Kleding kopen.
  • Nog maar topic openen. :+

Hoe vaak koop jij kleding? En wat mag het kosten? Vind je het belangrijk dat je er goed uitziet?

Trap af: Ik koop 1 keer per half jaar kleding, maar dan gaat er meteen een smak geld doorheen waar je niet goed van word. Ik loop dan ook alleen maar in Diesel broeken bijvoorbeeld (die zitten het lekkerst) Shirts maakt niet zoveel uit, maar polo's dan weer wel.

Ik koop dan ook alles in 1 keer compleet. Van schoenen tot riem en sokken.

Jullie?
  • Ik ga weleens winkelen maar neem niet vaak wat mee. de ene keer alles compleet en de andere keer alleen maar een shirt. Ik heb inmiddels wat meer geld te besteden dus koop meer wat ik leuk vind, maar soms is het ook leuk om te jagen op koopjes. merken zullen me een worst wezen, als het maar lekker zit.
  • Vaak 2 of 3 keer per jaar gewoon een complete berg kleding kopen aan polo's, G-star/Diesel broeken (ziten inderdaad het fijnst), longsleeves, shirts etc..

Boxers, riemen, sokken & schoenen etc koop ik wat vaker per jaar in mindere mate.

Dan hebben we nog tenniskleding. Maar dat loopt echt de spuigaten uit :D
  • Pfff ... Soms loop ik de koopjes af, en soms loop ik gewoon wat zaken in als ik in de stad ben. Is niet echt regelmaat bij mij. Ik heb vaak een probleem met het vinden van passende kleding. Vaak is de lengte-breedte verhouding niet echt okee. Als ik iets vind dat lang genoeg is, kunnen er vaak 2 Jeroenen in en als ik iets koop waarbij de breedte goed is, dan heb ik elleboogmouwen.

Qua broeken is het of G-Star, Esprit of Levis, want er zijn maar bar weinig merken met lengtemaat 36. Qua bovenkleding is het wat meer keus, maar ook nog redelijk beperkt ... :-(.

Ik probeer altijd wel leuke dingen te kopen, alleen vind ik altijd maar weinig dingen leuk. En als iets leuk is, dan is het er natuurlijk nooit in een lengtemaat ... :(. Dus uiteindelijk is het redelijk sober in mijn kledingkast.
  • Oei. Ben jij zo lang dan joh? Balen is dat dan. Je hebt er wel 'speciale' zaken voor maar dat is meestal ook niet echt waarvan je zegt modern ofzo.
  • Groovejunk said:
    Je hebt er wel 'speciale' zaken voor maar dat is meestal ook niet echt waarvan je zegt modern ofzo.

Dat is lichtjes uitgedrukt .... ;)

Ik ben 1.93m
  • 1.93?

Maar dat valt dan toch nog best mee? Nou moet ik ook zeggen dat ik The Hague ook niet echt een topstad vind om kleren te vinden hoor.

Ik ga meestal bij een aantal vaste zaken kleren halen. Krijg ik tenminste koffie als ik binnenkom en korting als ik afreken ;)
  • Groovejunk said:
    1.93?

Maar dat valt dan toch nog best mee? Nou moet ik ook zeggen dat ik The Hague ook niet echt een topstad vind om kleren te vinden hoor.

Ik ga meestal bij een aantal vaste zaken kleren halen. Krijg ik tenminste koffie als ik binnenkom en korting als ik afreken ;)

Met pakken en overhemden (mouwlengte 7) valt het wel mee. Wel oppassen bij Amerikaanse merken, zoals Arrow, want die zijn vervolgens zo lang en breed dat je het idee heb dat je de slaapkledij van je vriendin aanhebt.

Casual is echt een ramp. Dat wordt nog steeds gemaakt voor mensen van 1.80m en kleiner, lijkt het wel.
  • Ja, da's goed balen! Volgens mij heeft Dilandro een broer die wat aan de lange kant is. Misschien heeft hij tips?
  • M'n broer werkt bij een kledingwinkel, dus die besteld daar alles voor zichzelf. Niet echt veel nuttige tips dus..
  • Dus de tip is .... ga bij een kledingzaak werken en bestel alles voor jezelf ;)
  • Mwah, misschien dat Dieds even kan vragen waar hij dat dan besteld, welke winkel het is? Bepaald merk of weetikveelwat. ;)
  • Ik heb net even in de kast gekeken: G-star broeken.

Wat ook vaak helpt is om naar een confectiecentrum te gaan. (Daar hebben ze soms de raarste maten hangen die soms niet in de winkel hangen)
  • G-Star is zo'n beetje het enige merk dat ook de wat meer modieuze broeken in een lengtemaat heeft ...
  • Precies...

Ik zit nu met de mazzel dat ik bij de importeur van Gaastra en Scapa Sports & G-star terecht kan voor m'n kleding.. Scheelt een boel gezoek en geld :)
  • Waarom kent iedereen wel iemand waarbij ze voor een prikkie kleren kunnen halen ... :?
  • jeroen-1234 said:
    Waarom kent iedereen wel iemand waarbij ze voor een prikkie kleren kunnen halen ... :?

Geen idee, ik ken ook niet iemand waarbij ik goedkoop kleren kan kopen.. alhoewel... :D
  • Dilandro said:
    Precies...

Ik zit nu met de mazzel dat ik bij de importeur van Gaastra en Scapa Sports & G-star terecht kan voor m'n kleding.. Scheelt een boel gezoek en geld :)
    Gaastra...prfffffffff.
  • IMO he!
  • veldmuis said:
    [quote=Dilandro]Precies...

Gaastra...prfffffffff.[/quote]

Niks mis mee hoor... zeker niet als sportkleding ;)

Helly Hanson... (zo heet dat toch?)
  • Groovejunk said:
    [quote=veldmuis][quote=Dilandro]Precies...

Helly Hanson... (zo heet dat toch?)[/quote]

Yup
  • Groovejunk said:
    [quote=veldmuis][quote=Dilandro]Precies...

Helly Hanson... (zo heet dat toch?)[/quote]Hee, mening he! :P.
  • veldmuis said:
    [quote=Groovejunk][quote=veldmuis][quote=Dilandro]Precies...

Helly Hanson... (zo heet dat toch?)[/quote]Hee, mening he! :P.[/quote]

Mensen met een mening ... het zou verboden moeten worden. :D
  • Ik vind 't heerlijk om te shoppen... Maar 't liefst alleen! Ik kan m'n vrije dag wel in de stad doorbrengen en dan wat rondsjouwen: winkel in, winkel uit, winkel in, winkel uit.

Ik heb 2 favoriete winkels en daar verkopen ze kleding van Mexx (xx by Mexx), Esprit (EDC), G-sus en af & toe wat Only spul.

In m'n kast hangt van alles verder nog. Van vrouwelijke pakken (1 zwarte en 'n witte met krijtstreepje) tot losse jeans, rokjes, shirts, wintertruien and so on. Voor alle seizoenen heb ik wat hangen :P

Toch heb ik 't afgelopen jaar geleerd om zwaar zuinig te zijn met geld, ik kan 't nu ook niet zo easy meer uitgeven. Het enige waar ik me zo af & toe flink aan te buiten kan laten gaan is lingerie. Met mijn cupmaat ben je er niet met 'n setje van €10,- Heb bij m'n favoriete lingeriezaak van de week 'n setje besteld (mooi!!!) en 'n nieuwe racerback sportbh. Dat bijelkaar wordt wel weer 'n rib uit m'n lijf, maargoed 't oog wil ook wat!
  • Ik heb er ook zo 1 thuis ja... Mag een paar knaken kosten dat opgeleukte ondergoed zeg! goeiedag!
  • www.buutvrij.com
  • Heb meestal setjes van Marie Jo, L'Aventure, Chantelle, Passionata. Afgezien van dat laatste merk beginnen de prijzen voor 'n bh rond de €55,- en 'n string rond de €20,-
    Dus ja 8-)
  • Lady Y said:
    Dat bijelkaar wordt wel weer 'n rib uit m'n lijf, maargoed 't oog wil ook wat!

Zit die beha zo strak dan?
  • jeroen-1234 said:
    [quote=Lady Y] Dat bijelkaar wordt wel weer 'n rib uit m'n lijf, maargoed 't oog wil ook wat!

Zit die beha zo strak dan?[/quote]

Haha... touche...
  • Ik ken het probleem .... mijn laatste 2 ex'en (klinkt stom eigenlijk) waren ook bedeeld met meer dan een handje vol. Zelfs voor een doodsimpele beha waren ze al bakken met geld kwijt.
  • Ik heb 'n groot kapitaal hier in m'n kast liggen inderdaad. Het voordeel is wel dat 't echt goed kwaliteit spul is en dus ook lang meegaat :) Maar dat mag dan ook wel voor dat geld ;)
  • Ik ben gaan winkelen met m'n lievelings tante en we kwam thuis met >

http://images.wehkamp.nl/images/artikelen/2/6/269142_2.jpg

http://imageserver.mexx.com/images/products/C4/004/C4004_2AA.jpg?ftr=5.0&wid=380&cvt=jpeg

Dan nog 'n wit met roze tuniek van XX by Mexx, maar daar kan ik geen plaatje van vinden...

En 't wit shirtje van G-sus... Maar ook daar is geen plaatje van te vinden :)
  • Lady Y said:
    Ik ben gaan winkelen met m'n lievelings tante en we kwam thuis met >

http://images.wehkamp.nl/images/artikelen/2/6/269142_2.jpg
    Ik edit de rest straks wel :)

Jij gaat winkelen met je tante bij de Wehkamp?? ;)

Edit Admin Menno : Laadtijd duurde beeeeeeetje te lang met dat plaatje. Heb er dus een link van gemaakt.
  • Neuj, maar je moet toch ergens je plaatjes vandaan halen of niet, Mister Wise-nose!
  • Hahaha .... dat je er nog op ingaat ook :)

Maareuh ... wat voor een broek is dat dan?
  • Een blauwe....
  • Groovejunk said:
    Een blauwe....

Ja .... het spijkerstof gedeelte had ik ook nog ontrafeld. En hij heeft lange pijpen .... ;)
  • Modeshowtje doen de 23e?! :+
  • Lady Y said:
    Modeshowtje doen de 23e?! :+

Wil iemand even een overhemmetje met de mouwen op de rug halen voor deze mevrouw? :)
  • En ik ben weer eens gaan winkelen... En ik ben helemaal into the Respect ME style zoals jullie al hadden begrepen. Op deze website kunnen jullie al wat kleren vinden: http://www.adidas.com/campaigns/missy/respectme.asp

Ik heb de roze/beige/oranje camouflage broek, de sweater met 'n grijs Adidas teken voorop (op de site staat ie in 't rood, ik heb 'm in zacht oranje) en 'n beige shirtje met 'n gouden print voorop. Deze schoenen passen er super bij (En ook wel onder mijn uniform), maar die kan ik alleen online bestellen.

image

En verder nog 'n zwart V-hals shirtje van Ralph Lauren, met groen paardje en 'n roze gebreid topje, ook van Ralph.
  • Ralph voor en Ralphie na dus... :) Klinkt kewl..
  • Ik heb nog een blauwe G-star longsleeve gekocht van de nieuwe collectie, en nog een nieuwe riem.. Jas is in bestelling :)
  • Ik een bloemetjes bloes van 3 euro bij de c&a :P
  • Ikke niks, ik ben aan het sparen voor een nieuw pak van Frans Molenaar een een setje nieuwe blousen :)
  • Ook niks gewonnen bij SuitSupply? ;)
  • Ja een shirt, maar dan heb ik al 6 shirts ;)

Ik heb 3 e-mail adressen en elke keer won ik een shirt. Maar mss ga ik daar ook wel kijken, scheelt weer iets en het is iets moderner ;)
  • Ik heb gewoon 3x helemaal niks gewonnen ... en die halfnaakte grietjes mocht ik ook niet houden :(
  • NU word ik nieuwsgierig.... waar kan ik wat winnen? :)
  • Tssssk... een shirt :)
  • GVD .... waarom win ik nou steeds niks!!!
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion