Gezocht - Technics SL voor weinig
  • Wellicht overbodig mar toch; een val jullie die nog een Technics heeft staan waar die vanaf wil? Of iemand ken die er vanaf wil?
  • Voor de prijzen die ze vragen voor een Sl kan je beter een superOEM gaan halen denk ik..?
  • Dat klopt exact; maar toch mocht ik een leuke opknapper tegenkomen wil er wel een kopen voor de nostalgische waarde.
  • Ik heb er nog 1 staan maar die wil ik heel graag zelf opknappen, iets met tijd is een reden dat dit maar uitgesteld is tot nu toe. Moet lig gespoten worden.

Dus ik kan je niet helpen met een sl.

Maar als je er 1 hebt gevonden en je gaat klussen wil ik wel graag meedoen....
  • Dat houd ik in gedachten ;-)
  • image

Mc tmc aka dj thomcat verkoopt zn set!
  • Das niet weinig he :P

Ik ga wel voor een setje PLX-1000's heb ik besloten. Voelen net als de Technics maar dan met een betere motor en een veel beter geluid!
  • Doe wat je niet laten kan, HATER! Ik zal nog een screenshot maken en doorsturen, pfffff ;) :D

Nee, voor dat geld misschien ook maar beter.
  • Ik zou ook voor die pioneers gaan, mooi spul.
    Alleen jammer dat ze die dingen uitbrengen als werkelijk niemand meer vinyl gebruikt :D
  • @QQ :P

@Ralf, yep, zeker mooi spul. Nou je ziet in Azië en the US toch hele volksstammen die met vinyl draaien. Denk dat Pioneer ook vooral op die markt richt met deze spelers.
  • Geloof niet dat dit de jeugd is, ook daar niet.
    Zijn wellicht hele volksstammen 35+ dj's, maar de jeugd....?
    Lijkt me stug.

Desalnietteplus, ik val ook onder die categorie :D
  • Daar heb je wel een punt denk ik.
  • D@VE! said: en een veel beter geluid!

Hmmm, beter geluid? Dat ligt toch vooral aan het element wat je erop schroeft, niet?

En ik vind het ook moeilijk om te zeggen dat een motor van een draaitafel niet goed is, als die gewoon geen hoorbare wow/flutter heeft, in schril contrast met de hi-fi belt-driven tables en zo :P
    Dat de motor dan een ietsje sneller reageert, zal je als je een beetje ervaren bent met vinyl draaien toch ook geen last meer van hebben lijkt me.

@Ralf: Er zijn nog steeds volksstammen die met vinyl draaien, maar dat heeft meer te maken met dat sommige muziekstromingen graag hun spul op vinyl uitbrengen. En niet op mp3.
    Eea. ook om te voorkomen dat mensen er te makkelijk aan komen, wat ik alleen maar kan aanmoedigen, dat zorgt ervoor dat niet elke DJ alleen maar de top 100 Beatport in z'n mix-portefeuille heeft.
  • Ja, beter geluid en nee, dat ligt niet alleen maar aan het element (naald) maar ook aan de rest van de tafel. Ik deed een A. B. met dezelfde plaat, het zelfde element tussen de SL1200, RP-8000 en PLX-1000 en daar zat toch echt een groot verschil tussen de tafels.

Inderdaad, en gelukkig maar ook, dat sommige puur op vinyl releases of eerst op vinyl releasen en later pas als digital download.
  • @Toroz: we hebben het over draaien he, niet over muziek luisteren!
    hele volksstammen: ben ik benieuwd naar jou definitie van een volksstam :D

Maar serieus , waar hebben we het nog over, tussen de 2% en 7%?

Ik ga zelf vrij weinig op stap maar het valt me altijd wel op dat de draaitafels die er staan (vaak zie je ze niet eens meer) belachelijk weinig gebruikt worden.
    Maar idd, er zullen altijd mensen met vinyl blijven draaien, en terecht, het heeft zeker een meerwaarde vind ik. Maar in verhouding is het echt niet veel meer. Sterker nog, de jeugd die er niet mee opgegroeid is weet echt niet wat zo'n zwarte schijf is.
    Ik heb hier op kantoor een paar nieuwe TDK SA bandjes in verpakking liggen, moet je die meiden die hier werken ooit zien kijken............ nooit eerder gezien zo'n ding.
  • Daar waar ik kom staan al jaren geen draaitafels meer. Ik weet nog goed dat ik in 2009 een eerste boeking had zonder SL's, en ik mijn platentas volledig heb moeten digitaliseren in een paar weken. Daarna verdwenen ze langzaam, en ik heb ze al in geen jaren meer gezien. Neemt niet weg dat ik dat altijd nog jammer vind.
  • Maar dan hebben we nog de hip-hop / Scratch scene natuurlijk. En in Europa nog de techno waar ook wel een aantal fervente vinyl junkies tussen zitten.
    En degene die puur luisteren, vanuit de luie stoel naar een goede plaat.
  • Sven Vath, held, draait ook altijd nog met vinyl, dat vind ik altijd wel erg bijzonder!
  • Yep, en al een paar keer op de PLX zien draaien ;-)

• Die hop hop mannen doen wel veel vinyl idd, wel steeds vaker met serato en traktor scratch hoorde ik ooit eens.

Maar idd, ik moet mijn sl eens pimpen zodat ie weer in huis mag staan...
    Vanuit de luie stoel klinkt het geweldig ;).

Waarom ook een aantal koffers dragen als je met een sticky ook je ding kan doen.
  • * Bump

Wil de set thuis uitbreiden met 1 vinyl speler, iemand nog tips voor een slimme aanschaf? Heb er echt de ballen verstand van, en internet staat er te vol mee om er wijs uit te worden.
  • Wil je persé een SL?
  • Wil er vinyl mee kunnen afspelen op de dj tafel, ben niet van plan te scratchen maar een backspin op zn tijd lukt nog wel. Dus of dat een SL is no clue... (moet nu zelf ff googelen wat een SL is :-) )
  • Had pioneer het niet op zich genomen om de technics sl weer op de markt te brengen?
  • Ga als je budget het toestaat voor een Technisch SL1200 MK2 of SL1210 MK2. Technisch hetzelfde, het andere cijfer is het verschil in kleur. Waardevast. Als je er nu €400,- voor betaald, verkoop je 'm over 5 jaar voor minstens €400,-. Dit is simpelweg dé draaitafel, geen twijfel.

Marktplaats staat er vol mee, let op dat ze niet te afgeragd zijn. Zie > http://www.studioscratches.com/how-to-buy-a-second-hand-technics-turntable/

Zit je iets lager in je budget, kijk dan bijvoorbeeld naar een Reloop RP-2000M. Deze is kwalitatief minder dan de Technisch en een stuk minder waardevast, dus reken erop dat je hier aardig op gaat afschrijven.
  • Ja maar die Pio is meer een super hem dan een SL. Wel een leuke tafel verder maar geen SL.
  • Ik heb vooralsnog niemand gesproken die een pioneer heeft.
    Is het iets ja??
  • Meh... Ik denk dat ik gewoon ga kijken of mensen nog oude Reloop RP4000s heeft.... Of.... een Stanton T.62 M2 ofzo?

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion