Smartwatch / Activity tracker
  • Heren! Ik ben op zoek naar een GOEDE! sportwatch/smartwatch/ activity tracker (liefst combi) om mijn beweging te matchen met mijn insuline behoefte. dat matchen doe ik zelf, maar om beweging in kaart te brengen heb ik wat andere gadgets nodig.

Is er iemand die ervaring heeft met horloges (smart i.c.m. trackers) en/of een Activity tracker band?
  • Had dit nou vorige week even gevraagd doemme!
    (Was in de supermarkt,lopen er opeens allemaal superfitte zongebruinde top-atletes rond, die hoeveelheden snoep kochten waar je diabetes nog diabetes van had kunnen krijgen :P) *1

Anyway, http://time.com/516/26-fitness-trackers-ranked-from-worst-to-first/
    kwam ik tegen na "activity monitor reviews" te googlen.
    En je hebt ook nog hart-monitor bandjes van bijv. Polar of zo.

Die fitness-trackers worden bijv. compleet met app geleverd :) Ik denk dat je gewoon op zoek moet gaan naar eentje die goed te customizen is, maar ook weer niet te ingewikkeld. Voor het geld hoef je 't niet te laten, zo duur zijn die dingen niet...

*1 Een en ander in verband met het WK Softbal voor dames wat vreemd genoeg op het honkbal-veld bij mijn in de buurt werd gehouden :)
  • De nieuwe iPhone schijnt ook een hoop van die soort zooi mee te krijgen, misschien daar even op wachten?
  • +1 voor QQ: binnenkort komt die nieuwe iphone uit en ze roepen al een tijdje dat ze dat gaan implementeren (apple zelf heeft dat nooit gezegd maar op alle sites lees je erover).

ik heb een pebble en ergens is er ook een app voor dat ding.
    maar ik gebruik hem eigenlijk ff niet omdat ik de laatste weken zo vaak de zee in sprong :) (lees: sinds de vakantie ligt ie ergens)
  • Ik loop niet continu met mijn iPhone te slepen. Ik wil af kunnen lezen wanneer ik een piek heb in mijn bewegingen zodat ik kan zien wat dat vervolgens met mijn waardes doet.

Ik neig erg naar een polar, maar dacht laat ik even polsen hier..
  • Polar ligt hier op de sportschool ook.
    Schijnt goed te zijn....
  • Ja. Vooral met cardiotrainen..
    Ik wil niet dat ik straks zaken tekort kom. Dus alleen stappenteller is niet voldoende. Ik wil ook afstanden (gps) weten.

Kan ik straks gewoon gaan sporten zonder een hypo te krijgen. Dat is het uiteindelijke doel.
  • Ik kan sporten zonder een hypo te krijgen :)
    Maar dat is nog geen garantie dat ik ook daadwerkelijk ga hardlopen he :D
  • M'n pa is ook erg te spreken over Polar, al jaren. Maar geen idee welke hij heeft.

• Ralf wrote:
    Ik kan sporten zonder een hypo te krijgen :)
    Maar dat is nog geen garantie dat ik ook daadwerkelijk ga hardlopen he :D

Jij krijgt geen hypo? Boffen! :P

Ik wil graag meer inzicht in mijn lijf. Dus dit is geen overbodige luxe denk ik.... Soms heb ik gewoon ineens een lage waarde en ook dan wil ik weten waarom.

Dus ik zoek wat houvast en tools.

Zal eens een winkel binnen stappen. Maar die hebben vast geen ervaring met diabetici
  • Goede reviews over Polar V800's. Wel een "beetje" aan de prijs.
  • Een beetje???
    Fiewwwwww.

Ik zou echt wachten op de nieuwe iphone voor ik iets zou beslissen.
  • Een iPhone is te groot om steeds mee te slepen. Daar kan ik niet alle activiteiten mee tracken overdag. Gaat hem sowiezo niet worden. ;)

En ach.. Wat is 400 euro op je gezondheid denk ik dan. Wil graag van die kuthypo's af.
  • Apple smartwatch? Misschien worth the wait.. En wat QQ zegt, ios8 zal eea met health doen en die features stoppen ze misschien ook in dat horloge..

Maar goed, dit is voor jou natuurlijk het summum... http://googleblog.blogspot.nl/2014/01/introducing-our-smart-contact-lens.html
  • Ik heb trouwens een Nike+ sportwatch, maar das eigenlijk nuttig voor enkel en alleen hardlopen.... Er zijn tegenwoordig betere 'wearables die o.a. je hartslag meten, iets dat (denk ik) in jou geval een stuk interessanter is. Wat doet een stress-piek (bloeddruk + hartslag verhoging) bijvoorbeeld met je glucose gehalte enzo.

*edit: potver, die Polar V800 ziet er wel enorm gelikt uit zeg!
  • Ik heb deze aangeschaft, inclusief hartslag band. Is imo geen horloge voor de hele dag maar alleen tijdens hardlopen/zwemmen/fietsen. http://www.tomtom.com/nl_nl/products/your-sports/tomtom-multi-sport-gps-watch/dark-grey-heart-rate-monitor/index.jsp

Ik zie net dat er een nieuwe versie uit is waar de hartslagmeter zit ingebouwd.
    http://www.tomtom.com/nl_nl/products/your-sports/running/tomtom-runner-cardio-gps-watch/white/

Verder goede ervaringen met fitbit qua dagelijkse inspanningen, stappen, (40 kilometer gestapt op awakefest :) ) en de apps waar je ook voeding kan bijhouden.

Qua alles in 1 apparaat heb ik (nog) geen ervaringen.

• D!landro said: Ik heb trouwens een Nike+ sportwatch, maar das eigenlijk nuttig voor enkel en alleen hardlopen.... Er zijn tegenwoordig betere 'wearables die o.a. je hartslag meten, iets dat (denk ik) in jou geval een stuk interessanter is. Wat doet een stress-piek (bloeddruk + hartslag verhoging) bijvoorbeeld met je glucose gehalte enzo.

*edit: potver, die Polar V800 ziet er wel enorm gelikt uit zeg!

Precies dat wil ik weten. Kost wat tijd in het begin om alles te tracken (eerst meten en kijken wat mijn mmol is, opschrijven..) maar na verloop van tijd heb je wel een goede indicatie van wat je wel en niet kan en ook wánneer! En dat is met name belangrijk.

Dj_Bware said: Ik heb deze aangeschaft, inclusief hartslag band. Is imo geen horloge voor de hele dag maar alleen tijdens hardlopen/zwemmen/fietsen. http://www.tomtom.com/nl_nl/products/your-sports/tomtom-multi-sport-gps-watch/dark-grey-heart-rate-monitor/index.jsp

Ik zie net dat er een nieuwe versie uit is waar de hartslagmeter zit ingebouwd.
    http://www.tomtom.com/nl_nl/products/your-sports/running/tomtom-runner-cardio-gps-watch/white/

Verder goede ervaringen met fitbit qua dagelijkse inspanningen, stappen, (40 kilometer gestapt op awakefest :) ) en de apps waar je ook voeding kan bijhouden.

Qua alles in 1 apparaat heb ik (nog) geen ervaringen.

Ik had die fitbit en tomtom al voorbij zien komen, maar dan moet ik alsnog 2 apparaten kopen en dat is wel zonde. Dan maar in 1 keer een goede.

Ik heb ook nog goede hoop op een Suunto Ambit3 horloge. Is nog niet uit, maar de reviews van de testhorloges zijn lovend!

• Menno said: Precies dat wil ik weten. Kost wat tijd in het begin om alles te tracken (eerst meten en kijken wat mijn mmol is, opschrijven..) maar na verloop van tijd heb je wel een goede indicatie van wat je wel en niet kan en ook wánneer! En dat is met name belangrijk.

Juist dan zou ik even wachten op het horloge van apple. De health-kit van ios8 zal misschien precies zijn wat jij zoekt :)

https://www.apple.com/nl/ios/ios8/health/
  • Ik ben niet zo enorm nieuwsgierig naar dat horloge, en dat baseer ik nu puur op het feit dat ze (=apple) n.m.w. niet voldoende ervaring hebben met bodymanagement. Polar/Suunto hebben reeds hun sporen verdiend.

Maar misschien zit ik er vierkant naast!
  • True, kunnen niks anders doen dan wachten! Ik denk dat de koppeling tussen apps vooral erg interessant wordt. (dus jouw bloedsuiker app + een aantal sport/activiteiten/slaap apps..)

Maar ook al is het super, dan kijk ik alsnog even de kat uit de boom! Blij dat ik dat toen ook gedaan heb met de iPhone 4 waar een hoesje omheen moest :D
  • En ze doen (waarschijnlijk) 9 Sept de vooraankondiging van een smartwatch. Die koppeling van apps KAN interessant zijn... want ik zie het niet zomaar gebeuren dat elke app zich makkelijk laat interfacen in/met iHealth.

En zeg nou eerlijk : smartwatch of sportwatch.... dan toch liever iets meer richting sport, want daar is het uiteindelijk om te doen.

Ik ga ook niet morgen over tot het aanschaffen van hoor, maar ik heb graag input vanuit verschillende invalshoeken.
  • Ik geloof niet dat ze die watch nu doen maar ik verwacht wel wat leuke dingen van ios8.
    En dan vooral de integratie met alles, want ik persoonlijk vindt het een irritatie op zich om tig apps te moeten openen.
  • image

Rara wanneer moest de hond piesen. :D

Inmiddels al een paar maanden de Ambit3 om mijn pols en ik ben er uitermate tevreden over. De activity tracker is wat basaal, maar meer details heb ik (nu) niet nodig.

Al met al een fijne daily en sporthorloge!
  • u stapt aardig door zo te zien.
  • Ja, elke dag een 30/45 min om mee te beginnen weer. Dat hardlopen en fietsen zat ik nog steeds te klooien met glucosewaardes. Dus nu eerst stevig doorlopen en dan steeds schepje erbovenop.
  • Heel goed, de hond ook gelijk blij!
  • Die wordt doodmoe van mij. :D
  • Dan is ze (of hij?) thuis iig rustig ;)
  • Staan jij en lucas iig wat sterker! haha
  • image

Na een boompje snoeien vandaag.

Echt super dat horloge!
  • Heb je eerst liggen slapen?
  • Tuurlijk... :D
  • Mooi ding! Ik heb m'n zinnen gezet op een Garmin Forerunner 225. Lijkt mij een erg fijn apparaat. Ik log mij workouts nu met Runkeeper, maar wil toch meer details zien en hartslag kunnen loggen.
  • Kan toch ook prima met runkeeper.
    Koop een hartslag band en je bent er.

Ik gebruik trouwens runtastic maar dat zal bij keeper niet anders zijn.
    Werkt perfect. Enige nadeel is dat je batterij sneller leeg is als bij zo'n apparaatje.

Ik heb van alles geprobeerd maar met iphone is voor mij iig perfect.
    Eventueel nog zo'n ding op je schoen om je passen te meten en je bet de pro van de stad :)
  • Ralf, wat is dit nou? Dit was ooit een forum voor gearsletjes, meer was altijd beter!

Met een losse hartslagmeter en een runkeeper pro account ben ik al aardig op weg. Dan maar gewoon goed doen. Vind het niet echt prettig om elke keer op mijn bovenarm te moeten kijken om mijn hartslag te zien.
  • Ja joh, geld moet rollen.
    Maar er is meer aan leuke gear te koop als dat ik geld heb....
    Dus waarom iets kopen wat ik niet nodig heb?

Voor mij werkt het meer dan prima.
    Koptelefoon op, runtastic aan en hartslagzones instellen. Iedere keer als je in een andere zone komt krijg je een melding. Werkt meer dan prima.
    En zonder muziek ga ik niet lopen dus die phone moet toch altijd mee.

Nogmaals, enige minpunt is de batterij duur van de telefoon. Maar helaas is mijn eigen conditie slechter als die van de iPhone....

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion