Tijd maken voor je hobby!
  • Hoe doen jullie dat?

Ik moet (wil ) altijd nog zoveel doen.

- Hondje uitlaten
    - Eten koken
    - klussen
    - Naar het paard met het froutje
    - Boodschappen

Er komt altijd wel weer wat tussen.. heel erg vervelend vind ik dat!

Voor je het weet is er weer een hele dag om zonder dat je met je favo hobby bezig bent geweest. Ik erger mij er weleens aan dat ik dus niet lekker aan het klooien kan.

Hoe delen jullie je tijd in? Of gewoon niet en ga je achter je TT's staan en je kijkt wel wanneer je de rest doet?
  • Als ik mijn tijd niet indeel doe ik meestal de hele dag niks :D
  • Als ik mijn tijd niet indeel ben ik de hele dag met muziek bezig.

Prioriteiten stellen he... blijkbaar is je favoriete hobby toch niet zo favoriet als je denkt :)

Bij jou denk ik eigenlijk dat het meer van tijdelijke aard is. Kijk als ik allemaal tentamens heb dan ehm ben ik ook de hele dag bezig met ehm... tja, eigenlijk ook muziek. OK, slecht voorbeeld! :D
    Jij bent druk met je zolder enzo, dat heeft nu even voorrang... komt wel weer goed straks (hoop ik althans :P)
  • Groovejunk said:
    Hoe doen jullie dat?

Ik moet (wil ) altijd nog zoveel doen.

- Hondje uitlaten
    - Eten koken
    - klussen
    - Naar het paard met het froutje
    - Boodschappen

Er komt altijd wel weer wat tussen.. heel erg vervelend vind ik dat!

Voor je het weet is er weer een hele dag om zonder dat je met je favo hobby bezig bent geweest. Ik erger mij er weleens aan dat ik dus niet lekker aan het klooien kan.

Hoe delen jullie je tijd in? Of gewoon niet en ga je achter je TT's staan en je kijkt wel wanneer je de rest doet?

Ik neem om te beginnen al geen hond.
    Eten koken hoeft niet want ik woon nog thuis.
    Klussen doet me pa wel.
    Mijn vriendin zie ik alleen in het weekend.
    Boodschappen heb ik mijn moeder voor.
  • Mja, ik zou graag meer uren in een dag hebben :)
    Ik heb op het moment die AL tik te pakken en dan wil ik ook graag mee verder rommelen. En dan geen tijd kunnen vinden is hoogst irritant!

"Er is nog zoveeel te doeeeen"
  • LOL, kun je je voorstellen dat ik al roep dat ik uren tekort kom in een dag.

Ow shit.. wat moet dat worden wanneer ik uit huis ga......

*notitie aan mezelf* geen hond, scheelt alweer wat tijd
  • Er is nog zoveel te doen? Er is zoveel te doen als jij wilt dat er te doen is. Als je ervoor kiest om te gaan klussen, okeej... dan ook niet zeuren dat je niet kan draaien of abletonnen (staat die al in de van dale trouwens? :D)

Ja ik weet het, tis erg zwart-wit... maar het maakt het leven wel een stuk makkelijker / duidelijker zodat je kan doen wat je wilt.
  • Was het maar zo makkelijk...
  • Ik kan gewoon niet om met tijd. Ik heb ermee leren leven :)
  • Groovejunk said:
    Mja, ik zou graag meer uren in een dag hebben :)
    Ik heb op het moment die AL tik te pakken en dan wil ik ook graag mee verder rommelen. En dan geen tijd kunnen vinden is hoogst irritant!

"Er is nog zoveeel te doeeeen"

Je zou voor de grap eens 2 weken lang moeten bijhouden wat je doet. Voor school moesten we dat een keer doen. Dan zie je echt goed waar je je tijd aan besteed. Zelf kan ik er heel slecht tegen als ik niet vrij ben om te doen waar ik zin in heb. Ik probeer ook zo min mogelijk verplichtingen aan te gaan (vrij onbewust).

Als ik die reply's lees van jou en jeroen dan kan ik me maar moeilijk voorstellen dat er in een week tijd geen vrij uurtje is om 10 platen achter elkaar te mixen. Iedereen heeft toch wel tijd voor zichzelf tussen 19:00 en 23:00? Dat is al 20 uur per week exclusief het weekend...
  • Theoretisch: Ja!

Praktisch: Ja/Nee! Ik sport 3x in de week. Ik moet mijn eigen huishouden doen (nadeel van alleenstaand wonen), andere prioriteiten, overwerk .... Kortom, er zal best een uurtje overblijven, maar dat hoef ik nog niet meteen aan mixen te spenderen. Een uurtje rust is ook wel eens lekker.
  • Jup, het is verschrikkelijk ;(
  • Ik heb zo'n beetje hetzelfde als Jeroen.

Vergeet niet dat dat koken / wassen / strijken / was opvouwen / stofzuigen enz,.. ook een hoop tijd vreet. het is niet 1 kamertje wat wij moeten doen..het is een heel huis. En dan hebben wij het nog zo rot niet want we hebben een werkster!!

Dan nog een tuintje die je bij wilt houden (moet eigenlijk..want de planten doen het hier TE goed..)

En zo nog meer van die klusjes. Hoort er allemaal bij.

Ga ik nu even rustig op mijn reet zitten (Y)
  • Vergeet niet dat dat koken / wassen / strijken / was opvouwen / stofzuigen enz,.. ook een hoop tijd vreet. het is niet 1 kamertje wat wij moeten doen..het is een heel huis. En dan hebben wij het nog zo rot niet want we hebben een werkster!!

En dan wil je NOG bijbouwen? Ik weet
  • Wij hebben net een kind gekregen dan is het pas echt rennen.......
  • Yups... dat zie ik aan mijn zwager :Y

Maar hoe vinden jullie de tijd om te hobby-bob-en dan? (Jajaja.. ik ga zo naar Brugge :P )
  • Ik kom er ook bijna niet aan toe, ik wil wel maar het lukt gewoon niet, ik heb me er ook bij neergelegd en daarom ben ik ook gestopt met buiten de deur draaien. Je moet toch prioriteiten stellen:
    1 de eigen zaak (je moet toch eten)
    2 zoontje en vriendin natuurlijk
    3 hondje moet ook beweging hebben (krijgt ie te veel van me zeggen ze, maar hij is het gewend en ik wil hem niet nog meer afnemen nu de kleine er bij is gekomen)
    4 als er dan even tijd over is ga ik klooien (is wel vies weinig)

Daarom wilde ik bij dj-studio gebruik gaan maken van het intern opnemen omdat je dan ieder moment verder kan gaan cq een foutje overdoen, maar dan moet je geen fs gebruiken.
    En op die manier is Ableton natuurlijk ook ideaal want je kan saven en daarna met hetzelfde project verder gaan.
    Mijn doel is niet meer om perfect te draaien want ik blijf toch binnen met mijn kunsten maar een perfecte cd of mix maken vindt ik op dit moment een mooi streven.
  • Zoals iedereen heb ik ook tijd tekort. Ik zou graag fulltime produceren of in ieder geval met muziek bezig zijn, maar naast mijn fulltime werk nemen het huis, m'n vriendin, vrienden, sport etc etc ook veel (nodige) tijd in.
    Op het moment dat ik het tijd vind voor een nieuwe mix of een nieuwe track, dan maak ik daar bewust wat tijd voor vrij. Ik laat andere dingen tijdelijk even wat vaker schieten, totdat de mix of track af is. Het maken van de keuze wat je dan wel of niet laat schieten is wel vrij lastig. Sinds Ableton is het vanwege het tussentijds saven overigens wel makkelijker geworden ;)
  • Kijk dat tussentijds saven is echt ideaal voor de drukke man/vrouw.
    Weer een voordeel van het digitale tijdperk!!!!

Vergat ik trouwens ook te vermelden: sporten natuurlijk om er iig voor te zorgen dat die pens niet verder groeit.......
  • ik heb tijd zo'n beetje afgeschaft!
    Gewoon leven bij het moment, als ik nu wil draaien ga ik nu draaien
    als ik nu geen moer wil doen doe ik geen moer
    Als het donker is, dan kan je ook nog dingen doen :p
    Daarom wil ik ook geen 9 tot 5 baan "later", tijd fucked je alleen maar op!
  • BOLLEJAN said:
    Kijk dat tussentijds saven is echt ideaal voor de drukke man/vrouw.
    Weer een voordeel van het digitale tijdperk!!!!

Volgens mij kost het maken van een mix op die manier alleen maar veel meer tijd!

Gewoon ff een uurtje knallen en je hebt een killermix... Nu moet je er elke keer weer voor gaan zitten enzo, komt nooit wat van. Bah, wat lijkt me dat kut zeg... tussentijds saven...
  • Zit wat in maar je wilt niet weten hoe weinig uurtjes er over blijven
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion