Aankopen in 2013
  • Aangezien er nog geen nieuw draadje was gestart, hier de kick off van een nieuw jaar met nieuwe aanwinsten.

Met complimenten van de DJTT staff in San Francisco mag ik binnenkort deze in ontvangst nemen:

image

Voor de goedkope prijs van invoerrechten. (Dus ik hoop dat deze een beetje meevallen voor dit controllertje. ;)
  • Tof ding! Knoppen rammen :9
  • Jups, En ik denk dat het best wel een lief stelletje wordt met het oudere broertje. ;)

image

Toch eens kijken hoe het draaien met twee MIDIfighters gaat bevallen. ;)
  • Ziet er gelikt uit, dat zeker! In basis is het toch gewoon een set knoppen? Wat maakt dit zo fijn werken tov bv een Maschine?
  • Nice! Blijft leuk spul!
  • Ik heb overigens een expansion gekocht voor Maschine:

image

En ik overweeg om Effectrix ook aan te schaffen, leuke hap snap tool voor vlugge edits en shit.
  • Qaptain Quark said:
    Ziet er gelikt uit, dat zeker! In basis is het toch gewoon een set knoppen? Wat maakt dit zo fijn werken tov bv een Maschine?

Thanks, is inderdaad een setje knoppen die gewoon standaard MIDI nootjes uitstuurt.
    De Arcade buttons tikken gewoon erg fijn, een beetje bouncy, maar heerlijk in gebruik.
    Dat is het eigenlijk. Het schijnen de minst Carpel Funnel Syndrom opwerkende knoppen te zijn, niet meer niet minder.

Nu met de aanwezige ring verlichting van de arcade buttons, is het dus ook mogelijk om meerdere status boodschappen mee te geven aan de knoppen. Heel erg leuk dus.

Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik nog te weinig met Maschine gewerkt heb, maar dat mijn beste maat er wel een heeft sinds kort. Ik zal dus nog een mening moeten vormen over de Maschine.
    Ik geloof wel dat ik ergens de software moet hebben liggen, dus ik kan wel eens kijken hoe de MF in combinatie met de BCR2000 werkt in deze software. ;)

Robert said:
    Nice! Blijft leuk spul!

Jups, ben stiekem toch wel heel erg benieuwd naar deze nieuwe versie van de MIDIfighter.

Qaptain Quark said:
    Ik heb overigens een expansion gekocht voor Maschine:

http://rekkerd.org/img/201205/NI_Maschine_Expansion_Platinum_Bounce.jpg

En ik overweeg om Effectrix ook aan te schaffen, leuke hap snap tool voor vlugge edits en shit.

Nice, allebei heel erg leuk spul. Heb hele leuke geluiden over Platinum Bounce gehoord, dus daar mee kun je volgens mij geen buil vallen.

Effectrix is zeker leuk!

Alles wat ik mistte aan dBlue glitch zit hier in. Met name een correcte en overzichtelijke controle over de effecten doet mij denken dat deze met kop en schouders boven dBlue Glitch uit steekt!
  • @jeroen: is dat nu iets, zo'n Phatman? Ik zoek iets wat goed klinkt voor op mijn werkplek.

😴
  • De MicroMega MyDac heb ik weer teruggestuurd. Het is niet dat ie erg slecht was, maar in mijn ogen was het product nog niet af. Als ik bijvoorbeeld mijn AppleTV opstartte, dan hoorde ik het complete handshake bitpatroon tussen DAC en AppleTV over de speakers. Er was geen USB driver voor Mac beschikbaar, maar als ik dan muziek in hi-res afspeelde dan hoorde ik de hele tijd clicks. Dit was op te lossen met externe (audiofiele) software, maar dat zou me dan nog eens 71 euro kosten. Sorry hoor, maar een product hoort uit de doos goed te zijn.

Of die Fatman wat is? Ik ben er al zes jaar erg tevreden over. Hij staat wel in een ruimte van 3,3 x 10 meter, dus hij krijgt ook wel de ruimte om zijn ding te doen. Ik had laatst zo'n Sonos Play5 bij mijn buurman gehoord, en ik vind dat ik het geluid dan toch wel heel erg geconcentreerd op 1 plek blijft. Maar wellicht dat dat voor een kleinere, meer vierkante ruimte prima zou werken.

Ik moet wel zeggen dat er aan die Fatman ook nog een externe Musical Fidelity DAC hangt. Die klinkt van zichzelf vrij warm en met een gemodificeerde voeding ook behoorlijk vol. Een buizenversterker klinkt van zichzelf ook al wat voller en warmer dan een transistorversterker. In combinatie met behoorlijk neutrale luidsprekers (in mijn geval Elacs) vind ik dit een lekkere combinatie. Maar goed, al met al staat er dan wel een setje van 1.400 euro in de woonkeuken. Het geluid is een stuk minder analytisch dan bij een transistor versterker, met zowel voor- als nadelen. Bij flink stevige rock muziek wil de herrie de vocalen nog wel eens overstijgen, waarbij op mijn andere hifi set (boven in de huiskamer) de vocalen dan goed verstaanbaar blijven (maar de muziek wat slap overkomt). Ik ben zelf niet zo'n tekstluisteraar (althans, niet bij dit soort muziek), dus ik stoor me er niet zo aan. Maar vanwege het volle karakter klinkt ie ook bij laag volume lekker.

De bijgeleverde iPod dock is antiek en ondersteunt eigenlijk alleen maar iPod classic (en mogelijk enkele nano's, echter nooit getest). Wij streamen dan eigenlijk al onze muziek via een Airport Express naar de Fatman. Via een radio app of vanuit iTunes.

Overigens heb ik op mijn werkkamer gewoon een 2.1 Roth Audioblob setje, die voor achtergrond muziek ook best aardig klinkt. De ruimte (3 x 3 meter) biedt ook niet echt de ruimte om een hifi set daar te plaatsen.
  • Mocht je trouwens interesse hebben in een buizenversterkertje, dan is wellicht dit iets om te onderzoeken:

image

Een Mistral DT-307a. Redelijk vergelijkbare specs als de Fatman iTube, maar heeft gewoon een USB ingang waaraan een ipod met de 30pins kabel gekoppeld kan worden. Zag em bij Hifi79studio voor 229 euro staan.
  • Okay, ik zoek iets wat niet hard hoeft en ik nabij mijn werkplek kan plaatsen.
    Maar het moet wel goed klinken, in principe heb ik nog Hepta speakers, die klinken iig erg goed maar daar moet dan wel een gelijkwaardige versterker bij.

Anders overweeg ik die kleine Adam speakers, F5 geloof ik.

Sonos play 5 heb ik ook, klinkt niet helemaal hifi idd :)
    Maar wel een handig ding wat continue verplaatst kan worden. Zie hem regelmatig op een kinderkamer staan en in de zomer op het balkon.
    Toch wel een praktisch ding, sowieso ben ik heel erg tevreden over alles van sonos.
    Gewoon simpel en te gebruiken door iedereen in huis (ook Jesse nu hij een beetje kan lezen).

Jeroen: dat is toch gewoon dezelfde als van Dynavox, ik zag exact zo'n model op marktplaats.
  • Welke Hepta's heb je?
  • Die twee zijn inderdaad identiek. Ik weet ook niet of 1 van de 2 de originele bouwer van deze versterkers is. Zowel in het Mistral als het Dynavox productoverzicht is niet een designlijn te herkennen.
  • jeroen-1234 said:

Overigens heb ik op mijn werkkamer gewoon een 2.1 Roth Audioblob setje, die voor achtergrond muziek ook best aardig klinkt. De ruimte (3 x 3 meter) biedt ook niet echt de ruimte om een hifi set daar te plaatsen.

Leuk ding is dat. Actief, geen gezeur met versterkers en er komt verbazingwekkend goed geluid uit. :) Zeker iets wat zou passen bij de wensen van Ralf.. ?

Nadeel aan de Springs is dat er wel een subwoofer bij moet. Plus een versterker. Vrij fors kostenplaatje alsnog.
  • Ik kocht woensdag een Philips 37PFL6007H TV. Ben ik weer bij de tijd. Was nu een BTW actie bij Mediamarkt, en die prijs wilde ik wel betalen voor zo'n vlooienbak.
  • Ohw kudt.. zat in oude topic te posten :')

Anyhoe : 37PFL6007H van Philips gekocht dus. 400Mhz is best scherp :Y
  • Mooi spul!
  • Yeah nice, ik zat te kijken naar een lens @ MM.. Hebben ze 'm gauw uit de webshop weggefoefeld.. Eikels :P
  • Inderdaad mooi spul.
  • Ik had bijna een trouwpak, totdat de prijs voor het hele pakketje genoemd werd. Dus alles hangt nog mooi in de winkel :)

Fok trouwpak, dan maar een hip business casual pak. Overal waar wedding bij staat gaat 3x over de kop.
  • Helemaal mee eens, echt te gek voor woorden die flauwekul.
    Ik heb dat ook exact zo ervaren.

Uiteindelijk ben ik in mijn jasje met bloesje van G-Star getrouwd met een nette spijkerbroek eronder.
    Leek in eerste instantie een beetje vreemd maar ik heb alleen maar positieve reacties gehad.

(of dat was alleen maar om aardig te doen :+ )

Leuk feestje was voor mij belangrijker als die dure onzin iig
  • Ho, wacht... w
  • Wat mis je?
  • Pieter, trouwpak... dat mist Tiggah denk ik :+
  • Correct! Of mijn geheugen is zoo slecht geworden. Het houdt me al sinds gisteren bezig. Gaat Pieter trouwen? Heb ik dat gemist? Heb ik dat niet gemist, maar alweer vergeten? Need some help here... ;)
  • Hij moet nog gaan trouwen. ;)
  • image

8) Opvolger van m'n vorige pak.. Alleen maatje groter en nieuwer :)
  • Ja mooi, maar om Pieter d
  • Is weer eens wat anders he :+
  • Nee, ik trouw niet in nichterig leer, komaan zeg!

Anyway Tiger, de Quark gaat in mei trouwen ;)
  • image

Bij een nieuw motorpak hoort een nieuwe helm 8)
  • Mooi heur! :)
  • Yeah, nu nog een motor :) Maar dat komt zeer binnenkort goed :)

Wordt wss een zx6r uit 2002. Kan 'm overnemen van een maat van me die niet meer mag rijden wegens hart problemen..
  • Shit te horen van die maat van je.... Maareuh... Gaaf heur! :)

Ik ben zelf helemaal idolaat van Bobbers en City Crossers, als ik de naam goed heb iig... die urban/straat versies van cross motoren met gladdere banden.

Een Triumph T120:
    image

Of een 1980 Suzuki GN4:
    image

Maarja, een motorrijbewijs zal er waarschijnlijk toch nooit van komen bij mij. ;)
  • Super Motards noemen ze die dingen. Vind die ook heel vet net als bobbers en dragsters, maar dit kwam op m'n pad :)
  • Qaptain Quark said:
    Nee, ik trouw niet in nichterig leer, komaan zeg!

Anyway Tiger, de Quark gaat in mei trouwen ;)

Van harte man! (Y)
  • Thanks Tiger!
  • Quincy said:
    Super Motards noemen ze die dingen. Vind die ook heel vet net als bobbers en dragsters, maar dit kwam op m'n pad :)

Ja, dat was het. Was de naam ff helemaal kwijt, terwijl ik die van KTM zo gaaf vind!

Maareuh.. een Ninja is altijd goed. ;)
  • Yeah, als ik die zx6r heb, heb ik alle 3 de grote japanse merken gereden :) Heb hiervoor een GSX-R600 en een R6 gehad :) De R6 zo'n 2 - 2,5 jaar geleden verkocht..
  • Kijk hem dan.

Tja... nooit een motor rijbewijs gehad, maar weet wel wat ik gaaf vind. ;)
  • Een Huwelijksreis naar Curacao! Bots!

http://www.avilahotel.com/
  • Nice! Ouders zijn daar ook geweest geloof ik.
  • Juist Ralf, juist (Y) jij zal veel van Curacao zien :NN :B
  • Ralf is inmiddels over de hele wereld geweest, heeft in elk land de slaapkamer uitvoerig bekeken.
  • Zo... gaat kudt met de economie he?
  • Leuk ding is dat! (Y)
  • @jeroen: mooi ding

@kv: de slaapkamers op cura
  • Leuke ibood aanbieding idd :)

En ook leuk toestel, ff kort mee gespeeld met die van een vriendin.
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion