BBQ, Grill & Smokers Paradise
  • Leuk zulke ghetto setups. Lekker ouderwets "klooien" :)
  • Ik heb nog een zwik stenen staan, misschien ook maar eens zoiets opzetten!
  • Ik ga morgen een 21 inch auplex kamado ophalen, met onderstel en zijplankjes. Nog een platesetter ergens kopen en dan zijn we wel weer ff klaar
  • Dus... Laat even weten hoe die pulled pork was. Of ga je niet meteen een low 'n slow doen? :D
  • Ik moet nog zo'n platesetter erbij hebben.....
  • hahaha, die heb je vast binnen nu en een half uur gevonden op de teh webz :D
  • damn... daar krijg ik jeuk van :P
  • Ja jaloers!
  • Al aan het Q-en Ralf?!
  • Kicke!!!!!!
  • Nog geen tijd gehad,.
    Druk
  • Prio's Ralf... prio's!
  • Idd, daarom dus ;)
  • Gisteravond het ding ff aangestoken (zonder iets erop, gewoon om te kijken hoe hij het doet met de temp enzo).

Wel ff lekker handiger als mijn weber, brand heel snel.
    Ik wilde ff weten of ik de temp stabiel kon krijgen.
    En idd als je hem hebt blijft ie mooi hangen, ga me afvragen of ik hier die heatermeter nog wel bij nodig heb!!
  • Beter!! Dat zijn tenminste berichten!
  • Ja, de procureur ligt klaar om vanavond in te masseren en morgenavond denk ik erop (of zaterdagochtend)
  • ligt eraan wanneer je je pulled pork wilt eten :D
  • Als ie klaar is?
  • Zou ik wel doen ja..
  • Plate setter is hier ook gearriveerd.
    Hopla
  • Heren,

Denk toch dat ik korte termijn aan 'n Weber ga. Een egg\kamado kan ik niet verantwoorden. En van die Chinese lees ik best veel berichten over slecht hang- en sluitwerk, dus dat durf ik niet helemaal. En alternatieven voor de Weber kom ik ook niet echt tegen.

Nu de hamvraag: ga ik voor 47 of 57 cm? Op 't eerste zicht lijkt die 57 lomp groot. Maar ik zou het ook zonde vinden om soms te kort te komen voor die paar tientjes minder.

Hebben jullie een mening of tips?
  • Voor een beetje buiten freubelen zou ik de 57 pakken. Kan je makkelijker groente en vlees voor 2 - 4 man op kwijt.
  • Thanks! Maar nu ben ik toch weer aan het twijfelen. Nu een Weber of toch doorsparen voor een keramisch monster...

Wat vind jij Ralf? Jij hebt nu ervaring..
  • Zelfs zonder ervaring zou ik zeggen : doorsparen!
  • Menno said: Kan je makkelijker groente en vlees voor 2 - 4 man op kwijt.
    En natuurlijk voor 't indirecte grillen :)
    Ik denk dat doorsparen zonder uitzondering eigenlijk altijd een goed idee is, kan je nog even alle voors en tegens afwegen, en als je uiteindelijk toch voor de goedkope optie gaat, heb je gewoon een bak met geld voor goed vleesch over :D

• Indirect lukt ook op een 47 of een WGA hoor :P
  • Ja, ben ik weer.

Ahum, wat zal ik zeggen.

Het apparaat werkt feilloos, maandag 8 uur in de ochtend aangestoken.
    En heel de dag een pullen pork erop. Temp is stabiel, geniaal gewoon.
    Toen dat klaar was het ding klaargemaakt voor direct grillen van wat burgers.
    Ging ook goed.

Naderhand bleek er nog kolen in te zitten voor een volgende keer.

Conclusie is dat het allemaal echt klopt. En het klopt ook dat het sluitwerk minder is, dat zie je en voel je (ik heb bij de sligro aan een echte gevoeld).
    Maar die dingen zijn dan ook 3 of 4 keer duurder en dat zie ik dan weer niet.....

Anyway ik ben er heel erg blij mee.

De pork was goed gelukt, alleen ben ik in de basis geen liefhebber van varkensvlees maar de vrienden vonden het heerlijk.

Ik ben me nu aan het oriënteren op GOEDE stukken vlees, daar begint het natuurlijk allemaal mee.
  • Gister een kennis van me gesproken die een slagerij had en nu nog wat vlees verkoopt op verzoek, hij gaat me een setje ribbels meegeven om te testen. Hij had het over vlees uit het buitenland van mindere kwaliteit, hij doet alleen lokaal geslacht vlees.

Anyway, ben benieuwd of de smaak beter is.
  • ribbels als in grote ribbels, of miniribbels?
  • Nice, leuke bevindingen zo. Ik voel een koopimpuls aankomen :)
  • Ja, ik ook... maar die tuin is nog steeds niet af. :P
  • Als jij eens opschiet met die tuin, kan je mij weer inspireren met goede recepten enzo :P

Ja, 1 grote (buikrib geloof ik) en een paar kleine, hij vroeg of ik dikke wilde maar dat hoeft van mij niet omdat je dan in mindere mate de rub en saus proeft en dat maakt het m.i net lekker.
  • Lekkah!

Ik denk dat ik na mijn vakantie eens wat ga proberen van deze sites voor op de Weber:

http://www.beefensteak.nl/nl/
    http://www.beefexclusief.nl

Alleen even benieuwd hoe ik dat logistiek ga regelen en niet toevallig net niet thuis ben als ze een doos gekoeld vlees komen brengen. Niet zo lekkah als je pas maandag op postkantoor je pakket op kan halen :-)

Ook handige stukjes over verschillende soorten ribs:
    http://bbq-helden.nl/lekkere-malse-spareribs/
    http://www.beefensteak.nl/nl/bbq/spareribs/
  • standaard op postkantoor laten leveren en daar ophalen?
  • Alsof een postkantoor standaard koeling heeft? :P

Soms wordt vlees soms nog als 'vers' verkocht terwijl het al 2 jaar in de vriezer heeft gehangen. Goed contact met je slager is dus alles ;)

Slager bij mijn ouders in de buurt laat het vee gewoon grazen 500m van de slacht-plek vandaan. Kijk, dat scheelt. Nu nog Black Angus beef daar :P
  • Ehm, alsof dat vlees standaard met koeling verstuurd wordt ;) Ja er zitten ice packs in enzo, maar het is geen geconditioneerd transport. Gaat gewoon via PostNL. Als je direct op het postkantoor laat bezorgen weet je iig zeker dat er iemand aanwezig is om het pakket in ontvangst te nemen.
  • En toch houdt het me een beetje tegen, maar als ik op het forum lees dan is iedereen enthousiast....

Ik hou het ff bij mijn nieuwe slagertje, als dat goed is kan ik bij hem alles bestellen. Hij is zelf slager/slachter enzo dus ik zou denken dat ie weet waar hij het over heeft, hij regelt ook vlees voor restaurants hier in de buurt.
  • Ik ga toch ook eens online bestellen. Gewoon om het te proberen ;)
  • Deel gelijk ff je bevindingen tzt aub
  • Maar natuurlijk! Eerst even wat tuindingen nog :D
  • Schiet eens op man, dat duurt maar en duurt maar.
    Al bijna winter!!
  • Ook in de winter kan je bbq'en :P

• Ralf wrote:
    Schiet eens op man, dat duurt maar en duurt maar.
    Al bijna winter!!

Jaajjajajjajajaja. Rustig joh... Bijna klaar! Lampen en heater die kan ik pas aansluiten als ik stroom heb. :D
  • Je hebt nog geen stroom, pfffff.
    Gast, dit ben ik niet van je gewend :D =)) D =)) D =)) D =)) D =)) D =)) D =)) D =))
  • Ja @^$#^%$!# ik moet heel mijn keuken openbreken om stroom daar achter in die tuin te krijgen hoor. :(

;)
  • En de stoep weer openmaken?
  • Daar ligt het al ;)
  • image

Klaar voor de BBQ!

Aardappelen doormidden snijden.
    Aardappelen uithollen met lepel.
    Aardappelpuree maken met :
    - knoflook
    - uitje
    - klontje echte boter
    - beetje melk (op gevoel)
    - maggi smaakmaker erbij.

Uitgeholde aardappelen half uurtje op 180 gr in de oven en dan de puree erop. Daarna nog 20 a 30 minuutjes indirect op de BBQ.

Variant voor de kids : ui en knoflook vervangen door worteltjes en 1 eetlepel basterdsuiker!

Stukje vlees erbij (flinke karbonade)

En eet smakelijk!

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion

Tagged