BBQ, Grill & Smokers Paradise
  • Omdat er toch wat Q en smoker fanaten hier zitten, laten we hier de boel maar 'vervuilen' door hier alles te bespreken m.b.t. deze nieuwe hobby. :D

Even aftrappen : Hier een "chinees" : http://www.ebay.de/itm/21-Grill-KAMADO-Holzkohle-BBQ-Smoker-KERAMIK-Barbecue-Large-NEU-/350957622188?pt=DE_Haus_Garten_Garten_Grills&hash=item51b6b453ac

• Vanavond ananasjes gegrillt op de 'binnen-bbq', telt dat ook :P?

(zo'n elektrisch tefal grill apparaat met water erin)
  • Zie topic-titel :D
    Alles wat je maar kan aanleggen op héét staal :P

Winkelwagentjes en wegwerp-meuk dus ook. Maar dan moet je wel uitleggen hoe je zo een elektrisch apparaatski met water gebruikt ;)
  • Kan niet wachten tot de eerste BBQ als straks de tuin af is. Hij krijgt in elk geval een mooie vaste plek.
  • Je bent met de tuin bezig Sander?
  • Klopt het dat als je de q aansteekt met een looftlighter of een soortgelijke starter, er bijna geen rookontwikkeling is? Ik wil voor de lange sessies mijn weber naar mijn balkon beneden verhuizen want dat is overdekt maar als het erg gaat roken zijn ze daar niet heel blij mee ivm wit plafond
  • @ Quicy: Mooi ding hoor! Jammer de van de € 100,00 verzendkosten.

@ Ralf, Menno: Heb nog even mijn vader gevraagd voor 200l vaten. Heeft ie helaas niet meer, hij krijgt z'n verf anders aangeleverd tegenwoordig.
  • Jaaaa, en nu?

• Robert wrote:
    @ Quicy: Mooi ding hoor! Jammer de van de € 100,00 verzendkosten.

Eh?
  • Ophalen misschien?
  • Oh was @ menno waarschijnlijk :P
  • Hahahhaha. Ok thnx Robert! Verzin ik wat anders. Komt goed!

• Ralf wrote:
    Klopt het dat als je de q aansteekt met een looftlighter of een soortgelijke starter, er bijna geen rookontwikkeling is? Ik wil voor de lange sessies mijn weber naar mijn balkon beneden verhuizen want dat is overdekt maar als het erg gaat roken zijn ze daar niet heel blij mee ivm wit plafond

Minimaal rookontwikkeling heb je dan. Mijn vader gebruikt een starter. 1 blokje erin en voila. En als je van die geperste wokkels gebruikt heb je ook bijna geen rook.
  • @ Menno: nog niet echt, er ligt een plan en ben in overleg met de buren over schuttingen.

Maar het plan heeft in elk geval een plek waar met grote letters B.B.Q. staat :)
    We hebben ook al zo'n enorme buitenkeuken van Boretti, das net niet echt natuurlijk. Dus ik wil denk ik ook nog iets dat het mannelijk oergevoel wel recht aan doet.

Vond ik altijd de mooiste bezigheid op de camping in USA / Canada. De firepit vullen met hout, vuurtje stoken en dan na een tijdje boven de kooltjes bbq'en. En daarna weer verder vuur bouwen!
  • Op zich waar maar ik moet zeggen dat je op een goede gas bbq, met indirect garen best een eind komt. Moet je wel zo'n rookbox gebruiken om wat rooksmaak te creëeren
  • Ja zoiets zat ik ook al te denken... zou dat ook in de gasbbq zelf kunnen?
  • Weber verkoopt van die speciale smoke generatoren waar je je rookhoutspul in doet voor op de gasbbq..

En meen ze zelfs van boretti gezien te hebben bij de kookwinkel hier in 't dorp..
  • Ja, het kan. Je mist een beetje de kolensmaak zeg maar. Maar met die rook box kan je wel de rooksmaak maken. Zelf getest....
  • Quincy said: Oh was @ menno waarschijnlijk

Eh... ja!
  • Net even snel de bbq opgestookt. Niks bijzonders, maar gewoon even lekker!
  • Goed bezig :D
    Want snel? Duurt 45-60 minuten voordat de kooltjes op temp zijn normaal toch?
  • welnee... je oude kooltjes altijd laten liggen in je Q. 2 blokjes aanmaak ertussen en binnen 15 minuten issie klaar voor gebruik hoor ;)
  • Hmmmm, dilemma dilemma.

Of een tweedehands uds en daarna laten spuiten (@menno: ik heb de spuiter gebeld en het is geen punt om hem zwart te maken, roze is iets lastiger).
    Deze is alleen 42 cm doorsnede, en dat is een kleinere maat als de standaard.

Of dus ff wachten tot de kamado in de aanbieding komt en gelijk klaar zijn.....

• Test de UDS gewoon en als je het niks vind, dan raak je hem hier wel kwijt ;) Wil ik wel vooraf de kosten van het spuiten weten.
  • Daar wacht ik nog op idd, zal wel meevallen is alles wat ik te horen kreeg :)
  • Ok. Laat maar weten.. ik Q wel met UDS en Weber tegelijkertijd als je hem te klein vind. :P
  • Helaas dus.

Is al verkocht, ik gas toch maar weer eens een babbel maken bij die Kamado importeur hier in boxtel :)
    Misschien kan ik hem wel overhalen :D
  • Overhalen tot een verkoop? :D
  • Ja.

Eerst maar eens gaan praten.
    Iets anders, ik ben nu allemaal kruiden aan het kopen geweest. Maar dat begint een puinhoop te worden in de kast. Iemand een idee voor een nette storage oplossing?
  • Goede vraag. Die zoeken we op!
  • Ik kan niks vinden wat me bevalt.

Ik overweeg iig om aan de timmerman een soort van plankjes te laten maken in dezelfde kleur en materialen als mijn keuken waar ik alles mooi neer kan zetten. Of het moet iets worden wat perfect in mijn lade past.

#benernognietuit
  • apothekerskast?

edit: zo'n uitschuifapparaat he, maar is misschien wat lastig te maken in een al gerealiseerde keuken.

http://www.grass.nl/files/apothekerskasten/art_255_amb.jpg

Geloof trouwens dat wij in de winkel ook van die inserts voor lades verkopen, gericht op kruidenpotjes. Zal morgen eens kijken of we ze nog hebben en ff prijzen enzo bekijken. Magoed dat is meer gericht op het standaard formaat 'Verstegen'/'Isfi' potje van 500 gram gok ik.

Zoiets:

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/02/0a/0a/020a0a8c1ed7140e5f11071c1afecdf1.jpg

http://jke-design.dk/koekken/tilbehoer-og-detaljer

edit2:

http://www.orgalux.com/nl-be/orgalux/product-group/GS_WOOD_wb_mes_folie/indeling-hout-werkbestek-messen-folie-kruiden hier in hout met prijzen. is niet goedkoop zeg maar..
  • Ralf said: Maar dat begint een puinhoop te worden in de kast.

Herkenbaar :) Heb er een extra plateau aan gewijd op het aanrecht, met veel plezier van de vrouw (not)
  • Ik heb al zo'n plateau voor mijn Pavoni... Gaat hem hier niet worden. :D
  • heb ik allemaal niet veel aan, mijn potten zijn te groot :)
    binnenkort eens aan de timmerman vragen of ik wat kan bestellen.....
  • Hadden hullie al van de lotus-grill geheurd?
  • Nee? Ff kieke
  • Ken hem niet, maar ik heb mezelf dus net een weber go anywhere cadeau gedaan voor in de camper
  • Ik hoorde gisteravond dat ik een Weber 57cm van de vriend van schoonmoeder krijg. Weet niet precies wat voor een, maar ik ben er alvast blij mee!

@ Toroz : nice find! Ziet er degelijk uit!
  • Maakt niet uit wat voor 1, die dingen zijn in de basis toch allemaal gelijk.
    Thermometer in de dome moet ik ook nog inbouwen, die zit er niet altijd in.
    Dan heb je die as opvangbak nog, maar dat zijn dan toch wel de verschillen.

Ik zag laatst iemand die een wga gepoetst had en het ding leek weer nieuw dus als er geen beschadigingen op zitten poets je hem zo weer naar een nieuwe.
  • Daar heb jij dan weer gelijk in. :)
  • Ik heb altijd gelijk hoor :)
  • Zolang dat in jouw hoofd is, klopt dat ja. :P
  • Geloof me, het is zo =))
  • Quincy said: Geloof trouwens dat wij in de winkel ook van die inserts voor lades verkopen, gericht op kruidenpotjes. Zal morgen eens kijken of we ze nog hebben en ff prijzen enzo bekijken. Magoed dat is meer gericht op het standaard formaat 'Verstegen'/'Isfi' potje van 500 gram gok ik.

Ikea heeft ook van die inserts, die heb ik, samen met een messenblok in een zelfgemaakte insertlade gebruikt. Werkt al jaren zeer goed!
  • Ok dan!

Is wss ook cheaper dan wat wij verkopen. Heb nog eens gekeken en hebben nog 4 meter liggen van dat spul (is in stukken van 1 meter) idd op wat ik al dacht: formaatje Isfi/Verstegen groot verbruik.
  • Ik ga voor een klein wandrek in dezelfde kleur en eiken als mijn keuken met aan de onderkant iets waar mijn kookboeken kunnen staan
  • Vanavond even lezen als heul NL aan het foeballe is.
  • Ik zie het mezelf toch nog niet in elkaar knutselen, kom toch weer terug op een eitje :((
    Maar goed, alle opties overwegen om uiteindelijk een goede keus te maken....

Eigenlijk wist ik dat al lang maar zo verdedig ik het maar voor mezelf enzo :P
  • Ghetto set-up:

Is uiteraard niet geschikt voor lange termijn pulled-pork dingen en zo, maar het werkt wel :D

Mochten jullie de stem van die presentator vervelend vinden, mijn vader is het met jullie eens. Maar z'n kanaal heeft echt wel leuke ideetjes voor de kokkerellen-enthousiasten :D

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion

Tagged