• Elleu,

Ik heb een aantal platen die ik op canvas wil laten drukken. Hebben jullie ervaringen met toko's die dit aanbieden?

Kwaliteit staat voorop.

Edit:

Heb luchtfoto's die ik op canvas wil. Echter maar +/- 1.6 Mb per stuk, resultie van 5k bij 3.5k om en nabij. Dus vraag me ook beetje af welk formaat nog mooi is zeg maar.. Liefst zo groot mogelijk.
  • Het ligt ook een beetje aan de foto zelf, maar 300 dpi is perfect voor drukwerk, dan heb je een loep nodig om op papier de kleinste details te kunnen onderscheiden.

Voor aan de muur op ruw canvas kom je met 100 dpi waarschijnlijk ook nog mooi weg, voor drukwerk is dit echter te laag. Heb meerdere malen prints gezien, kwaliteit was in alle gevallen afhankelijk van de aangeleverde foto, niet van de printboer.
  • Ik vind dat een mooi antwoord #thumbsup!
  • Ik heb zoiets destijds laten doen bij: http://www.herinneringenoplinnen.nl/

Mijn afdruk (oude Rijksmuseum Amsterdam) was sowieso al van korrelige kwaliteit, dus geen idee hoe een foto met hoge kwaliteit er uit komt te zien.

Verder is de afwerking best goed te noemen. De zwarte baklijst heeft voldoende body om een goedkope uitstraling te voorkomen.
  • Leuk zo'n #hashtag Menno, maar mijn #dumbphone snapt die niet hoor :P
    @D!landro , lijkt me een prima bedrijf voor het doeleinde.

12 maart is er weer grafische vakbeurs in Hardenberg (dagen daaromheen trouwens ook) waar ze dus allemaal van dat soort mooie speulgoed als textiel/kunststof/signing demo-en. Heb ik iig. weer pennen en een koffiemok :D

Misschien dat die jongens van herrineringenoplinnen er ook wel staan, hun leveranciers in ieder geval wel.

Grafimedia is echt wel een gave industrie - #Zinin ;)
  • Thanks voor de replies *:* binnenkort ff mee aan de slag :)

En tzt zal wel een fotootje van t resultaat volgen ;)
  • Heeft iemand hier toevallig ook nog goeie tips voor fotobehang van een eigen foto...?
  • Ok, bedankt voor de fotobehang tips... haha ;-)

Het zit er alweer een tijdje op en ziet er top uit. Via www.kleurmijninterieur.nl besteld en door de schilder superstrak laten plakken (had ik zelf niet zo gekund!).

Dan nu dit, mijn lieftallige wederhelft kwam een strak alternatief voor canvas tegen, namelijk: http://xpozer.com. Strakker dan canvas, geen lijst, hangt iets los van de muur en creëert daarmee een mooie slagschaduw waardoor je foto lijkt te zweven. Ik vond het mooi en heb de gok gewaagd. Heb een XL besteld met een eigen collage als cadeau voor mijn schoonzus en zwager voor in hun nieuwe huis.

Zodra het binnen is zal ik mijn bevindingen posten.

Iemand al ervaring? Ik zou het sowieso overwegen als je iets aan de muur wilt hangen, en als mijn verwachtingen blijken te kloppen dan al helemaal :)
  • Dat ziet er wel vet uit zeg... Ben benieuwd naar het eggie zeg maar ;)
  • Ik zal er een...... FOTO van maken :)
  • Ik kom op een site met reclames uit :o?
  • Oeps, link aangepast...
  • Ziet er kek uit!
  • Exposer is echt verschrikkelijk mooi spul! Wij hebben er 1 hangen:

https://www.flickr.com/photos/robert_tessa/7478896026
  • Straque!
  • Wow, mooi plaatje ook.

Tevens: http://www.bigimpact.com

Voor de zaak daar wat canvas laten printen, was *niet* duur, maar daar zit dan ook niet zo'n mooi frame bij als dat Xpozer spul. Als je een beetje handig bent echter ...
  • Als je handig bent, kun je vast wel iets fabrieken. Maar xpozer zit slim in elkaar hoor. Blijft continu onder spanning staan, zit een vernuftige veerconstructie in. Dat en het ding is in 5 minuten geinstalleerd. Ga je zelf wat doen, ben je een tijd bezig en dan is nog de vraag of het écht strak wordt.
  • Meh, 4x4 mm vuurhouten plankjes, en een paar dwarslatjes, en je hebt zo een frame gefabriekt...
    Hadden ze dat maar bij de klant gedaan L-)

Nu laten ze die pannekoeken die de frames gemaakt hebben contact zoeken met de klant :-((
  • @ Robert: Oh ik wist wel dat je die had hangen, maar ik dacht dat het canvas was. Nou, als jij zegt dat het mooi is, dan geloof ik dat gelijk. Ben zeer benieuwd naar mijn resultaat... Denk dat wij voor ons huis ook wel een panorama willen ofzo :)
  • Strak Robert!

Ik volg dit even, ik moet binnenkort mijn voorgevel een beetje pimpen met iets waar ik nog niet uit ben. #wieheeftereenleukidee????
  • Voorgevel van je shop? #DTV
  • Ja, ik dtv best wel hoor :)
  • interactieve pui maken?

Met wat kinect zooi erachter enzo..

Maar echt way offtopic hier.
  • Heb hem binnen... ziet er heel goed uit. Hij zit nu in cadeaupapier ingepakt, dus ik zal even een foto maken als ie uitgepakt en in elkaar gezet is.
  • Ben erg benieuwd wat je er van vindt! Wij hebben er na 2 jaar nog steeds erg veel plezier van. Gisteren kregen we nog complimenten over de foto en de xpozer. Superspul. Ik moet nog een foto uitzoeken om boven de bank te hangen, weer met een xpozer. Maar ben te kritisch, altijd fijn
  • Interactieve pui?
    Klinkt funky......
    Vertel?

Een lolletje zeker?

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion