Wandklimmen
  • Mod Edit D!landro: Topic afgesplitst uit De sportschool in het Lifestyle subforum

Ik klim heel veel en dan is het weleens goed om extra spieren te trainen. Maar ik vond het dus ook niks, gasten die daar rond liepen had ik ook niet zoveel mee. Nu klim ik gewoon een avondje meer. Werkt ook goed ;)
  • Klimmen is gaaf :Y
  • doe jij het ook :P
  • Dieds klimt veel op zijn fiets :+
  • haha ow op die fiets
  • LOL

De sportschool is niets voor mij... het sporten wel maar het volk niet :NN
  • Das idd wel waar tijgeroog
  • Bij ons op school heb je zo'n klimmuur, altijd wel kicken :)
  • Dyno's? bedoel je bolderen? Het begrip Dyno's ken ik namelijk niet :X
    en tja slechte zaak van dat zekeren :(
  • erm, springen naar iets waar je niet bij kan...

------------------------------------------------------

****steen die je moet pakken****

lege ruimte die je moet overbruggen met het springen

+ lengte met gestrekte armen..
    +
    +
    +
    +
    +
    +
    ****afzetsteen met 1 voet****
  • ahh zo! Ja das leuk om te doen ja. Gaat het bij jullie ook met route waardes, bijv een 5c of 6a?
  • Ja.. Weet niet zeker welke routes er bij ons hingen...

Moeilijkste was met zo'n dakje dat vrijwel onmogelijk was om overheen te komen (zie onderstaande afbeelding) en met een dyno rond het midden..

Dakje:

de top

|
    |
    |
    _\
    __\
    ___\
    ____\
    |
    |
    |
    |
    |

Dyno
    |
    |
  • haha zwaar lache :P . Bij ons is het trouwens best wel groot, de zaal is 15 meter hoog en er zijn bijna 70 verschillende routes. Het is in een toren gebouwd en dus vierkant van binnen, en aan alle wanden zitten routes. Die waardes vertellen eigelijk je niveau, 3 is het laagst en bij ons is 7b het hoogste, die is dan ook echt lastig... Zelf klim ik 6c+ als max. Maja dat mag ook wel na 5 jaar :X
  • 6c.. Oe, das wel flink zeg!

Ben benieuwd waar mijn grens ligt als plezier klimmer (paar keertjes per jaar, een uurtje ofzo)
  • whoehoe me eigen topic :P

maar ja, waar wacht je op. Gewoon langzaam opbouwen, je merkt vanzelf waar je grens ligt
  • Komende weken
  • Klimmen lijkt me nou echt gaaf :)
    Dan ben je tenminste niet zo stompzinnig bezig in vergelijking met een hoop andere conditioneel zware oefeningen...
  • Ik vind het af en toe heerlijk om stompzinnig bezig te zijn... therapeutisch muurtje verven bijvoorbeeld :)

Maar da's offtopic ;)
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion