Project tuin
  • Ik was al heel voorzichtig bezig geweest met de tuin, maar ben vandaag maar verder gegaan. Tevens mooie test om te kijken hoe ik hier als newbie diabeet mee om moet gaan qua inspanning/eten en natuurlijk wel of niet insuline spuiten.

Best spannend eigenlijk.

image

En vandaag de rest achterin de tuin eruitgesloopt.

image

Vanmiddag de andere steentjes langs de schutting eruit halen. Dan kunnen we iig met slopen oude en plaatsen van nieuwe schutting overal makkelijk bij.

Ik heb geen tijdspanne voor de tuin, dus geen idee wanneer de volgende update er is. :)
  • Wat een puinhoop man, help mijn man is klusser staat er over een peer weken op Facebook :D
  • Welneeee! Komt helemaal goed!
  • image

En heel de schutting is nu vrij... Ga ik nu even koffie drinken met een koekie! HA!
  • image

Zo. Nu heel de bakken weg en steentjes opgestapeld. Vandaag doe ik niet zoveel meer. Mijn lijf is het duidelijk niet meer gewend dat beunen. :D
  • Veel te warm om te beunen ok! Ziet er uit als een beste klus... Succes er mee!
  • Ja, het is inderdaad een flinke klus, maar het moet wel een keer gebeuren.
  • Ik kan er over meepraten, 2 jaar geleden ook de tuin gedaan, aardige klus als je 3 pallets tegels naar achter moet tillen! :D
  • Tsja.. het is ook niet mijn lievelingswerk, maar ik leer er veel van en in dit geval heeft dat vooral met mijn insulinegebruik te maken :D
  • Aiaiai, wanne bende joh :)

Maar, ik zie achterin al een afdakje staan met een mooie opstelling om in zomer en winter de q te kunnen gebruiken.

De hond is wel blij met zo'n tuin denk ik, kan niks kapot =))
  • Dat is de motivational he? die q onder het afdakje, heater erbij.. verlichting.. whoppa.

Ja, die hond ja... heb je niks aan, slopert.
  • Net alles nogmaals berekend en genoteerd. Morgen even een bestelling de deur uit doen. kan de pret beginnen met hemelvaart.
  • Ben benieuwd! Wanneer verwacht je klaar te zijn?
    Neem aan dat je er deze zomer al van wil genieten?
  • Met hemelvaart staat iig de nieuwe schutting en het geraamte van de overkapping.
    De week erna hoop ik de overkapping dicht te hebben en aan de bestrating te kunnen beginnen ;)
  • Oooooow, ik dacht aan een veel langer project.
    Je had iets van tijd zat enzo.......
  • Tijd zat? Was het maar zo.
  • Tijd zat met afmaken, dus geen haast!!
  • Inmiddels de bestelling de deur uit gedaan. Mag weer wat kosten. Rib uit je lijf zulke fratsen. Volgende week dinsdag komen ze alles brengen.
  • Via interwebz scheelt t veel hoor :P
  • Heb ik ook gedaan. Maar dan nog is het veel geld. ;)
  • True :P
  • En weer een beetje verder :

image

Stenen kon ik kwijt bij andere buurman. En huren samen een container om grond af te voeren. Scheelt weer in de kosten. Zand moest hij ook nog hebben, dus ook dat scheelt weer strakjes.

Lekker bezig.

Buurman waar we de schutting mee delen die gaat woensdag alles weghalen, dus we kunnen donderdag meteen beginnen met zetten.

Whop paaaaah
  • Dat scheelt idd. Fijn dat de buur meewerkt/ denkt
  • Ben benieuwd, ziet er nu wel heel ongezellig uit ;)
  • Dat is inderdaad fijn, als zo iemand meewerkt!! Goed bezig!
  • Ja, transportbedrijf belde net voor bezorgafspraak, dus ze komen morgen alles brengen! Althans ; de schuttingdelen, palen, enz..

Container is ook besteld. Nu nog zand en tegels!
  • Leuk Menno, heel benieuwd hoe het gaat worden. Ik ben met m'n vriendin ook met de tuin bezig dus zal t zeker in de gaten houden! Heb je iets van een tekening hoe het moet worden? En hoe gaat het met de insuline so far? ;)
  • Nee, tekening zit in het hoofd Dieds. We willen het zo ruim mogelijk houden, dus dat is het enige wat we " op papier' hebben, de rest zal gaandeweg ingevuld worden.

met insuline gaat goed. Ik spuit 's ochtends wat ik altijd spuit aan eenheden en dan moet ik later op de ochtend (na 11 uur) wat meer suiker gaan eten. Tussen de middag spuit ik niet en bij het avond eten minimaal... dan gaat het wel goed.

Zaterdag hele dag beunen en geen hypo gehad... dikke 1-0 voor mij!
  • ..en de nieuwe schutting is binnen.. Ook de hardhouten balken voor de overkapping. Kolere wat zijn die zwaar!
  • Hehe lekker he dat hardhout :P

Vooral als t goed vochtig is..
  • image

Even een slechte foto gemaakt. Andere helft staat bij de buurman. Als het goed is haalt die nog wat laatste spulletjes en kan ik samen met mijn broer en Tal morgen meteen beginnen met zetten.

Ik heb er zin in. Ben die "oude tuin" nu wel zat.
  • Wij ook :)
    Succes!!
  • Hoe gaat ie dan? Schiet op zeker?
  • Het achterste deel staat er nu in. Was even klooien met de palen tegen de schuurtjes, maar het staat erin. Uiteraard ben je voor alles meer tijd kwijt dan je denkt maar oke. Vooral dat deurbeslag was even paar keer meten en bijwerken. Altijd leuk in dat bankirai. :D

image

Morgen gaan we weer verder. Heel misschien alvast een stuk zetten van de overkapping ook. Het kan maar staan!
  • En de schutting staat!

image

Whoppa!
  • Wicked! Dat ziet eruit als noeste arbeid.
  • Ben er ook heel erg blij mee!
  • En nog een bergje aarde afgefraven... Ppfffff. Wat een werk joh. Leuk als je buurman kastanjebomen heeft staan. Ei kol!

image

Ga ik nu ff op mijn reet zitten. Ben gesloopt!
  • Hahah lekkere kluiten/wortels hebben die idd!
  • Gaat hard hoor! Seht gut aus! Wij hebben ondertussen een flinke aankoop aan tuinmeubilair gedaan, frontje ook weer blij. Even het aankopen topic vullen :)
  • image

Weer een paar kuub eruit.. En paar stenen. Morgen nog een stukje en dan komen ze woensdag de nieuwe stenen en zand brengen.

Beetje jammer dat ze van dat achtelijke warme weer voorspellen.
  • Ja heeee, omdat het jou ff niet goed uitkomt moeten wij kou lijden?
    Goed bezig jij!!
  • image

Weer flink aan de beun geweest vandaag. Laatste restje eruit. Zand erin gemikt en alvast een begin gemaakt met tegelen. Nu is het een beetje te nat naar mijn zin.

Morgen weer verder.
  • image

Lunch!
  • Aha, mooi!
    Je moet ook ff die plaat langs de deur schilderen!
  • Die gaat eruit..... Maar eerst de tuin af. Dan weer verder. :)
  • image

image

En een nieuw scherm :

image

Gaat eindelijk ergens op lijken.
  • image

Zo. Terras is klaar! Planten krijg ik nog. Volgende week aan overkapping beginnen.
  • Mooi man! En vanavond de Q aan na een welverdiend potje zweten?

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion