Smoothies - fruit - groente - yoghurt
  • Aangezien ik niet van niksdoen afgevallen ben en ik op zoek ben naar nieuwe lekkere recepten dacht ik maar eens een smoothietopic te openen. Ik wil binnenkort gaan beginnen met groentesmoothies (kickstart your day!) mede omdat de kleine vent zo slecht groenten eet.

Wie heeft hier ervaring mee?

Als start maar eens een lekkere smoothie als toetje :

[B]Ingredi
  • Die klinkt goed!

Volgens mij hadden wij er
  • Helemaal prima die smoothies als ontbijt! Ik heb net twee boeken binnen waar heeeeeel veel in staat. Voor zowel sapjes, als smoothies, groene smoothies, smoothies als shakes en toetjes..

:P
  • 6 sinaassappels uitpersen
    2 peren schillen
    6 ijsklontjes
    1 citroen

Alles blenderen

Resultaat:

image
  • Wortelshake

Dit heb je nodig:

500 gram worteltjes;
    1/2 liter volle melk;
    1 klein potje aardbeienyoghurt;
    5 eetlepels suiker;
    1 zakje vanillesuiker.

Zo maak je het:

Schrap de worteltjes en was ze.
    Snijd ze in plakjes en doe in een kookpan, bedek met water en kook ze in 15 minuten gaar.
    Laat ze uitlekken en helemaal afkoelen.
    Doe ze dan in een blender samen met de overige ingredienten en blend alles tot de shake schuimig is.
    Dien op in grote glazen.

En nog veel beter : voeg 8 ijsklontjes toe om de boel flink koud te krijgen.

Drinkze!
  • Ik zie 2 keer suiker, en een gesuikerde yoghurt.
    Moet wel gezond blijven h
  • Is dat het niet dan? ;)
  • Iemand interesse in een slowjuicer? Kreeg een kortingcode van tarwegraskoning.nl

Een slow juicer met accessoires van het merk Juiceme voor € 149,-

Pm voor de code!
  • Ik zou wel willen, maar kan geen machine meer kwijt in de keuken. :/
  • Hahaha, ik begin me ook steeds meer af te vragen of je al die machines moet willen hebben.
    Je gebruikt het ff intensief daarna staat het in de weg. Soms pak je dan de draad weer ff op maar doorgaans staat er weer een staindeweg.....

Desalniettemin moet ik zeggen dat dit wel een leuk ding is als ik naar de filmpjes kijk.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion