De sportschool
  • Wie van jullie gaat er met enige regelmaat naar de sportschool en met welk doel?

Ik ben erover na aan het denken om toch ook maar te gaan sporten, niet alleen voor mijn conditie maar ook om wat meer spieren te kweken.

De drempel is alleen zo hoog :{
    Ben niet bepaald een sportief typje.
  • Tis me te duur, volgend seizoen koop ik weer een fitnessjaarkaart.
  • :W ikke..

krachttraining vooral.. /me moet van de dok wat kilotjes aankomen..
    En heb geen zin om een speknek te krijgen.. Dus in combinatie van een gezonder eetpatroon en krachttraining proberen aan te komen.. Werkt alleen nog niet zoals ik wil.. Mn eetpatroon spoort nog niet echt.. magoed.. daar gaik binnekort eens wat aan doen..

En ik zie er helemaal niet sportief uit ofzo..
  • Sportschool trekt mij gewoonweg niet zo. Ik ga liever een stuk fietsen of een heel stuk (op tempo) wandelen met de hond. Daar heb ik veel meer plezier aan en ben ik tenminste nog buiten ook.
  • FranticDJ said:
    :W ikke..

krachttraining vooral.. /me moet van de dok wat kilotjes aankomen..
    En heb geen zin om een speknek te krijgen.. Dus in combinatie van een gezonder eetpatroon en krachttraining proberen aan te komen.. Werkt alleen nog niet zoals ik wil.. Mn eetpatroon spoort nog niet echt.. magoed.. daar gaik binnekort eens wat aan doen..

En ik zie er helemaal niet sportief uit ofzo..

Ik moet ook wat aankomen en ik kan wel wat extra spiermassa gebruiken. Heb zelf ook problemen met eten, ik ben allergisch voor vis, noten en nog wat andere zaken en daarnaast heb ik ook een beperkte smaak hehe.

De drempel is wel hoog want ik ben echt geen sportief type maar ik denk dat ik zal moeten wil ik aankomen en een betere conditie krijgen. Maarja eten moeten inderdaad ook in orde zijn, alleen sporten helpt niet.
  • Pasta eten wil weleens helpen. Je zal het vast al geprobeerd hebben, maar ik opper het toch maar :)

Is er niemand in je vriendenkring die aan sport doet verder? squash / tennis / volleybal... om maar wat te noemen.
  • Mjah eet problemen heb ik niet, het is gewoon dat ik geen vast en gezond eetpatroon heb.. Daarbij snack ik teveel.. Magoed ik moet van de dokter aankomen voordat ik laatste fase van mn rug behandeling ding mag doen..

/me heeft moedervlek gehad op z'n rug die vast zat aan z'n ruggengraat..
    Laatste residu van rond de ruggengraat moet nog verwijdert worden.. En voor ik die operatie in mag moet ik minstens 12 kilo nog aan komen.. Ik weeg nu 63 kilo..
  • 63 kilo is idd best weinig jah...
  • Mjah bmi zit ongeveer 1 punt boven de ondergrens maar toch.. t mag wel wat meer..
  • Nooit echt behoefte gehad om een sportschool in te gaan. Trekt me niet echt, dat gekloot op al die apparaten.

Dus ik doe daarom maar 2 x tennis in de week, plus om de week zaalvoetbal en basketbal.

Binnenkort ook maar weer eens de hardloopschoenen uit de mottenballen halen.
  • In de winter spinning, anders niet. Krachttraining zou wel kunnen maar ik voel me niet echt geroepen :+
  • Ik heb een tijdje lang iedere zondagochtend 2 km (80 baantjes in een 25 m bad) gezwommen, maar dat trok ik op een gegeven niet meer. Vooral de combinatie met stappen op zaterdagavond werd me een beetje te veel :X... brakheid (al dan niet vergezeld van een kater) wegzwemmen gaat nog net, maar je zit er de rest van de dag nogal als een vaatdoek bij en dat is een beetje jammer.
    Nu houd ik het bij 2 to 3x in de week squash.
  • Squash is anders ook behoorlijk rammen ...
    Je moet dan wel een partner hebben die min of meer gelijk aan je is, anders wordt je echt finaal van de baan af gemept. Nee, ik houd 't voorlopig wel lekker op af en toe hiken en wat gewichtjes heffen ...

Als m'n huisje nou eindelijk eens af is ga ik wel met een mattie van me naar de sportschool (hij sport er tenslotte al) en kijken of ik 'm een beetje kan inhalen >:)

Hij is alleen voornamelijk bezig met krachttraining geloof ik, terwijl ik me eerder op de cardio ga storten - ik mag nog wel wat spek kwijt :+

Sowieso lijkt 't me in ieder geval een ontzettende aanrader om een sportmaatje te vinden, of je nou wil tennisen, rennen, of krachttrainen in zo'n stompzinnig hok :9
  • Ik doe 1 a 2 keer in de week aan squash en ga 2 keer voor de krachttraining maar het niveau van 10 jaar geleden is er niet meer hoor, maar als ik niks doe doe wordt ik zo rond als een ton.............
    Eigenlijk is de voeding in combi met de training de gouden sleutel, alleen trainen zet toaal geen zoden aan de dijk.
    Ik doe het nu enkel om nog enigszins fit te voelen.

Ik weeg nu ongeveer gelijk aan wat ik woog toen ik fantiek was aalleen het gewicht zit nu in een paar zwembanden en toen in wat muscles
  • ik heb pas opgezegd omdat ik de drukte en de hangjongeren beu was.... zat bij een te populaire sportschool waar zo`n beetje half helmond sport....
    ben nou veel aan het fietsen maar ga toch wel graag naar een sportschool erbij

dus moek ff uitzoeken waar ik het best heen kan gaan, maar erg veel keus heb ik hier niet, tis of erg klein en weinig toestellen, of veel te duur naar me zin
    ik wil wel onbeperkt kunnen sporten zodat ik kan gaan wanneer ik wil, 1 of 3/4 keer in de week

maar als je niet zo`n sport typje bent, dan zou je het zomaar kunnen worden hoor ;) ik deed nooit aan sport tot dat ik naar de sportschool ging en merkte hoe lekker je jezelf erdoor gaat voelen
    En nu sport ik met grote regelmaat....
  • Ik klim wel op mijn vervoersmiddel met 2 wielen :D
  • Je scooter?
  • Racefiets
  • Nee groef, die heeft meer dan twee wielen.....

als ik over een tijdje in Tilburg woon ga ik zeker een abbonement nemen op de Universiteits sportschool. Kost niks en het is wel nodig bij mij
  • O. :+

Ik heb van het weekend mijn fiets eens onder het stof vandaan gehaald. Nu staat hij zonder stof in de schuur :P
  • @mac ga ik ook doen in r'dam.. lekker pimpen tussen al die wiggahs en niggahs :P
  • Jah hier ook.. ALleen jammer dat dat ding al 3 jaar aan t wachten is op een veilig-verklaring...
  • :Y is zeker kicken :P
    Welke sportschool is dat?
  • Erm, sportschool... I mean school.. Lesschool, studieschool ;)
  • ahh oke, doe je iets van cios dan ofzo?
  • Bij ons gewoon middelbare school hoor :+ Helpt misschien wel dat t enige middelbare in de regio is..
  • Bij mij ook op de middelbare school.. Beetje klimmen met LO. Verder ben ik met sporten op de fiets te vinden.. :)
  • haha relaxt, gewoon een klimbaan in de gymzaal ... goeie zaak dit (Y)
  • Zeker leuk.. Nadeel is alleen wel dat ik niet echt kan vetrouwen op de personen die mij zeker beneden.. Ging laatst bijna fout.. :X

Dyno's zijn wel altijd leuk om te doen! Alleen na een paar keer voel je dat echt wel in je armen..

Gymdocent die opzich redelijk kon klimmen redde ook een stap niet, omdat hij niet z'n rechtervoet los 'wilde' hangen en gebruiken om recht te blijven tegen de muur..
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion