Muziek = Lifestyle?
  • Zat er net aan te denken..Is muziek nou lifestyle?...Dus bepaald je muziek je "levensstijl" ? Of zoek je de muziek die bij je levensstijl past?

Wat denken jullie?
  • vind ik een goeie, hier ga ff over nadenken (heb nu eerst een gesprek met mijn stagebegeleider)
  • Als dat zo is heb ik een hele brede levensstijl! :')
  • muziek speelt een erg belangrijke rol in mijn leven. Nu hoort er bij de house of de techno niet echt een manier van kleden. Als je naar de hiphop bijvoorbeeld kijkt dan hoort daar een hele culturu omheen. Kleding, tatoo's enz. DIt is in de house/techno niet zo. Wat me wel opvalt dat wanneer je naar een techno feest gaat dat iedereen lekker doet wat hij wil en hoe hij is. Er lopen de meest maffe lui rond maar ook superhippe gasten met het nieuwste van het nieuwste aan. Dat is wat mij wel erg trekt in de tehno sfeer. Wat ook bij de techno hoort is blowen vind ik, nergens word (volgens mij) zoveel geblowt als op techno (d&b ook trouwens) feesten. Doe het zelf niet maar je ziet het steeds terug komen op techno feesten.

Wanneer je bijvoorbeeld naar de house kijkt dan vind je toch vooral de hippere mensen. Vaak doen mensen daar heel erg hun best op hun uiterlijk en proberen ze er goed uit te zien. IK vind de muziek als ik naar house feesten ga altijd erg relaxt maar de mensen....tja....Het is niet zo als bij de techno, je zult daar nooit iemand helemaal gek zien worden van de muziek. IK pas er wel tussen maar voel me toch meer op mijn gemak op een techno feest. Daar is de sfeer meestal relaxter en niemand kijkt je raar aan, hoe je ook bent.

HOe de muziek dus mijn levensstijl bepaald... Ik ga voor de muziek.Bij mijn muziek zit daar dus niet echt een bepaalde levensstijl bij. Wel een bepaalde manier van uitgaan denk ik.
    De uitgaansstijl die het beste bij mij past is dus het techno feest. Hier voel ik mij het meest op mijn gemakt en het meest op mijn plaats.
  • heel verhaal, soms een beetje moeilijk geschreven :P
  • "muziek is de soundtrack van je leven" is ook zo'n clich
  • Met 't verhaal van Vunk ben ik 't toch ook wel weer eens eigenlijk... Alleen niet overal is de sfeer nog even goed als in 't Noorden. Hier in de Randstad is de sfeer op feestjes soms stukken minder gezellig, met name omdat je dan van die doorgesnoven zwabber-types hebt die dan maar naar een Techno-feest gaan bij gebrek aan beter, en de sfeer gaan verpesten voor anderen.

Dit hangt wat mij betreft samen met 't kwijtraken van de ziel uit de techno... De ouwe Detroit dingen waren soundscapes met minimale middelen gemaakt, en niet de Native Instruments beuq-meuq die voor 't gemak maar onder de Techno wordt geschaard in de platenzaken :(
    Soms wel lekker om naar te luisteren en op te stuiteren, maar met name dat laatste aspect trekt dus de verkeerde mensen aan.
  • Ik merk wel naarmate ik ouder word, dat mijn muziek ook rustiger word. Dus eigenlijk pas ik de muziek een beetje aan aan mijn leven. Bij mij is het dus niet de muziek die mijn levensstijl beheerst, maar andersom. Mijn levensstijl bepaald voor een gedeelte mijn muziek.
  • heb je idd wel gelijk aan.
    Er is hier in het noorden erg veel te beleven op het gebied van hardcore en hardstyle, bijna iedere week wel een dana, pavo of darkraver. Daarom komen die ook niet op de technofeesten hiero. Technofeesten is echt een gebrek aan en er is ook maar een kleine groep mensen hier in leeuwarden die er echt helemaal voor gaat. Je ziet dus vaak bekende koppen op feestjes en das toch altijd weer gezellig. kale koppen en lonsdale zul je dus absoluut niet zien op technofeestjes hier int noorden. Das idd wel relaxt.

Hardcore vind ik dan wel weer een hele levensstijl bij horen, net als in de hiphop, wat ik net al zei
  • Groovejunk said:
    Ik merk wel naarmate ik ouder word, dat mijn muziek ook rustiger word. Dus eigenlijk pas ik de muziek een beetje aan aan mijn leven. Bij mij is het dus niet de muziek die mijn levensstijl beheerst, maar andersom. Mijn levensstijl bepaald voor een gedeelte mijn muziek.

Das bij mij totaal neit het geval. TOen ik 16 was ofzo ging ik heeel veel op stap. Nu ik een vriendin heb en minder vaak op stap ga luister in wel nog steeds naar de zelfde muziek. Mijn muziek past zich dus zeker niet aan aan mijn levensstijl
  • Ja en nee,.. Die "levensstijl" van hardcore gaat er wel weer uit. Dat heb ik vroeger ook gehad zo'n tijd. We zetten ons (een beetje) af tegen de maatschappij. Dat is stoer, dat is leuk en jij moet je bek houden.. Beetje die mentaliteit. Is niet erg, hoort bij het gepuber denken we dan maar. Met Hip-Hop heb ik een beetje hetzelfde gevoel. Feit is alleen met hiphop, dat het een relaxter sfeertje met zich meebrengt en dit je ook niet misstaat als je 34 bent.
  • klopt idd

hiphop heeft zich al verder ge
  • Bij mij is het langs geen kanten van toepassing... Ik luister naar house, techno, jump, DnB en hardcore (en waarschijnlijk nog meer), dus dat wordt al vrij moeilijk om mij te kleden/gedragen naar een bepaald genre :)
  • heb je niet iets wat je het meest trekt of aan staat in die stylen?
  • Nee, eigenlijk niet... Hetgeen ik trouwens het liefst van al zou doen als ik (wel met wat meer ervaring) een liveset mag draaien, is beginnen bij house en eindigen bij hardcore. En als ik dezelfde mensen zie losgaan in het begin EN op het einde, dan vind ik dat een geslaagde liveset :P
  • reken daar maar niet op. House en hardcore vind ik nogal ver uit elkaar liggen
  • Je bent niet de enige.
    Van Deep-house tot Techno over een uur of acht valt wel te begrijpen, maar Hardcore dan haken de meeste house-liefhebbers af...
  • house en techno hebben toch wel veel overeenkomsten vind ik. veel technomensen kunnen house ook wel waarderen en andersom. veel mensen die naar hardcore luisteren vinden hardstyle zelfs al te 'soft' dus daar gaat het zeker niet op
  • Dat weet ik allemaal wel hoor, ik gebruikte dat voorbeeld maar om mijn eigen positie te staven omtrent het onderwerp van dit topic.
  • Waar we nu een heel stuk van afdwalen... ;)
  • Hey, ik heb het niet uit de context gehaald :P
  • Ik gaf ook niemand de schuld :)
  • Ik heb me eigenlijk nooit anders gekleed omdat ik house en aanverwanten kan waarderen. Natuurlijk ga ik niet in mijn oude kloffie (zo, gebruik dat woord ook weer eens) op stap, maar ik heb geen speciale 'stapkleding' ofzo.
    Mijn weekend (en dat van vele lotgenoten) ziet er natuurlijk wel anders uit dan van de mensen die house niets doet. Bijvoorbeeld: 'dancemensen' gaan zaterdagavond niet voor elven de deur uit, terwijl veel anderen dan op het punt staan naar bed te gaan. Heeft ook gevolgen voor de zondag ;) Dat is ook lifestyle denk ik.
  • Dat is iets waar ik maar al te graag van af zou willen stappen.
    Ik doe graag nuttige dingen EN plezierige dingen in het weekend.
    Dat valt niet echt te verenigen met die 11 uur open, 0200 wordt 't leuk, 0500 smacht je nog naar meer tijd-schema's van die club-eigenaren die verder zelf WEL de hele zondag in bed kunnen liggen, omdat zij op maandag hun huis weer schoon kunnen maken.
    Normale (9-5) mensen moeten dan al weer werken.

Kortom, de lifestyle die bij een deel van mijn muzieksmaak past, valt daar compleet niet mee te verenigen.

Je hebt ook zoiets als Sundays @ Escape (Amsterdam)
    Lijkt me leuk om heen te gaan, maar dan moet ik wel de maandag vrij hebben :)
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion