Navigatiegeneuzel
  • Ik wordt echt flauw van die zondagsrijders die denken hun huis niet meer terug kunnen te vinden zonder navigatie systeem....
    De aandacht is meer bij de pratende schermpje in de auto dan op de weg.

Vandaag meerdere "gevaarlijke" situaties meegemaakt toen ik van Schiphol terug naar huis reed.

Waar zijn de tijden gebleven dat je zondag in de auto stapte en je liet verassen door een onbekende weg of route?
  • Ik snap dat dus niet. Ik rij al jaren met navigatie en ik kijk nooit naar dat schermpje! Ze praat toch tegen me? "Na 300 mtr links afslaan,...nu links afslaan"

Dat geknoei met kijken naar dat schermpje is gekomen met de komst van die idiote TomTom. Radio blijft aanstaan en dan hoor je meneer / mevrouw TomTom niet meer he? Nee! dan moet je !$#&%!$# naar dat pokkescherm zitten kijken.

Nog een reden dat ik geen TomTom wil. Veilig? ja..als je je radio uitzet! Bij mij gaat of de muziek zachter als ze wat zegt, of de muziek word helemaal onderbroken. Wel zo veilig dus.
  • ik moest in het begin heel erg wennen aan het rijden met navigatie. Maar nu lukt het me aardig. Wel is het onhandig dat dat scherm zon bom ligt geeft in het donker, kun je je toch minder concentreren op de weg.

Meestal doe ik trouwens alleen de heenweg met het vaginatiesysteem, terug weet ik altijd wel te vinden, gewoon borden volgen
  • @Menno wat voor pratende trut heb jij dan?
    @vunk: nachtstand :x?
  • Ik heb een pioneer navigatie in de auto.
  • Vreselijk... alsof je geen borden kan lezen ofzo. Toppunt was wel dat mijn moeder laatst in de stad met navigatie ging rijden naar een adres waarvan het normaler zou zijn om de fiets te pakken. 8)7 :(
  • Wat is er mis met kaartlezen en even de weg vragen ?
    Dan leer je de weg tenminste echt kennen.
  • Wat is er mis met een beetje luxe en een navi in je auto? Ik snap bij sommige weggebruikers de afgunst best hoor. Moet je maar geen Kia of Opel gaan rijden -O_