[OS X] CCleaner
  • Een Mac heeft niet veel onderhoud nodig, maar misschien is het toch een interessant stukje software. Ook omdat er hier veel gebruikers van CCleaner voor windows op het board zitten.

http://www.piriform.com/mac/ccleaner
  • ..de meningen zijn er een beetje over verdeeld of je een mac nou wel of niet moet schoonmaken aangezien er al standaard maintenance jobs bij Unix aan boord zijn. Persoonlijk gebruik ik niks, maar deinstalleer ik wel de onnodige dingen.
  • Ik gebruikte het altijd graag op PC, maar tot nu toe... heb ik het nog niet echt nodig gehad op de mac.
  • De OSX kernel ruimt toch vanzelf allerlei soort meuk op? Gelijk andere *NiX/OBSD varianten?
    En sowieso zijn de applicaties veel netter verpakt, dan in Windhoos, wat altijd zo lekker in je registry gaat zitten wroeten.
    En daarnaast zijn er ook veel en veel minder applicaties, zodat je niet door de bomen het bos niet meer kan zien.
    Best tof hoor, zo'n mac.
    Alleen gamet het zo kut :<|
  • Wat softwareinstallaties betreft mag van mij alles hetzelfde als iOS worden. Of werkt het op een tegenwoordig ook (ongeveer) precies zo?
  • Menno said:
    ..de meningen zijn er een beetje over verdeeld of je een mac nou wel of niet moet schoonmaken aangezien er al standaard maintenance jobs bij Unix aan boord zijn. Persoonlijk gebruik ik niks, maar deinstalleer ik wel de onnodige dingen.

ToroZ said:
    De OSX kernel ruimt toch vanzelf allerlei soort meuk op? Gelijk andere *NiX/OBSD varianten?

Yep dus!
  • Ik ontloop dit soort software. Heeft in het verleden nooit nut gehad.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion