Doe je het beter met muziek?
  • Jullie dachten het ff he? dat ik "het" bedoelde ;)

Nee, ik bedoel : Als je nou ergens mee bezig bent, neem bijvoorbeeld schilderen ofzo, kan jij jezelf beter concentreren MET muziek of zonder muziek? en waarom? En welke muziek?
  • Ik heb geen stereo in de slaapkamer, dus ...
  • En geen froutje :+
  • Ik kan beter leren met klassieke muziek, kan beter sporten met muziek..
  • Ik kan mij beter concentreren met lounge achtige klanken als ik met php bezig ben, of met een moeilijk stukje netwerken.

verven en klussen gaat beter met wat algemenere muziek zoals de 80's ofzo.
  • Groovejunk said:
    En geen froutje :+

Dit topic ging toch niet over de stand van vandaag? ;)
  • Ik heb altijd al gestudeerd met muziek... En dan echt wel alle genres, ook lekker beukend :)

Ik heb het nog nooit echt geprobeerd zonder muziek, dat lijkt zo saai :)
  • Bij studeren/aandachtig lezen enzo kan ik beter muziek uit hebben, ik concentreer me veel meer op de muziek dan op wat anders..... :)

Maar met wat klussen ofzo..doe maar pompende beatsch!
  • Ik heb eigenlijk gewoon altijd muziek aan. Muziek die je leuk vindt daar voel je je prettiger bij, en dus presteer je ook beter. Wat je ook doet.
    Het is wetenschappelijk aangetoond dat je beter wordt in wiskunde als er wiskundig ingewikkelde muziek opstaat (zoals bijv. Bach)

Op school was ik niet goed in wiskunde, en ik houd ook niet van Bach :lol:
  • Ik had juist geleerd dat "Mozart makes babies smarter" volgens de babysitter in The Incredibles.
  • Ik kan beter mixen met muziek :P
  • HayoBeckman said:
    Ik kan beter mixen met muziek :P

Vond het nog lang duren eerdat deze voorbij kwam :lol:
  • Ja, het is een inkopper, maar ik kon het niet laten :D
  • Ik sport beter met muziek. Tijdens Power Yoga hebben we altijd chill muziek op staan. Dan kan van kabbelende beekjes tot aan rustige soul muziek zijn. Met Streetdance dansen we altijd op HipHop, dus dan is muziek wel handig :+

Ik kan me beter "ontladen" als ik muziek op heb staan. Als ik me rot voel dan zing ik mee met Anouk en na 13 nummers ben ik alles wel zo'n beetje kwijt.

Ik rijd beter auto met muziek :D Al moet ik wel opletten, w
  • Achter het stuur van mijn vrachtwagen altijd Slam fm :smile:
    Werkt wel zo prettig,we zijn altijd op tijd klaar met werk. :=
    Zonder muziek val ik in slaap. :doubt:
  • Ja ik ook.. zonder muziek is niks.
  • Groovejunk said:
    Ja ik ook.. zonder muziek is niks.
    Alleen jammer dat slam fm zo commercieel is geworden. :?
    vroeger draaide ze ook techno overdag nu alleen maar hits
  • Ja klopt ja. Maar da's een andere discussie ;)
  • 8% maar he ... en de rest is Slam FM edits ;)
  • Ik heb 24 uur per dag muziek opstaan. Ook tijdens het slapen.
  • L U C said:
    Ik heb 24 uur per dag muziek opstaan. Ook tijdens het slapen.

Ben je niet in de war met je gips? :+
  • Groovejunk said:
    Ja ik ook.. zonder muziek is niks.

ja...ongeacht wat er op staat,al moet het niet TE irri over komen.

en dat is weer erg persoonsafhankelijk....

maar iig geen "goede stemming" zonder "muziek". :smile:
  • CB© said:
    [quote=Groovejunk]Ja ik ook.. zonder muziek is niks.

ja...ongeacht wat er op staat,al moet het niet TE irri over komen.

en dat is weer erg persoonsafhankelijk....

maar iig geen "goede stemming" zonder "muziek". :smile:[/quote]

Daarom is een goed programma op de radio inelkaar draaien ook zo moeilijk ;)
  • Nou, Henk Westbroek kon 't altijd wel.
    En de Stompin' velden van de VPRO mochten er destijds ook zijn. En ook Dr. Ska kan 't.
    En ID & T kon 't twee jaar geleden ook.
    Je hield er niet iedereen tevreden mee, maar mij wel, en da's al moeilijk genoeg ;)
  • Ik wordt er 's ochtends om 6.00 uur nog net niet mee wakker... maar zodra ik in de auto zit om 6.30 uur gaat dat ding aan. Als Giel in de ochtend niet op zijn best is dan gaat de knop op External en gaat mijn iPOD aan de slag met afspelen... 1 uur en 15 minuten later ben ik dan totaal op mijn gemakje wakker als ik op de 'zaak' aan kom. Daar staat meestal 3FM aan voor wat 'algemenere' muziek voor op de achtergrond.

Om 17.05 gaan we meestal weer naar huis... nu met Wout! en dat houden we weer 1 uur en 15 minuten uit.

Thuis gekomen... als ik nog mijn kantoor in duik dan is het meestal van alles wat. Ben ik een beetje aan het loggen dan is het wat rustiger (Macy Gray, Angie Stone, Morcheeba etc.) en moet het allemaal wat heftiger omdat ik gewoon aan het surfen ben of nog wat dingen op de zaak regel dan is het Prince... SEXY M.F. !!! en dan vaak ook nog een wereld concert op DVD: Rave Un 2 the year 2000. :idea:

Als het dan tijd wordt om naar bed te gaan dan kan het van alles zijn. 2 meter sessie opnames, Anouk (the lost tracks oid.) beetje blues of soul. En moet het W.I.P. muziek zijn dan kan het nog wel eens gebeuren dat het verhitte R&B is... 8)
  • B.A.R.T. said:
    En moet het W.I.P. muziek zijn dan kan het nog wel eens gebeuren dat het verhitte R&B is... 8)

Dan moet het bij mij Marvin Gaye of The Temptations zijn :)
  • Ja, natuurlijk. Maar het moet op elk moment uit / aan te passen zijn.
  • Dingen schieten wel meer op, terwijl muziek opstaat.
    Maar dan moet je niet toevallig een klapper hebben, waar je helemaal meegaat doen enzo, want dan schiet 't weer niet op. :)
  • Wip muziek? Sinds wanneer is er speciale n**k muziek dan?
  • Zaterdag avond, half 10 in de Doorzonstraat in Nergenshuizen ....
    Gordijntjes gaan dicht, en de man des huizes - die constateert dat de brakke spruitjeslucht van het eten van die avond eigenlijk nog steeds niet helemaal weg is - zet Marvin Gaye op.
    Z'n vrouw kijkt verveeld op van de bank, en zegt :" Zijn we weer GEIL ?" :P

Nee, belachelijk dat half Nederland sekst op dezelfde muziek...

Barry White en Marvin Gaye en dat soort kitsch daar luister ik echt niet naar. Ook niet zonder seks ;)
  • Ik zit nog steeds te wachten op rozenblaadjes en 'n setje Hardstyle van King Vicious, zoals hij me ooit beloofde op CC :P
  • Kijk... Da's tenminste romantiek in de slaapkamer :D
  • Lady Y said:
    Ik zit nog steeds te wachten op rozenblaadjes en 'n setje Hardstyle van King Vicious, zoals hij me ooit beloofde op CC :P

Waarom geen sexy muziek maar dat gebeuq in de slaapkamer?
  • Ligt CC er nog uit? Anders kan ik dat stukje wel even kopie
  • beuqen in de slaapkamer is ook weleens lekker hoor...

:roll:
  • Gaat het nog over muziek, of?
  • Joe tell mie... :+
  • Groovejunk said:
    Joe tell mie... :+

In mijn slaapkamer wordt alleen geslapen (en dat zelfs matigjes), dus ai kennot tel joe
  • Hahahaa... met die nieuwe bank zal die slaapkamer strakjes wel overbodig zijn? :+

Ontopic maar weer.... Op je bank zitten en muziek luisteren, da's ook lekker. ;)
  • Ontopic maar weer.... Op je bank zitten en muziek luisteren, da's ook lekker. ;)

Ook dat is waar... hoe snel kan het allemaal niet lopen door een afkorting ;)

We komen zojuist uit Friesland gereden en hebben toch weer de nodige musiQ tot ons genomen...
  • Dat klinkt goed. autorijden gaat namelijk ook beter met muziek :)
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion