Tegenzin en oplossingen.
  • Je kent het wel ; je moet (uit beleefdheid) ergens aanwezig zijn, maar je hebt echt werkelijkwaar geen greintje zin in heel het gebeuren. Wat doe jij? Ga je jezelf heel de dag / avond in de weg zitten? Of gedraag je je netjes, maar straalt het er vanaf dat je er geen drol aan vind? Of kan je jezelf eroverheen zetten en blijkt het achteraf toch nog gezellig te zijn?

Ik heb moeite met gedwongen gezelligheid of iets wat ik 'uit beleefdheid' toch moet doen / ergens aanwezig moet zijn. Het liefst ga ik niet....maar ja, dat kan ook niet altijd....
  • Meestal ben ik exact een half uur gezellig en vriendelijk, maar dan word ik vrees ik steeds asocialer. Een gsm of pda wordt dan ineens erg interessant bij mij :D
  • Ik ken het ja..

Meestal ga ik er wel heen, met dikke tegenzin. Eventjes m'n gezicht laten zien en dan wegwezen als het kan.. Als het niet kan, dan maar blijven met dikke tegenzin.

Opvreten? Ja, tuurlijk gebeurd dat.. Erheen moeten zul je toch wel. Daarom probeer ik het aan de kant te zetten.. Vreet het je een stuk minder op.

Jij doelt op die bruiloft trouwens?
  • Bruiloft ja.. maar over het algemeen ook wel.. Hoe ouder je word hoe meer verplichtingen zeggen ze weleens. Nou dat klopt wel.

Ik heb ook heel snel de neiging om mensen niet zo interessant te vinden...

Voorbeeld : Sta je op een verjaardag en iedereen heeft het over "God ik was dronken van net weekend joh!" Of : "Jaaaaa, maar dat kan je oplossen door dan gewoon niet te gaan winkelen met je vriendin"

Het boeit mij gewoon niet! Mijn hersenen worden gewoonweg niet geprikkelt! Dan is de lol al helemaal ver te zoeken..
  • Groovejunk said:
    Bruiloft ja.. maar over het algemeen ook wel.. Hoe ouder je word hoe meer verplichtingen zeggen ze weleens. Nou dat klopt wel.

Daar kan ik (gelukkig) nog niets over zeggen. Maar ik kan het me wel inbeelden ja... Ach, alles heeft zo z'n voordelen en nadelen..

Ik heb ook heel snel de neiging om mensen niet zo interessant te vinden...

Voorbeeld : Sta je op een verjaardag en iedereen heeft het over "God ik was dronken van net weekend joh!" Of : "Jaaaaa, maar dat kan je oplossen door dan gewoon niet te gaan winkelen met je vriendin"

Verschil van intresses en communicatieve vaardigheden. Veel personen vallen op dit soort dingen terug als ze gewoon wat minder zijn met hun mondelinge vaardigheden. Oppervlakkig, simpel en enigszins wat sjonnie achtig..

Nadeel is, is dat je er eigenlijk niets aan kunt doen. Ja, weglopen..
  • Ja precies... Kijk, het zal wel gezellig worden hoor! Daar niet van, maar soms..... brrrrr.....

Nou wil ik niet zeggen dat ik het meteen simpele figuren vind hoor, helemaal niet! Maar ik kan er gewoon zo weinig mee... je moet toch met wat anders komen dan met van die "huisvrouwen-verhalen" dat het leuk was op de markt en dat je sjaak tegenkwam in de supermarkt... Komop man... cut the crap! laten we nou gewoon zeggen waar het om draait, vertel wat je te vertellen hebt!

Aaaaahhh.. lucht op dit joh!! :Y
  • Ik heb er niet veel last van gelukkig. Als ik eens mee moet naar iets van familie ofzo dan wel.

Ik kan gelukkig heel goed mezelf bezig houden. Zet me op een stoel en laat me dagdromen. Het kan me simpelweg niet genoeg boeien om me eraan te ergeren :P

Het is alleen kut als je die kostbare tijd ook beter had kunnen / willen besteden.

En als je echt niet wil... je hebt niet zo snel dat je iets MOET hoor. Ja poepen, dat moet je. Of je nu wil of niet.
  • Ik heb dit trouwens wel ontzettend met mijn zaterdagwerk. Ik zit nu in de fase dat ik het leuk vind om daar te werken omdat het gewoon zo stom is :D
  • Tigereye said:

Het is alleen kut als je die kostbare tijd ook beter had kunnen / willen besteden.

Dat heb ik al snel...

En als je echt niet wil... je hebt niet zo snel dat je iets MOET hoor. Ja poepen, dat moet je. Of je nu wil of niet.

Dat dacht ik ook altijd... maar je hebt met sommige mensen gewoon rekening te houden he? Vriendin / ouders bijvoorbeeld..
  • Soms doe je iets met tegenzin om iets anders (dat wel leuk is) te bereiken :Y
  • Of om iemand anders een plezier te doen en/of respect te tonen.. Denk dat dat hier best wel opgaat :Y
  • Jawel, maar voor wie doe je het uiteindelijk? Juist... voor jezelf... ;)

Neemt niet weg dat het wel heel vervelend is om dingen te doen die je niet leuk vind. Verjaardagen bijvoorbeeld. Hoeveel mensen hoor je niet zeggen "Nou, daar vind ik nou niks aan" Nee,...maar we gaan wel allemaal... en de jarige staat in de keuken zijn verjaardag te vieren 9 van de 10 keer ;)
  • Ik had van mijzelf uit al weinig verplichtingen en gelukkig heeft mijn vriendin ook niet echt de behoefte om steeds bij jan en alleman op bezoek te gaan ... :).
  • Groovejunk said:
    Je kent het wel ; je moet (uit beleefdheid) ergens aanwezig zijn, maar je hebt echt werkelijkwaar geen greintje zin in heel het gebeuren.

Ik moet niks, ik bepaal zelf wat ik moet. Sommige dingen kom je niet onder uit natuurlijk, maar voor heel veel dingen zijn prachtige smoezen te verzinnen, of je kan 't combineren met "alterior motives" *
    Wat doe jij? Ga je jezelf heel de dag / avond in de weg zitten?

Mocht iets verplicht zijn en echt niet leuk, dan kan je je echt veel eerder schaars maken dan dat dat de hele dag/avond duurt.
    Of gedraag je je netjes,
    Ja natuurlijk gedraag je je binnen bepaalde normen. No matter what the circumstances, composure is het sleutelwoord. Op het moment dat je je niet meer weet te gedragen, dan heb je of de situatie gigantisch onderschat (en is het tijd om je heel snel schaars te maken) of jezelf overschat (wat in feite op 't zelfde neerkomt ;))

... maar straalt het er vanaf dat je er geen drol aan vind? Of kan je jezelf eroverheen zetten en blijkt het achteraf toch nog gezellig te zijn?

Nogmaals : Composure. Als je je een redelijke instelling kan maken van wat nou echt het meest clich
  • Mooie post :Y

Doe ik zowieso wel, aan andere dingen denken... anders kom je zo'n dag toch ook niet eens door? Zoals ik al aangaf ; Ik moet wel een beetje geprikkelt worden. Doen anderen het niet, dan doe ik het zelf wel.

En dat "Je moet niks" dat heb ik ook heel sterk, totdat je erachter komt dat je het toch "moet" ... al is het alleen maar om de vrede te bewaren, of om jezelf beter te voelen achteraf ;)
  • Als blijkt dat iets toch moet, terwijl je niet moet, dan is het kennelijk een bij-effect van een keuze die je hebt gemaakt. Een offer voor een groter goed dus ;)
    Dan kan je je afvragen, of je nog wel 'moet', als je er in feite dus al zelf voor gekozen hebt :D
    Goedemorgen trouwens :K!
  • Jawel, maar dan hoef je er nog steeds geen zin in te hebben :)
  • Tja, om er maar weer een kansloze spreuk tegenaan te gooien. Het is geven en nemen h
  • Heerlijk die verstandige praat! :Y

Ik word vaak wat opstandig als ik ergens niet naar mijn zin zit. Op zich wel leuk...

Voorbeeld :

Mijn schoonfamilie (en dan vooral de dameskant) kunnen geen van allen luisteren. De een zegt wat, de ander ook...maar dan over totaaaaaal iets anders. (ja je lacht je rot) OP het moment dat ik probeer in te haken in de (voor hun) discussie, loop ik naar de koelkast en ga daar mijn verhaal tegen staan te doen....

wtf? sta jij nou te doen? "nou, aangezien jullie niet naar elkaar luisteren en ook nog eens doorelkaar kleppen, kan ik beter tegen de koelkast lullen... die lult er tenminste niet doorheen!"

Je moet dan die gezichten zien :D Mijn froutje kan er goed om lachen.. maar mijn schoonfamilie heeft wat moeite daarmee :Y
  • Hahahaha... visualizing :D
  • Ik heb mij voorgenomen on niet meer "nep" over te komen als ik ergens geen zin in heb zoals een bruiloft (met name 12,5/25/50 jaar enzo) en verjaardagen (van met name ooms/tantes die je toch nooit spreekt en oudere kenissen) en andere onzin dagen.

Ik ben de hele week aan het werk en ik ga niet verplicht een zondag naar de klote helpen als iemand een "zogenaamd-leuk-feestje" geeft.

Klikt misschien heel bot (en dat is misschien ook zo) maar wat hebben die mensen er aan als je lekker ongeinteresseerd er bij zit omdat je er eigenlijk NIET wilt zijn......
  • Geen ene moer! En jijzelf ook niet :NN
  • dat bedoel ik!
  • Groovejunk said:
    Verjaardagen bijvoorbeeld. Hoeveel mensen hoor je niet zeggen "Nou, daar vind ik nou niks aan" Nee,...maar we gaan wel allemaal... en de jarige staat in de keuken zijn verjaardag te vieren 9 van de 10 keer ;)

en daarom vier ik mijn verjaardag dus niet voor vrienden, tenzij ik gewoon een vet feest kan geven waar de mensen w
  • Tigereye said:
    Hahahaha... visualizing :D

haha idd

_o_
  • Ander leuk spel wat ik mijn vriendin de laatste tijd steeds doen op dergelijke gebeurtenissen.

Ik kies voor haar iemand uit die aanwezig is op het feestje en geef haar drie woorden. Zij doet het zelfde bij mij. Het doel is voor mij om de persoon die zij heeft uitgekozen de door haar opgegeven woorden te laten zeggen tijdens een gesprek. Diegene die dat als eerste voor elkaar heeft is de winaar.

Zo heb ik laatst een tante van haar "Geiteneuker", "moersleutel" en "alberthein kratje" laten zeggen. Valt nog niet mee. Maar is wel erg leuk.

(uiteraard moet het allemaal zo gebeuren dat de ander (tante in het voorbeeld) niet door heetf dat dat spel gespeeld wordt. Anders is het te makkelijk) *:*
  • Dat zijn dan wel hele gesprekken geweest Jelmer...

Een tante geiten neuker laten zeggen is wel stoer
  • Kicke... die moet ik onthouden!! (Y)
  • Groovejunk said:
    Kicke... die moet ik onthouden!! (Y)

Een saai feest wordt zo wel een stuks plezieriger-O-
  • BOLLEJAN said:
    Dat zijn dan wel hele gesprekken geweest Jelmer...

Een tante geiten neuker laten zeggen is wel stoer

Die viel nog best mee :7 Je brengt het gesprek op theo van gogh en vraagt dan aan de tante: Waarvoor schold hij moslims ook alweer uit? *:*
  • Laat ik nu een super excuus hebben om niet naar saaie feestjes te gaan:

- Sorry, ik moet draaien en op tijd aanwezig zijn
    - Sorry, die nacht ervoor moet ik draaien dus dan ben ik brak
    - Sorry, ik draai al zoveel dat ik die avond met vrienden heb afgesproken om na een half jaar weer eens samen te gaan stappen :D

Dus als het me niet zint gooi ik iets dergelijks op. Maar als ik echt moet kan ik het wel gezellig maken. San daarentegen heeft daar IETS (klein beetje maar hoor) meer moeite mee ;)

Maar om eerlijk te zijn vind ik alles best, als er maar leuke mensen zijn, OF bier/alcohol.
  • Nou ik word meestal gedwongen om toch mee te gaan, maar daar hebben ze achteraf vaak spijt van ;)
    Ik heb nogal een uitgesproken mening over bijna alles en dat botst vaak met de gevestigde orde genaamd familie :+

Volgensmij zijn de gespreksonderwerpen op dit soort feestjes in de afgelopen 20 jaar niet veel veranderd

-Hoeveel geld verdien je
    -Wat voor werk doe je
    -Heb je een vriendin/vrouw/vriend/man
    -Wat is zijn/haar werk, hoeveel verdient hij/zij
    -Plannen voor de vakantie
    -En dan de cliche grappen van ome henk
    -
  • Ghe ghe, schitterend! Tegenwoordig kom daar bij ons een onderwerp bij, KLOOTVIOOL ;)
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion