Draai dip
  • Ik wilde laatst weer eens een setje opnemen maar dat ging niet echt als gepland. Ik merk dat sinds ik geen platen meer koop, dat ik ook veel minder tijd besteed aan het draaien. Gevolg is dat ik bakken met mp3s naar binnen sleep maar geen flauw idee meer heb hoe een nr heet of hoe het gaat. Ik kan niet echt makkelijk meer een nieuwe plaat uitzoeken. Best frustrerend en onmotiverend. Net ook gestopt aangezien ik niet op tijd een nieuwe track wist uit te zoeken. Jullie wel eens ervaringen hier mee gehad en wat deden jullie hier aan?
  • Zit ook in een dipje op dit moment, maar dat komt meer omdat er naast het draaien nog zoveel leuks is om te doen nu ;)

Toen ik stopte met platen kopen en overging op mp3s kreeg ik juist een opleving. Tip, koop je mp3s in net zoals bij vinyl. Niet teveel, en zorgvuldig zoeken. Veel luisteren :)
  • Het is jullie vast niet ontgaan dat het bij mij ook niet zo top gaat de laatste tijd :) Ik heb ook even een dipje, maar ik gun mijzelf dan ook niet genoeg tijd om er even lekker voor te gaan staan. Helaas ga je dat ook merken in je mixkunsten, want die worden dan ook gaandeweg minder. Timing gaat minder goed enz,...

Gewoon meteen mee stoppen en wat anders gaan doen. Komt wel weer goed. Misschien is het een beetje te druk in je hoofd?
  • Daar zit wat in, sinds ik mijn plaatjes koop ipv downloaden op de illegale manier heb ik meer overzicht en kan ik ook daadwerkelijk iets terugvinden.
    Verder zit ik al een maand of 5 in een draaidip omdat ik er gewoonweg niet aan toe kom.
    Ik wil wel en als ik dan eenmaal bezig ben lukt het vaak niet naar behoren en dan ben ik weer pissig op mijn kunsten.

Ik verwacht van de winter weer wat vaker aan de gang te gaan en eventueel een xone 3d te kopen en mijn sl's en djm verkopen en dan tzt een setje cd spelers te kopen. Ik vindt persoonlijk het draaien met vinyl niet gaaf ,maar met cdj's wel maar dat komt doordat ik het geleerd heb op cd spelers en ik er toch echt niet veel van kan met draaitafels

Was een stomme zet van me om mijn cdj's te verkopen en mijn sl's te houden.
  • En ik heb er ook last van, vooral tijdens feestjes waar ik geen kont zin in heb wil ik nog weleens vage platen uit mijn tas toveren die er anders noooooit uit komen. Enfin, dat gaat wel weer over. Ik moet even een nieuwe uitdaging hebben denk ik :)
  • Daarom was ik in eerste instantie gestopt met draaien: van de 10 feestjes waren er maar 3 echt de moeite of zo.
    Na een flinke tijd ga je met tegenzin aan de gang en dat merkt iedereen.

Dus een break dan maar
  • Dat ken ik... Ik ben er gewoon mee gestopt. Als ik voel dat het minder zal zijn, zeg ik eerder neen, alhoewel ik soms het geld wel mis/nodig heb... Maarja, ik wil m'n hobby niet laten verpesten om wat geld ook :)
  • Ik vind de herkenbaarheid van tracks op mp3 ook erg wennen, vroeger hielp een platenhoes altijd erg goed.
  • Dat is het probleem met digitaal draaien, ik maak gebruik van de ranking in itunes en mijn traktor set up. Daarnaast probeer ik een indeling aan te houden maar dat is dus een drama
  • SB1 said:
    Ik vind de herkenbaarheid van tracks op mp3 ook erg wennen, vroeger hielp een platenhoes altijd erg goed.

Daar gebruik ik het comment systeem voor in traktor. Dan weet ik wat heftig is en wat niet. Ik sta nu dus al een 1,5 uur te draaien en niet op te nemen en het gaat werkelijkwaar heerlijk!!!
  • Dat zul je dus altijd zien he, neem je het niet op : foutloos.

Al denk je maar aan opnemen gelijk de mist in!!
  • Het blijft moeilijk om 'losjes' te draaien als je weet dat er opgenomen wordt ... Of dat er publiek bij is :P
    Results may vary, Dilandro heb ik horen zeggen dat 'ie juist hele vreemde platen gaat draaien juist als er publiek is ... 8)7
    Ik heb al heel lang niet voor publiek gedraaid, maar je doet dan echt wel iets andere dingen, gewoon om de zgn. 'crowd' te bespelen :)
    En dan denk je idd. aan het opnemen, dan komt er een grote (denkbeeldige) druk op je schouders te liggen ...
  • Gewoon alles wat je mixt opnemen ;)
    Het is een kleine moeite om ff op rec. te drukken voor je begint. Als het toch niet zo lekker ging kan je hem altijd nog weggooien.
  • Als ik niet opneem kan ik niet serieus mixen. Voor publiek mix ik juist ook beter. Concentratie is er niet echt als ik niet echt moet...
  • Klopt, maar als ik opneem ben ik dus minder los. Minder gooi en smijtwerk, minder EQ etc etc. Veel te rustig eigenlijk :)
  • Opnemen is dus eigenlijk funnest. en dat is ook het probleem met die online mixen. Mensen mailen me na 3 maanden gewoon wanneer er weer een nieuwe uitkomt, en dan weet je dat er weer flink verspreid gaat worden. Dan wil je niet voor aap staan en is de druk idd hoog. Beter mix ik gewoon lekker chill op een zonnige dag... :)
  • Liever op een iets minder zonnige dag. Het is namelijk vrij warm in mijn muziekkamer als de sun shaajnt!
  • Ik denk dat iedereen hetzelfde heeft. Op het moment dat je opneemt wil je zo min mogelijk foutjes maken en ga je geforceerd mixen. Dan maar wat minder tricks, nog ff snel corrigeren voor je em erin gooit, twijfelen of je nu beter de bassen kan omgooien naar de volgende plaat of toch iets verderop enz. enz.

Er zijn een aantal mensen die dit soort spanning juist nodig hebben, omdat ze anders helemaal niet presteren. Anderen hebben daar wat meer moeite mee. Volgens mij kan je dit ook voor een hoop andere situaties schetsen.
  • Ik zie het bijvoorbeeld ook met een presentatie geven. Op school vind vrijwel iedereen dat vreselijk, ik vind het juist geweldig.

Ik heb die druk nodig om in concentratie te komen, en na het op gang komen kan je dan heel je ziel en zaligheid in de strijd gooien. Dan zit je er helemaal in, durf je veel meer, en lukt alles ook gewoon :)

Als ik zomaar wat ga draaien zonder doel kan ik net zo goed een cd opzetten :P
  • Met een presentatie ben ik ook meestal zenuwachtig, ik ben daar niet heel goed in. Met dj optreden ben ik meestal ook wel een beetje zenuwachtig maar ook heel geconcentreerd, dat gaat wel goed. Bij een presentatie probeer ik altijd wat losser te zijn anders is het ook niks...
  • Ik heb voor de verandering eens de raad van Frisbee overgenomen en het resultaat in de online sets geknald. :Y
  • allemaal smoesjes!

gewoon even niet draaien en dan gaat het wel weer hoor.....

ik heb er ook wel eens last van.
  • Misschien is dat ook wel een oplossing ;)
  • Met mijn cd spelers heb je permanent een draaidip |:(
  • Goh dat heb ik nou met draaitafels, rotdingen..........(of onkunde, ook goed)
  • kiwi said:

HAHAHAHAHAHAHAHA -O_
  • Ik heb de flash applet maar even gebookmarkt .... kan vast wel van pas komen in mailtjes naar mijn collega's ... :)
  • Geloof het of niet, maar ik zit op dit moment in een stevige draaidip. Ik heb last van een oldskool prog house revival die ik wil mixen met moderne minimale geluiden en het werkt niet. Resultaat is frustratie tijdens het mixen en het niet kunnen vinden van leuke nieuwe tracks.

Blegh!
  • ik moet zeggen dat ik er weer zin in krijg.

Ik heb net 23 nieuwe EP's in mijn FS gepompt en getagd. Nu nog even een vrije middag scoren en en mix opnemen.
  • Ik heb nergens last meer van. Na al dat getyp over die rotary mixer heb ik al mijn oude plaatjes van disco tot house gepakt en ben ik gisteravond laat nog wat gaan mixen! Heerlijk! Ohja.. zonder EQ te gebruiken. Was wel even wennen want met zo'n EQ kan je best wel wat foutjes verbloemen :Y

Ik heb er weer zin in! Nu alleen nog even wachten totdat er weer goede tracks uitkomen.
  • Gewoon al drie dagen 's avonds niet thuis geweest, dus ik ga lekker draaien vanavond !!!
  • kiwi said:

Werkt niet maar wel prachtig gevonden _o_
  • Gister ook nog wat nieuwe plaatjes op mijn mac gezet en ik ga vanavond weer een uurtje vrijmaken : ik heb er weer zin in, raar dat dat in 1 keer weer opkomt terwijl ik een paar maanden nix gedaan heb!!

@menno: Oude disco plaatjes zijn cool maar wel heel kort mixen want die beat is bijna nooit steady. De eerste steady beat die ik kreeg was "Rock the boat" , bijna grappig nu maar het stond er met grote letters op.

Ik mix overigens vrij vaak met de eq op neutraal, en ik probeer er dan ook zo goed al niet aan te komen. Ik vindt dat je dan beter kan luisteren en ik vraag me ook af of het er beter van wordt van dat geschroef aan de knoppen??

Iig niet vaak.
  • Ralf said:
    Gister ook nog wat nieuwe plaatjes op mijn mac gezet en ik ga vanavond weer een uurtje vrijmaken : ik heb er weer zin in, raar dat dat in 1 keer weer opkomt terwijl ik een paar maanden nix gedaan heb!!

Komt opzetten als kakken he? ;)

@menno: Oude disco plaatjes zijn cool maar wel heel kort mixen want die beat is bijna nooit steady. De eerste steady beat die ik kreeg was "Rock the boat" , bijna grappig nu maar het stond er met grote letters op.

Klopt. Maar zo her en der zijn er wel plaatjes te vinden die je kan mixen. Alleen je corrigeert je helemaal suf.

Ik mix overigens vrij vaak met de eq op neutraal, en ik probeer er dan ook zo goed al niet aan te komen. Ik vindt dat je dan beter kan luisteren en ik vraag me ook af of het er beter van wordt van dat geschroef aan de knoppen??

Iig niet vaak.

Wat bedoel je met de EQ op neutraal? Ook met inmixen van een plaat? Dus geen bass wegdraaien e.d.?
  • Nu je het zegt ik moet hoognodig ff-O-

Ja met alles neutraal alasof er geen toonregregeling op zit
  • Gisteren de promo van DJ Jeroenski & Mike Laveaux - Black Rain op Traxsource gekocht krijg nu toch wel weer zin om weer eens een setje op te nemen :)
  • Ik heb al een paar dagen dat weer lekker gaat! Ik mix nu weer met de quartz lock terug op mijn SL's, en op lokatie heb ik hier ook meer profijt van. Helaas moet ik mijn platen nu wel langer laten lopen omdat het straktrekken nog niet super snel gaat, maar de tijd zal het wel leren ;)
  • Quartz lock? dan kan je toch niet pitchen?
  • Sorry, gewoon de Quartz (die zorgt dat de platter op een continue snelheid blijft draaien). De Quartz lock zit alleen bij het nulpunt bij de SL.
  • Ik moet dat klikkie er nog eens uitfietsen.
  • Dat 0-punt verwijderen schijnt een helse kutklus te zijn, kun je beter laten doen door een vrouw ;) Een man met dikke tengels gaat dat niet lukken :)
  • Hhmm... dan denk ik er nog weleens over na :)
  • Ik heb dat klikkie lekker niet :)
  • Ikke ook niet :) ..... Op mijn denons trouwens weer wel ..... :+
  • Jaaaaaaah Denon... hallooooooo!
  • Wat is dat voor een klikkie dan:+
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion