Zorgverzekering 2013
  • Hebben jullie al nagedacht over de zorgverzekering. Het zal vast versoberen. En denken jullie ook aan overstappen ?
    Via mijn werkgever heb ik een aardige korting bij VGZ.
    Het is vooral even kijken of je niet kosten gaat maken die uiteindelijk toch niet vergoed gaan worden.

Nu zat ik te denken voor komend jaar, verplicht eigen risico gaat van 220 naar 350 (aanname).
    Nu wil ik graag weten, of het verplicht eigen risico onderdeel is van het vrijwillig eigen risico of een optelsom.

| Dus, stel, ik sluit de verzekering af met een vrijwillig eigen risico van 500 euro, moet ik dan
    | per jaar 850 euro betalen ( 350 verplicht + 500 vrijwillig ) of 500 ( 500 vrijwillig, waarvan 350 verplicht ) ?

Bovenstaande vraag heb ik al uitgezet bij VGZ, maar hebben jullie er ook ervaring mee ?

Het verschil in vrijwillig eigen risico van 0 euro en van 500 euro is 15 euro maandpremie.
    Kortom 15 * 12 is 180 euro wat je aan korting op de premie krijgt. Je betaald dus dan nog 320 euro vrijwillig eigen risico.
  • Men is snel met antwoorden .....

------

Naar aanleiding van uw e-mail delen wij u het volgende mee.

Er kan voor elk persoon vanaf 18 jaar een vrijwillig eigen risico worden gekozen die opgeteld wordt bij het verplicht eigen risico. Voorbeeld;

U kiest om vanaf 1 januari 2013 een vrijwillig eigen risico te nemen van € 500,-. Samen met het verplichte eigen risico wordt het totaalbedrag € 850,- per persoon per kalenderjaar. Alle kosten (met enkele uitzondering zoals huisartsenbezoek) die vanuit de basisverzekering vergoed worden vallen onder het eigen risico. Met andere woorden, de eerste € 850,- dient u zelf te betalen. Uiteraard ontvangt u later in het jaar een (verzamel)rekening van het eigen risico, mocht u daar gebruik van hebben gemaakt.
    Voor de goede orde; het eigen risico is niet van toepassing op de aanvullende dekkingen.
  • Kijk, dat is duidelijk.

Ik wil wel gaan overstappen, zit nu ook met een best nette deal bij een collectieve verzekering, maar kwam toevallig promovendum tegen. Ik heb er nog niet veel over opgezocht (heeft m.i. weinig zin als de premies nog niet bekend zijn), maar het ziet er goed uit, en lijkt vooralsnog niet heel duur.

Het eigen risico opkrikken heb ik ook aan zitten denken. Het is een gok natuurlijk, maar als ik kijk naar voorgaande jaren had ik best wat kunnen besparen.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion