Online Backup
  • Wie gebruikt een online back-up? Ervaringen, tips?
  • Nope,

Voor mij (nog) niet interessant. Mijn fotobibliotheek is voor mij de kritieke data en die is nou net erg groot. Meeste cloud backup diensten zijn nog niet zo heel erg scheutig met opslag vind ik. Al heb ik dat een jaar geleden voor het laatst bekeken. Mijn schoonpaps koopt binnenkort een NAS en daar kan ik dan mijn foto's naar laten syncen.

Heb je niet zoveel opslag, dan zijn er volgens mij legio aanbieders en kan het zeer interessant zijn..
  • Ik heb alleen maar .xls en .doc materiaal, dus qua opslag heb ik inderdaad niet zo veel nodig. Juist vanwege het feit dat er vrij veel aanbieders zijn (en ze er niet allemaal betrouwbaar uitzien) probeerde ik het hier eens :)

Dingen waar ik bij stil wil staan:

- Opslag moet versleuteld zijn, alsmede de data-overdracht,
    - Simpel integreerbaar in zowel OSX als WIN, liefst vanuit finder,
    - Auto sync met versiebeheer,
    - Server niet in de US (in verband met meekijken. Uiteraard is het een kleine kans, maar omdat het toch over medische gegevens gaat....)
  • Het is niet echt een backup, maar ik werk nu veel vanuit Dropbox, en daar ben ik wel erg content mee. Een maatje van me bied wel een dergelijke dienst aan:

http://www.dexcloud.com/nl/

Z'n artwork is niet echt fancy, dus kijk daar even dorgeen ;)
  • Thanks, ik zal er eens naar kijken :)
  • Dropbox en google drive zijn wat makkelijk voor kleine bestanden. Gebruiken wij veel.
  • tsja, medische gegevens en cloud blijft natuurlijk gewoon een dingetje. En je weet ook nooit waar een cloud service zijn servers heeft staan. Vaak verdeeld over de wereld, dus is er de kans dat je opslag in de VS belandt.
  • Ik heb gewoon een geautomatiseerde taak naar mijn hoster.
    Die hebben een mapje daarvoor ingericht.

Niet helemaal encrypted enzo maar op verzoek moet dat wel mogelijk zijn lijkt me :)
  • Waarom wil je een hosted backup gebruiken zou mijn eerste vraag zijn. "omdat het makkelijk is" is geen antwoord in deze. ;)
  • Gevoelskwestie. Als mijn back-up harde schijf en laptop beide verloren gaan in een brand ben ik alles kwijt. Door een hosted backup te nemen is het risico niet zo groot (heb ik het idee...)

Wat stel jij voor dan?
  • 1 keer per X tijd een disk bij je ouders / schoonouders / goede kennis neerleggen.

Leuk dat hosted / cloud spul hoor, maar het is op dit moment alleen maar gehyped.. Wellicht een beter idee om te kijken of je niet met een bekende kan rsyncen o.i.d. Net zoals Robert doet (las ik ergens)

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion