Smilies
  • ...het is nogal een monnikenwerk om de oude smileys te gebruiken.. ik heb een oud zipje en een nieuwe en deze moeten qua smiley en naam gelijk worden gemaakt... Wie voelt zich geroepen?

http://groovejunk.eu/_temp/smile.zip

css zit er ook bij.. voor de nerds die het snappen ;)
  • Waarom voel ik mij aangesproken? ;)
  • Gaarne dankuwel...
  • CSS door een deconstructor gehaald:

Alles is van 1 - 115 genummerd, in plaats van een "ietwat" logische naam.

Sommige plaatjes die in de genoemde CSS zaten, van zelfs de huidige situatie, zaten niet in de zip. Meeste wel, maar dus genummerd :( En de meeste smileys gebruiken we niet eens in onze normale omgangsvormen.

Wat we natuurlijk missen is het koffie-smileytje bijvoorbeeld.

Die zou .Emoticon57 { background-image: url('images/57.gif'); } genoemd moeten worden, maar ik heb geen idee wat voor text-code in je input daar aan gerelateerd is.

Ik neem even gemakshalve aan dat PHP de text-codes verandert van de ingevoerde text naar de daadwerkelijk gebruikte smileys als plaatje, maar die zijn dus allemaal genummerd. En corresponderen niet meer met onze oude icoontjes. Sommige smileys matchen, veel niet. Ook hadden we dus de custom smileys voor bijvoorbeeld proost en koffie en weet-ik-wat in gebruik. E.e.a. ongetwijfeld geleend van "vrienden" ...

Is er wellicht een stukje code in de PHP waarin je terug kan zien wat bijv. van "dubbele punt D" verwijst naar een nummer van een smiley?

Wellicht beter om van oude php-bb een stukje php te 'lenen' of is dat niet mogelijk?

Anders is het wellicht beter om het stukje PHP wat text-input lezen doet te vervangen door eigen code, zodat we onze eigen smileys weer kunnen gebruiken.

Ik vond het venster om een smiley uit te kiezen altijd wel leip, geen idee hoe dat te implementeren, maar omzetten is haast geen doen.

• In principe heb je daar het smiley-tje voor in de rechterbovenhoek van het tekstinvoer veldje. ;)
  • o-> [..] :-c [-(
  • [-X niet zoveel smileys doen
  • Nee, gewoon de meest gebruikte smileys.. dat is voldoende

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion