Teveel luxe, bestaat dat?
  • Ik zat net eens te denken, terwijl ik plaats aan het maken ben voor onze nieuwe luxaflex.."testmodelletje", ik ben eigenlijk een gruwelijk verwend kereltje..
    En eigenlijk wil ik steeds meer? Waarom wil ik dat? Wil ik betere spullen? Wat wil ik nou eigenlijk bewijzen?

Hebben jullie dat nou ook weleens? Ik weet bijna niet meer waar ik de luxaflex hier op moet hangen, het hele huis hangt vol met stervensdure luxaflex producten, maar toch hebben we deze maar 'genomen' omdat de luxaflex( <-- van de bouwmarkt en mag dus de naam luxaflex eigenlijk niet dragen) in de slaapkamer niet helemaal mooi meer was. <br />
    Ook krijgen we op zolder een nieuw rolgordijn.. ja ook van luxaflex ja... (allemaal gratis, dat wel) Maar toch willen we het hebben..

Gadgets... hebbe hebbe.... WAAR STOPT HET?

Enlighten me.... praat erop los... wat vind jij ervan?
  • Ik moet zeggen dat ik, nu ik een aantal jaar op mijzelf woon, anders tegen dingen aan ben gaan kijken. Voor mij hoeft het nu niet het mooiste van het mooiste meer, maar is functionaliteit voor mij minstens net zo belangrijk. Ik ben een jaar of 7 geleden afgehaakt in het bijhouden van de laatste technologie. Ik heb nog een gewone breedbeeldtv, geen dvd-recorder, geen portable MP3 speler, een pc van 3 jaar oud, een 'modale' lease-auto (ik zou echt niet groter willen hebben). Ik vind dat ik nu al heel erg veel zooi heb. Ik hoef er echt niets meer bij ;)
  • Ik hoef er ook niet echt iets bij, het is wel iets wat (ik denk) nodig te hebben.
    Raambekleding in slaapkamer kwam uit het vorige huis, dus mocht best vervangen worden. Maar ik krijg het zo in mijn schoot geworpen.. terwijl iemand anders er dus , ja schrik niet, 2000 euro voor neer moet leggen...

Dus ik voelde mij best wel beetje bevoorrecht, om maar niet te zeggen : verwend.

Maar aan de andere kant : Ik rij een 2e hands auto, koop veel spullen in de uitverkoop, ga niet elke week uit eten...

Ik wil wel graag beetje mee met de tijd, maar dan ook weer niet met alles eigenlijk. Vind het een beetje moeilijk om het uit te leggen..
  • Dus eigenlijk bedoel je met dit topic te zeggen: Is het wel juist dat ik zoveel voordeel trek bij Luxaflex?

Ik werk bij Siemens, en Siemens heeft ook een personeelswinkel. Helaas gelden daar geen waanzinnige kortingen dat ik mijn hele huis vol met Siemens spullen kan zetten. Vaak is een MediaMarkt net zo duur. Echt profiteren dat ik bij een firma werk die zo'n beetje alles doet op het gebied van witgoed en telefonie biedt dus weinig voordeel helaas.
  • Hoe zal ik die interpreteren?
  • Doe eens een poging ;)
  • jeroen-1234 said:
    Dus eigenlijk bedoel je met dit topic te zeggen: Is het wel juist dat ik zoveel voordeel trek bij Luxaflex?
    .

Ja en nee, niet "juist" , maar ik heb wel erg veel geluk dat ik die producten mag testen. Niet iedereen heeft die mazzel. En dat blijkt wel weer uit je siemens verhaal.

Ga ik nu even kopje espresso zetten uit mijn veel te dure machine.... 8-[
  • Mag die jongen ook gewoon geluk hebben :doubt:

Ze zeggen dan altijd dat je dat afdwingt... kijk ik ben ook blij met mijn huisje, vrouwtje en lease-autootje (die niet groter maar wel nog sneller mag ;-). Maar zowel zij als ik hebben beide onze luxe behoeftes... voor haar zijn dat tasjes, schoenen, spiegeltjes en kraaltjes... voor mij zijn dat bijv. iPOD gadgets, cd's, HiFi-gear... ik weet het luxe, maar wel erg lekker. En soms is het moeilijk... vorig jaar getrouwd en een mega deuk in mijn budget opgelopen...

Maar ja als IT-er ben je voor iedereen een vraagbaak en poets ik die krater in mijn budget weer een beetje dicht... whoops... net een nieuwe HiFi-set besteld... dus nu nog een kratertje erbij....

Voor mij geen luxaflex.. maar gewoon creme-kleurige-wit-merk lamellen in mijn kantoortje!
  • Ik zou eigenlijk nog wel fatsoenlijke gordijnen in de huiskamer willen hebben. Ik heb nu 25 jaar oude gordijnen van mijn ouders.
  • Misschien afspraakje maken met een accountmanager van luxaflex? mja? ;)

Ja oke, maar TEVEEL luxe... kan dat dan ook op zo'n manier? Ben ik dan verwend? (ik denk van niet, moet er hard genoeg voor werken, en we hebben ook genoeg tegenslagen... rechtzaakje om maar wat te noemen...) Of heeft dan iemand anders gewoon pech?

Ik vind het best wel boeiend... waar leg je zelf de lat en waar legt iemand anders die lat. En vooral, hoe zien ze jouw lat.. (nee niet die..)
  • jeroen-1234 said:
    Ik zou eigenlijk nog wel fatsoenlijke gordijnen in de huiskamer willen hebben. Ik heb nu 25 jaar oude gordijnen van mijn ouders.

Wil je gordijnen? of wat anders? Want ik kan serieus veel korting regelen voor je... Ben je waarschijnlijk nog minder kwijt dan een stel nieuwe degelijke gordijnen kopen...
  • Wat heet luxe?

De een heeft zijn hele huis vol gear en zijn vriendin behangen met bling. De ander leeft sober maar verkent intussen de hele wereld. Weer een ander heeft niks en staat altijd klaar voor de medemens, en haalt daar heel veel voldoening uit.

Luxe in de vorm van veel hebben is iets dat is opgedrongen de laatste x jaren. Maar maakt luxe ook gelukkig? Was je vroeger niet veel trotser op iets waar je vreselijk lang op had zitten sparen en dan eindelijk kon kopen? Is veel dure dingen hebben de maatstaf voor succes? Het is een maatschappelijke discussie denk ik ....
  • Groovejunk said:
    [quote=jeroen-1234]Ik zou eigenlijk nog wel fatsoenlijke gordijnen in de huiskamer willen hebben. Ik heb nu 25 jaar oude gordijnen van mijn ouders.

Wil je gordijnen? of wat anders? Want ik kan serieus veel korting regelen voor je... Ben je waarschijnlijk nog minder kwijt dan een stel nieuwe degelijke gordijnen kopen...[/quote]

Er is 1 systeem van luxaflex dat ik erg mooi vind. Een combinatie van lamellen en vitrage. Alleen sloeg ik steil achterover toen ik zag wat dat voor mijn flatje zou gaan kosten. Daarnaast denk ik hier niet nog jaren te blijven wonen, dus erg veel investeren in iets moois zal ik niet doen.
  • jeroen-1234 said:
    Wat heet luxe?

Luxe in de vorm van veel hebben is iets dat is opgedrongen de laatste x jaren. Maar maakt luxe ook gelukkig? Was je vroeger niet veel trotser op iets waar je vreselijk lang op had zitten sparen en dan eindelijk kon kopen? Is veel dure dingen hebben de maatstaf voor succes? Het is een maatschappelijke discussie denk ik ....

Toen of nu... ik ben nog steeds gelukkig met wat ik doe, heb (en niet heb)... (dure) dingen hebben is voor mij geen zeker maatstaf. Maar passie voor iets hebben en dan het geluk hebben om het in je bezit (zien) te krijgen. Of dat nu een zeldzame cd of eentje met krassen vanwege de nostalgie.. maakt niet uit. Ik ga voor beide!
  • Ik ben ook tevreden met wat ik heb. Zo af en toe doe ik wel eens een vervanging van oud spul voor mooier nieuw spul (nog ruim een maand en dan heb ik mijn nieuwe bank). Maar gewoon dingen kopen voor de heb (ik hoef geen LCD tv want mijn huidige doet het nog prima) doe ik niet snel.
  • Nee, dingen voor de heb doe ik ook niet zo aan. Want dan kan ik wel blijven kopen. Het moet bij mij wel nut hebben, en dan het liefst duurzaam.

Wel is het zo, dat ALS ik kan upgraden voor het 1 of ander, het niet zal laten, maar dan weeg ik nog af of ik het echt nodig heb.

Luxe zit in je hersenen...Het is maar net hoe je die beleefd.
  • Om even terug te komen op dat stukje test spul van Luxaflex... Nouuuuu.... zo luxe was dat niet... Heb het vanavond gedemonteerd en er een rolgordijn van gemaakt 8)

Mooi spul dat luxa... want flex was't niet :+
  • Nieuwe test spullen binnen van Luxaflex!

Jullie hebben de primeur, want het is nog niet op de markt :+

Het heet "facette" En het is een rolgordijn dat 'open' en 'dicht' kan. Ligt eraan naar welke kant je het rolgordijn omhoogdraait... heel erg mooi spul...

image

image
  • Wauw!! /me is speachless!
  • als ik me even met de discussie mag bemoeien...

ik denk niet dat je, GJ, je zorgen hoeft te maken of je het te luxe hebt. Je geeft zelf duidelijk aan dat je ook niet alles in je schoot geworpen krijgt. En dat ook niet alles haalbaar is. Waarom zou het dan opeens te luxe zijn als je eens een kans aanneemt? Ook al is dat toevallig 2000 euri waard. Dan mag je toch best genieten van zoiets luxe...

In Nederland wordt niet altijd het succes gegunt aan anderen en ik heb het idee dat je door deze instelling van anderen nu schaamt dat jij eens geluk of succes hebt. Don't be, niemand bepaalt jouw succes behalve jijzelf. En kansen? Als jij die kans niet aanneemt, gaat er iemand anders mee vandoor.

En om antwoord te geven op de vraag "Teveel luxe, bestaat dat?"
    Ja, dat bestaat. Maar imo is dan de persoon die die luxe heeft, niet meer beseft dat hij/zij die luxe heeft en het maar gewoon vindt. Dit is ook zeer relatief, want hoeveel klagen wij wel niet terwijl we het zoveel beter hebben als de armen in deze wereld. Maar kijk maar naar MTV cribs bijvoorbeeld. Die mensen kopen van alles voor hun huis, maar genieten er amper van. Een inloopkast? das noodzakelijk voor mn 100 paar schoenen. Luxe keuken? gebruik ik amper. Entertainment Centre? hoe moet ik anders de basketbal kijken?

Ook heb ik zelf voorbeelden meegemaakt. Op mijn studie zaten studenten die het thuis nogal getroffen hadden. Die kwamen dan ook in hun BMWtje naar school om daar vervolgens gapend te lessen te volgen, wat te klagen hoe het beter kan, en vervolgens weer naar huis te scheuren. Wat maakt de studie uit, we nemen het bedrijf van paps toch wel over. (Echt meegemaakt!) Die beseffen de luxe dus niet en zien niet het verschil met hun en bv moi (zelf voor studie betalen, minder baanperspectief, met fietsje en trein naar school etc).

Ach, aan mij om dat verschil in te halen. En mocht ik dan ooit al de luxe kunnen betalen die ik mij wens, dan weet ik iig dat ik er zelf hard voor gewerkt hebt en het dus verdiend heb! Ook al is dat slechts bijzaak in het leven...
  • /me is er helemaal stil van
  • /me stond ook met een bek vol tanden toen ie het het las
  • Wijze woorden !
  • Nouw Nouw Nouw... 'ts nu wel duidelijk hoor :+
  • Daar word ik dan weer stil van :-s

ach heb ik tenminste toch iets nuttigs gepost hier! :lol:
  • Ja, was zeker een nuttige post. Je hebt wel gelijk. :)

En ik ben blij met mijn product... ziet er verschrikkelijk mooi & luxe uit.
  • Groovejunk said:
    Ja, was zeker een nuttige post. Je hebt wel gelijk. :)

En ik ben blij met mijn product... ziet er verschrikkelijk mooi & luxe uit.

fijn toch, lekker trots zijn op je blingbling luxaflex :lol: ;)
  • Wooow :D

Knap stukje tekst! En luxe, tsjaa, als je er hard voor werkt en de luxe status aan dit "product" geeft is het goed.
  • Zolang je zelf door hebt dat je het goed hebt ...
  • Corpz69 said:
    Zolang je zelf door hebt dat je het goed hebt ...

Ik denk dat de helft van NL zich dat niet eens realiseert... want we klagen niet voor niks zoveel.
  • Eigenlijk zouden ze half nederland is naar afrika moeten sturen dat ze eens weten hoe goed we het hebben. Of gaan we er heen bellen... Dat we bijna allemaal een mobieltje hebben is maar normaal toch? :)
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion