"Lonsdale kan echt niet"
  • Hahaha, dat prethoofd van KV op die krantenfoto. :lol:
    Feest is overigens niet aan mij besteed, ben niet zo'n raggert. :P

Die hipgeklede Lonsdaler op die foto...dat kan dus
  • [quote=DaRoyal]
  • En zelfs dat statement gebeuren wordt opgeblazen als de tering. Alsof elke Lonsdale drager een afwijking heeft aan z'n rechter arm....

Ik vind dat iedereen in z'n waarde gelaten moet worden ondanks z'n kleren. Anders kan ik ook nog wel gaan beginnen over de marokaantjes met de mega letters M A R O C op hun trainingsjackje... Die ros ik ook niet op hun bek of bestempel ik als racist.

Misschien iets voor een ander topic? ;)
  • Open maar een ander topic ja ;)
  • [quote=Groovejunk][quote=DaRoyal]
  • Dan had je je zin anders moeten formuleren ;)

En ja, die trui vind ik ook niet mooi :+
  • Haal dit er gewoon even uit jongens! Heel 't topic wordt vern*ukt zo!
  • Lady Y said:
    Haal dit er gewoon even uit jongens! Heel 't topic wordt vern*ukt zo!

Doe eens normaal joh.. Dat kan je ook anders vragen hoor! ;)
  • [offtopic:e525cdeecc]Ik open hier topics zonder dat ik er erg in heb. :? :P[/offtopic:e525cdeecc]

Maar goed, hoe denken jullie dan over Lonsdale en aanverwante merken?
  • Ik vind dat ieder dat voor zich moet weten, zolang er maar geen "zware lading" aan een bepaald merk hangt, en dat is dus wel het geval met Lonsdale. Jammer maar helaas.
  • Zoals zo'n harnas uit de middeleeuwen? ;)

Die zware lading is door een bepaalde groep mensen verzonnen, vraag me af hoe de producenten hier zelf over denken.
    Ik zie trouwens ook steeds meer mensen met bomberjacks(j
  • Dat is het probleem met die "lading". Ze geven er zelf het verkeerde imago aan, niet wetende dat ze het dus voor de anderen, die er geen bijbedoeling mee hadden (!) verzieken. Jammer is dat.
  • Ik loop ook in een bomber. Niks mis mee toch? Mijne is gewoon egaal zwart. Waarom loop ik ermee? In de eerste plaats: Ik vind, serieus, een makkelijke en goed zitten de jas.
    In de tweede plaats: Ik wil vooroordelen doorbreken die heersen bij mij in de klas. Bij mij in de klas en in de paralel klas zitten mensen die redeneren als in volgende:
    - He die is kaal, vast een gabber, vast een neo nazi
    - He die draagt een bomber, luistert vast hardcore en niks anders, is dus ook een gabber, vast een neo nazi.
    - ...

Wat ik duidelijk wil maken is dat mensen niet altijd zo zijn als op het eerste gezicht lijkt! En dat iemand die A draagt/doet, wil niet altijd zeggen dat ie ook B is/doet.

edit: en nee ik hang vandaag niet de moraalridder of whatsoever uit.
  • Wat ik me trouwens ook af vraag is, waarom kiezen ze altijd zo'n lelijk kledingstuk uit?
    Slobber truien en pof jassen, tis maar wat je mooi vind ;)
  • Omdat ik strakke kleding voor geen meter vind zitten.
  • FranticDJ said:
    Ik loop ook in een bomber. Niks mis mee toch? Mijne is gewoon egaal zwart. Waarom loop ik ermee? In de eerste plaats: Ik vind, serieus, een makkelijke en goed zitten de jas.
    In de tweede plaats: Ik wil vooroordelen doorbreken die heersen bij mij in de klas. Bij mij in de klas en in de paralel klas zitten mensen die redeneren als in volgende:
    - He die is kaal, vast een gabber, vast een neo nazi
    - He die draagt een bomber, luistert vast hardcore en niks anders, is dus ook een gabber, vast een neo nazi.
    - ...

Wat ik duidelijk wil maken is dat mensen niet altijd zo zijn als op het eerste gezicht lijkt! En dat iemand die A draagt/doet, wil niet altijd zeggen dat ie ook B is/doet.

edit: en nee ik hang vandaag niet de moraalridder of whatsoever uit.

Ik ben kaal. Is lekker makkelijk, ze asocieren dat dan ook met gabber / hardcore ja. Je word makkelijk in een hokje geduwd tegenwoordig.

"Je moet toch ergens bijhoren?"
  • Bekend probleem dat kaal zijn.. Mijn haar is ook altijd rete kort..

Weet je.. Ik ben heel dat hokjes-stopperij gewoon SCHIJT beu.. :/ En als je iemand zo nodig in een hokje moet stoppen, wees dan een man en geef hem/haar een eigen hokje..
  • Je kan iemand toch niet een eigen hokje geven? Want dan beschouw je hem als individu en "hoor je nergens bij". Lang leve de hokjesgeest.

De mens is nou eenmaal een kuddedier.
  • nix mis met een bomberjack, ik vind ze alleen foeilelijk
    Maar dat is gewoon een kwestie van smaak...

Hokjes geest ja, ik ken het.
    M'n klasgenoten zijn er nu maar mee gestopt omdat ik ze telkens weer verras met m'n muziek smaak, kleding stijl en gewoon uitspraken ;)
  • Mja.. Das t nadeel als je in afgelegen gebied woont zoals ik.. Men is niet ruimdenkend..
  • RenderingRebel said:

Dit vind ik helemaal achtelijk, zijn vaak van die 14 jarige jongetjes die totaal niet weten waar ze mee bezig zijn

die heb je hier dus ook, zelfs nog jonger. Gastjes uit groep 7 of 8, met bombers van hardcore holland.

Nee ik vind het ook echt niet mooi, bomberjacks. Lonsdale als merk doet me niet bijzonder veel, ook niet negatief. Het is van origine een sportmerk dus dat is dan wel weer leuk. In Engeland (waar Lonsdale dus vandaan komt) is het dus trouwens wel een super normaal merk. Lonsdale is bv kledingsponsor van voetbalclub Blackburn Rovers. Maar ja, als je wil kan je zelfs daar negatief over denken :D black burn

sorry, ff mijn sick mind uitschakelen :shock:

Wat ik ook niet snap, is van die superlelijke kapsels. (ook bij andere groepen trouwens) Ok, ik snap dat men zich wil afzetten tegen de 'common people', maar moet dat dan zo? ach ja, das mijn mening. Als er mensen zijn die het ook echt mooi vinden, hier melden svp :eek:
  • Ieder voor zich, en ieder moet voor zich ook maar bepalen welke betekenis ze geven aan hun kleding en kapsel. Het stoort mij alleen wel dat vooral de allochtonen het zien als een rode valg voor de neus van de stier. Met zo'n jas of trui aan ben je in hun ogen al snel zo'n "raziztize kaazkop", matig.....

(nav een wandeling met een lonsdale gabber door het centrum van E-L)
  • King Vicious said:
    Ieder voor zich, en ieder moet voor zich ook maar bepalen welke betekenis ze geven aan hun kleding en kapsel. Het stoort mij alleen wel dat vooral de allochtonen het zien als een rode valg voor de neus van de stier. Met zo'n jas of trui aan ben je in hun ogen al snel zo'n "raziztize kaazkop", matig.....

(nav een wandeling met een lonsdale gabber door het centrum van E-L)

wat ook eerder is gezegd, maar waar men nog niet over door is gegaan:
    Mensen met een Marokkaans verleden (om het netjes te zeggen :)) lopen toch ook in een shirt met Maroc erop. Er zijn er bij die dit ook negatief bedoelen. Waarom zegt niemand daar wat van? of als men dat toestaat waarom Nederlandse symbolen dan niet?
  • Omdat die mensen "te gast" zijn.
    Wij nederlanders zouden beter moeten weten, en dus ook zulke provocerende teksten / kleding niet moeten uiten / dragen.
  • Je bent me net voor :)

Maar aan de andere kant best wel van de zotte niet?,wij zijn op zo`n manier toch een stukje vrijheid kwijt.....,iets waar we in feite niet om gevraagd hebben.
  • In eerste instantie hebben we er wel om gevraagd natuurlijk. Te weten ; gastarbeiders....

Wisten wij veel dat het zo uit de hand zou lopen? Maar het is natuurlijk best vreemd als je het zo bekijkt.
    Wij moeten ons maar "inhouden" en de mensen die hierheen komen die kunnen alles maken (bij wijze van spreken)
  • Groovejunk said:

Wij moeten ons maar "inhouden" en de mensen die hierheen komen die kunnen alles maken (bij wijze van spreken)

nou ja zo erg is het nou ook weer niet, maar ik vind het wel storend dat mensen denken dat rascisme en discriminatie in NL nog steeds alleen van 'blanken' kan komen.

Rascisme (waar heel dit topic uiteindelijk ook mee te maken heeft) is toch nog steeds het benadelen van iemand met een andere afkomst dan jijzelf. Een Marokkaan die een Nederlander kaaskop noemt is dan net zo fout bezig als de Nederlander die kutmarokkaan roept.
  • Ik zal niet neerzetten X2 ;)

Zit wel wat in, maar het provocerende van de buitenlanders t.o.v. de nederlanders is natuurlijk ook niet goed te praten.

Zij zetten zich bewust af tegen de maatschappij, want ze zijn toch al anders.
  • Weet je wat het probleem is?
    Mensen hechten te veel waarde aan "het land"
    Een land is een stuk grond waar je op kan wonen, werken etc
    In weze is de aarde van iedereen en dus elk land van iedereen, in de praktijk gaat dit helaas niet op.
    Maar wat ik bedoel: Ik kan best begrijpen dat mensen die naar dit land komen hun eigen cultuur lekker meenemen en totaal geen zin hebben om te integreren
  • Maar als je dan toch wilt wonen zoals in je "eigen land", blijf dan lekker daar ;)
  • Je snapt (of wilt het niet snappen) niet wat ik bedoel :P
    Waarom zou je in je "eigen land" moeten wonen om je eigen cultuur uit te dragen als de hele wereld van iedereen is.
    Waaorm zou je niet ergens anders kunnen gaan wonen omdat je daar misschien beter kan overleven, dan hoef je je toch niet meteen helemaal aan te passen aan iedereen?
    Het is toch juist mooi om te zien dat een land verschillende culturen herbergt?

Dat integreren vind ik maar onzin, zolang iedereen in hamonie samen leeft hoef je je eigen cultuur niet aan te passen en kan je gewoon leven volgens je eigen overtuigingen
  • RenderingRebel said:
    Weet je wat het probleem is?
    Mensen hechten te veel waarde aan "het land"
    Een land is een stuk grond waar je op kan wonen, werken etc
    In weze is de aarde van iedereen en dus elk land van iedereen, in de praktijk gaat dit helaas niet op.

Mee eens
    Eigenlijk lijkt dit heel erg op de hokjescultuur. Elk land is een hokje. En durf eens in een ander hokje te stappen! [-X Mensen zijn te achterlijk om te kijken naar de dingen die we met elkaar gemeen hebben. We willen toch allemaal gewoon lekker wonen, dat onze kinderen veilig en gezond kunnen opgroeien? Dat we ons eigen ding kunnen doen in deze wereld en dat een ander daar begrip voor heeft?

Als de ene travestiet wil zijn en de ander gabber, een derde moslim en een 4e Idols-ster, dan moet dat toch gewoon kunnen?

Maar wat ik bedoel: Ik kan best begrijpen dat mensen die naar dit land komen hun eigen cultuur lekker meenemen en totaal geen zin hebben om te integreren

Niet mee eens
    Als je (wat ik me dan kan voorstellen) bewust verhuisd naar een ander land, dan zal je jezelf toch enigszins moeten aanpassen. Tuurlijk wil je een deel van je eigen meenemen. Dat is wie je bent en daar ben je trots op. Maar aan de andere kant is de nieuwe bestemming compleet anders. Dan verwacht je toch niet dat 'niet aanpassen' mogelijk is? Iets van aanpassing kan toch wel zeker?

Maar kom op, het grootste gedeelte van inwoners van Marokkaanse afkomst is allang Nederlands. Dat hele integratie gedoe wordt ook zo overdreven. En als dat het probleem is, is het omdat ze zich niet geaccepteerd voelen. 'Waarom aanpassen als ze ons toch niet willen?'
    Integratie moet ook van onze kant komen.
  • Integratie komt ook van onze kant! Hoe kan het dat gastarbeiders na 25 jaar nog zwaar gebrekkig Nederlands praten, de jeugd tegen monumenten pist en Moeders 3uur zonlicht per jaar krijgt? Te veel allochtonen leven nog conform een te oude cultuur waarbij religie te veel invloed heeft op de hopeloze onder hen.

Dat is duidelijk een vorm van niet aanpassen, maar wel profiteren van de bergen krediet...

Hoe moeten we ons aanpassen aan onze gasten? Komop, ze zijn hier te gast, laat ze maar eens bewijzen waar ze goed in zijn. Ze hebben al genoeg subsidie, moskeen, theehuizen enz.
  • RenderingRebel said:
    Je snapt (of wilt het niet snappen) niet wat ik bedoel :P

Ik snap heel goed wat jij bedoeld. Maar IK voel mij nederlander, en wil dat gevoel graag houden. Ik vind het dan niet echt prettig dat er mensen zijn die dit voor mij verzieken.

Dus ik snap het wel, maar jij snapt mij niet ;)
  • King Vicious said:
    Integratie komt ook van onze kant! Hoe kan het dat gastarbeiders na 25 jaar nog zwaar gebrekkig Nederlands praten, de jeugd tegen monumenten pist en Moeders 3uur zonlicht per jaar krijgt? Te veel allochtonen leven nog conform een te oude cultuur waarbij religie te veel invloed heeft op de hopeloze onder hen.

Helaas is dit gewoon zo, vandaar dat integratie-stuk. Je mag natuurlijk een deel van je cultuur behouden, dat is nl. een deel van jezelf. Maar enkele tradities van o.a. de islam gaan gewoon niet samen met ons rechtsysteem en de opvattingen van de maatschappij uit.

Dat is duidelijk een vorm van niet aanpassen, maar wel profiteren van de bergen krediet...

Hoe moeten we ons aanpassen aan onze gasten? Komop, ze zijn hier te gast, laat ze maar eens bewijzen waar ze goed in zijn. Ze hebben al genoeg subsidie, moskeen, theehuizen enz.

Echt 'gasten' zijn het niet meer, dat was vroeger zo. De enige oplossing voor dit probleem, van die uitkeringsprofiteurs e.d. (wat ook h
  • DaRoyal said:

Maar probeer ze dat maar eens in Den Haag bij te brengen..

Het wordt nog erger denk.....
    ===

dinsdag 29 november 2005 13:45

ChristenUnie prefereert moslims boven D66

(Novum) - De ChristenUnie werkt liever samen met een moslimpartij dan met D66. Dat laat de partij dinsdag via woordvoerder Nico Schipper weten. Volgens Schipper staat een moslimpartij, mocht die in de Tweede Kamer gekozen worden, dichter bij de ChristenUnie. D66 zou een 'religieuze, dogmatische kruistocht' voeren.

De ChristenUnie ergert zich aan de discussie in de Tweede Kamer over moslims. Dat leidt volgens de partij tot de 'verbanning uit de politiek van alles wat met religie te maken heeft'. Ook de discussie die VVD-politica Ayaan Hirsi Ali aanzwengelde over het voortbestaan van bijzondere scholen is de partij van fractievoorzitter Andr
  • CB© said:
    [quote=DaRoyal]
    Maar probeer ze dat maar eens in Den Haag bij te brengen..

Het wordt nog erger denk.....
    ===

dinsdag 29 november 2005 13:45

ChristenUnie prefereert moslims boven D66

(Novum) - -Persbericht- .'[/quote]

Jaaaaaaaaah!!!!!!! laten we vooral teruggaan naar een tijd waarin religie het leven bepaalt! Dat we met de bijbel/koran/whatever in de hand onze daden onderbouwen!

Weet je wat, zullen we dan ook weer heilige oorlogen gaan voeren? is leuk, kruistochten enzo... :evil:

Ga anders gelijk terug naar de middeleeuwen
  • Hahahaahahahahahaahaaa, ga je lekker Phat? :+

Maar het is wel te zot voor woorden... aan de ene kant een beetje zitten te zeuren over (radicale) moslims en recht extremistische partijen or whatever, maar dan wel zo'n stuk weer ja :)

Geweldig.... je weet in NL af en toe niet meer waarom je nou meer huilen / ergeren :)
  • image

Ik ben het er trouwens wel mee eens dat iedereen zich een beetje aan elkaar moet aanpassen, maar dat bedoel ik ook met in harmonie met elkaar leven ;)
  • Kansloze actie van de ChristenUnie zeg. Er moet met verstand geregeerd worden, niet vanuit het hart (wat geloof ook eigenlijk is).
    Rationalisme moet de boventoon voeren in de politiek, niet zulke dingen.

Maar gelukkig is de CU toch niet zo groot, dat ze daadwerkelijk een regeringspartij zullen gaan worden en daarnaast zou die moslimpartij ook groot moeten worden, zodat ze een coalitie kunnen vormen...
    Thank God, heb verder niks tegen moslims en religie enzo, maar het moet niet gekker worden. :)
  • DaRoyal said:
    ...
    Thank God, ...

das dan ook een hele tactische woordenkeuze :D
  • DaRoyal said:
    Kansloze actie van de ChristenUnie zeg. Er moet met verstand geregeerd worden, niet vanuit het hart (wat geloof ook eigenlijk is).

Maar gelukkig is de CU toch niet zo groot, dat ze daadwerkelijk een regeringspartij zullen gaan worden en daarnaast zou die moslimpartij ook groot moeten worden, zodat ze een coalitie kunnen vormen...
    Thank God, heb verder niks tegen moslims en religie enzo, maar het moet niet gekker worden. :)

Gelukkig zal zoiets zo snel niet gebeuren in NL, alhoewel......... JP zit er nu ook dus waar de gemiddelde NL'der toe in staat is is ook nog maar weer de vraag.

Als we allemaal nou eens iets minder aan ons eigen hachje zouden denken en een iets meer wij gevoel hadden werd het er een stuk beter op. En dan bedoel ik niet alleen de autochtoon maar ook de allochtoon..... levert iedereen een beetje in, overal een beetje boter bij de vis en water bij de wijn dan is ieder probleem op te lossen.

En wat ik met het wij gevoel bedoel..... kijk straks eens met het WK2006, waarom kan dan iedereen wel ineens handje in handje met elkaar door 1 deur en in het normale dagelijks leven niet? Ik heb soms het idee dat iedereen maar doet waar ie zelf zin in heeft zonder kritisch naar zichzelf en zijn doen en laten te kijken.

Tssssss als ik bovenstaand lees is het maar weer al te duidelijk dat ik links van het midden stemmer ben ;) (overigens zal ik nooit voor links of rechts zelf kiezen.... uitersten zijn namelijk nooit ergens goed voor geweest namelijk)

Wat ik overigens nog altijd grappig vind is dat we hier in NL durfen te beweren dat we kerk en staat gescheiden houden.... als iemand me even kan vertellen waar dat is dan want met SGP, CU, CDA (heeft er ook een handje van) lijkt me dat niet echt het geval. Maar ach nog niets is zo van de pot af gerukt als de partij voor de dieren...... dat is pas echt iets om je compleet de ballen uit je broek te lachen ;)
  • Reind said:

En wat ik met het wij gevoel bedoel..... kijk straks eens met het WK2006, waarom kan dan iedereen wel ineens handje in handje met elkaar door 1 deur en in het normale dagelijks leven niet? Ik heb soms het idee dat iedereen maar doet waar ie zelf zin in heeft zonder kritisch naar zichzelf en zijn doen en laten te kijken.

Het is maar net hoe het de mensen uitkomt he, ze hebben zelf niet eens door hoe hypocriet en ego
  • Reind said:
    [quote=DaRoyal]Kansloze actie van de ChristenUnie zeg. Er moet met verstand geregeerd worden, niet vanuit het hart (wat geloof ook eigenlijk is).

Gelukkig zal zoiets zo snel niet gebeuren in NL, alhoewel......... JP zit er nu ook dus waar de gemiddelde NL'der toe in staat is is ook nog maar weer de vraag.

Als we allemaal nou eens iets minder aan ons eigen hachje zouden denken en een iets meer wij gevoel hadden werd het er een stuk beter op. En dan bedoel ik niet alleen de autochtoon maar ook de allochtoon..... levert iedereen een beetje in, overal een beetje boter bij de vis en water bij de wijn dan is ieder probleem op te lossen.

[/quote]

Heb je helemaal gelijk in. Helaas is dit makkelijker gezegd dan gedaan h
  • Ik zie nu opeens een post die ik heeeeeeeeeeeleeeemaal niet gezien heb.
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion