Nieuw verzekerings stelsel
  • Half december (uiterlijk) krijg je van je huidige verzekeraar je ziektenkosten berekening door de brievenbus.
    Zoals we allemaal wel weten gaan we er niet op vooruit. Wat vinden we van deze ontwikkeling?

Ik ben er absoluut niet blij mee, mag lekker diep in de buidel gaan tasten als ik mijn froutje (PZ) zo moet geloven. Ook zij moet eraan geloven.
    Wij zijn tweeverdieners, geen kids, we zijn de lul... om het zo maar even wat cru uit te drukken.

Hoe zit dat met jullie? Hoe ga je dat opvangen die extra maandlasten? Kan je het opbrengen? Ga je naar je baas voor opslag?
  • Geinig, hierover doe ik mijn profielwerkstuk :P
  • Kan je dan mooi ff meepakken misschien? :)
  • /me lift mee :+
  • Wat is een PZ vrouw? :?
  • PZ : Personeels Zaken ;)
  • pff verzekeringsstelsel... praat me er niet over. bah bah

zowiezo is het ontzettend krom, het idee hierachter. Mensen willen in deze tijd vooral producten die op maat gemaakt zijn (of het idee geven dat dat zo is), en dan komt de overheid met 1 product voor iedereen. Bovendien zou het de marktwerking van het verzekeringswezen moeten verbeteren. Nou, we hebben gezien hoe goed dat is gegaan op de energiemarkt :S

De uitwerking gaat ook nooit lukken want volgens mij heeft iedereen wel iets waardoor hij/zij niet genoeg heeft aan de basis. Ook het bijhouden hiervan zal nog voor heel veel problemen gaan zorgen, mark my words. Dit wordt (zeker het 1e jaar) veel gekloot voor ons omdat zij daar fouten maken. En wie mag het oplossen? juist, wijzelf want anders worden het boetes enzo.

Het grappige is, op het gemeentehuis (normaal toch 'best' bureaucratische mensen) kijken ze er ook tegenop. Zelfs zij hebben er geen vertrouwen in. Amai da zal wat worden dan.

Ik heb gewoon zorgtoeslag aangevraagd, anders wordt het niet te betalen voor mij. En verder zien we wel.
  • Wij krijgen geen zorgtoeslag, en dan is het ook niet te betalen. Belachelijk die 100 euro per maand voor een basisverzekering (gemiddeld genomen)

Helemaal raar dat de belastingdienst dus 5000 man aanneemt om allemaal uit te zoeken wat men dan weer terug krijgt. Schiet mij maar in een kapotje. Ik begrijp werkelijk niet waar ze mee bezig zijn.
  • Groovejunk said:
    Ik begrijp werkelijk niet waar ze mee bezig zijn.

onder het mom 'Meer regels en meer personeel om minder regels en minder personeel te krijgen'
  • Ja, dat zeg ik... ik begrijp werkelijk niet waar ze mee bezig zijn. Nederland word langzaamaan steeds minder aantrekkelijk om te wonen.
  • Ik wil helemaal geen keuze maken, ik vond het wel best hoe het was.

Allemaal dingen doorlezen, uitzoeken etc etc..BAH!!

Nederland begint verotter en verotter te worden....tijd om de koffers te gaan pakken en lekker naar het buitenland te vertrekken
  • Tis inderdaad een hoop gedoe.

Ik hoorde iemand klagen dat ze er met z'n 2
  • Ik heb er al serieus over na zitten te denken om op de zaterdag er maar een job bij te nemen. Ik hield wel geld over aan het einde van de maand, maar dat word nu wel gereduceerd tot bijna nul!
  • Ik woon nog niet op mezelf, maar het wordt de mensen niet makkelijker gemaakt. Ik heb overigens een collectieve verzekering bij de zaak, dat scheelt me 15 euro per maand, maar dan nog, IDIOOT!

Maargoed, iik heb altijd al veel moeten betalen omdat ik verplicht was een particuliere verzekering te nemen (toen ik nog niet werkte zat ik bij mijn pa's pakket, en die was dat vanuit Defensie weer verplicht). en dan hebben we het toppunt van de vergrijzing nog niet gehad, want daar gaat straks ook veel geld naar toe...
  • Waar het nu uiteindelijk toch op neerkomt is, en dat vind ik het ergste:

Gezondheid wordt voor de rijken. Als je het kan betalen kan je jezelf verzekeren tot aan vergoeding van een bezoek aan een medicijnman in Papoea Nieuw Guinea. En anders mag je blij zijn dat je uberhaupt de basis verzekerd hebt. Mag je dus heel veel kosten er zelf bij gaan betalen omdat je erniet voor verzekerd bent. Als je dan pech hebt, en je overkomt je iets, krijg je het dus niet (geheel) vergoed. Moet je je huis verkopen enzo, kom je bij de armen (want je kan ook niet meer werken) enz

Net als ze met het onderwijs willen doen. Marktconforme opleidingskosten. Wim-Lex en Beau gaan dan lekker studeren op paps kosten en Pietje en Klaasje zijn slim genoeg voor WO maar moeten het doen met MBO

Waar heb ik dit eerder gezien??? *kuch*VS*kuch* :(
  • Mn basisverzekering wordt 89,25, kreeg ik net in een debiel foldertje waar ze zelfs je naam op gedrukt hebben enzo. Als ze die rommel nou gewoon goedkoper lieten, maarja, dat zal wel aan mij liggen.
  • 89,25.... ppffff... da's ook al een fijn bedrag.
  • heb net het aanbod van de verzekering binnengehad: 105 euri per maand...

poeh heej :(
  • Ooh, valt mee... ik 120,- per maand.

Stelletje lamballen die dit verzonnen hebben hoor.
  • Ik moet het nog even uitrekenen. Ik ga wel mijn eigen risico laten vallen, want om van 500 euro eigen risico naar nop te gaan scheelt maar 15 euro in de maand.
  • Precies, dat was ook mijn idee. Maar goed, even afwachten wat mijn werkgever doet met een collectief :)
  • Scheelt nogal ja! Ik heb nu ook geen eigen risico meer, das wel fijn want zoveel kosten heb ik toch niet per jaar. Bovendien heb ik nu een no-claim van 255 euro, dat scheelt dan toch wel iets. Maar goed, afwachten wat er komen gaat, zeker met de zorgbijdrage. En misschien ga ik toch nog over stappen.
  • Dit brengt gelukkig ook niet zo heel veel werk met zich mee (voor het bedrijfsleven)... Maar goed, het zal wel ergens goed voor zijn. Net als de euro.. :r
  • http://www.zilverenkruis.nl/apps/zka/conc.nsf/wwwView/l3hbostudenten-pros.htm?OpenDocument

Zowaar iets dat meevalt. Denk dat ik daar maar heen ga...toch leuk meegenomen aangezien het ongeveer 15 euro per maand goedkoper zal zijn!
  • Dat word al interessanter ja...
  • Brief gehad van de belastingdienst afdeling Toeslagen :

Van de pak em beet 60 euries die ik meer mag gaan betalen per maand krijg ik er 29 voorlopig terug.

Woepie +:+
  • Lekker.. Ik krijg welgeteld 0,- terug van mijnheer belastingdienst..

-leuker kunnen we het niet maken-
  • Ik heb een collectieve van 89 euri en ik krijg iets van 15 euri terug van de belasting, dat verzacht de pijn een beetje. RUKKERS! Je kunt lappen tot je er bij neer valt want dit is alleen nog maar de basisverzekering. en let maar op, dat wat je krijgt valt buiten de regels.
  • Ik heb nog geen post gehad van die mensjes van de belastingdienst ;(.
  • ik heb ook post gehad.

Ik ben student en had een studentenpakket bij de friesland zorgverzekeraar. Ze hebben mij en voorstel gedaan voor het zelfde pakket en kom op ongeveer 97 euro meende ik.

Dan heb ik basis zorg+ tandarts, aansprakelijkheid, inboedel en nog een paar dingen (weet niet pcies)

dit was wel het goedkoopste wat ik kon vinden. Heb alleen nog geen bericht van de zorgtoeslag. Voorheen betaalde ik voor het pakket 60 euro, hopelijk krijg ik ong 40 euro zorgtoeslag, dan vind ik het wel best
  • Ik had niet anders verwacht, ik krijg 34 euro toeslag per maand.
    Oh, vunk, aangezien ik het max krijg, verwacht ik niet dat je 40 euro gaat vangen van hun :+.
  • ik ben er bijna een tientje op vooruit gegaan!
    betaalde voorheen 60 euro voor mijn verzekering. betaal nu 99 euro en krijg samen met mijn huisgenoot 97 euro zorgtoeslag.

krijg nu dus 48,5 zorgtoeslag per maand. het verschil tussen de premies is 39 euro dus ik ben er 9,5 euro op vooruit gegaan :D
  • Ik hoor vandaag net van m'n chef dat we een collectieve verzekering gaan overwegen.
    Even 't pakketverschil naast elkaar leggen en kijken of 't de moeite is binnenkort dus :)
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion