[VST/AU] Sylenth1 vs Nexus2
  • Gents,

Ik heb mijn eindejaarsbonus weer binnen, en dat moet ge
  • Sylenth1 hands down.

Luister naar die voorbeeldtracks, en je hoort gewoon hoe lekker die klinkt.

Daarnaast heb je een echte synthesizer in plaats van een sampler (ROMPLER) met een bak effecten.

Korte termijn misschien een hoge learning curve, maar sampletjes plakken kan iedereen, en daar heb je eigenlijk ook geen presets voor nodig...

Wat mij opviel als ik de filmpjes bekijk, is dat hij echt heel goed subtiel ingesteld kan worden, en op zekers veel mogelijkheden heeft dit itt de Nexus...
  • Ik ben zelf meer van de Nexus.

Ondanks dat je alleen maar presets aangeleverd kan krijgen, is het wel zo dat je zo belachelijk veel aan het geluid nog kan wijzigen, dat je dat geen hinder vindt.
    Je moet alleen wel even gaan uitvinden welke expansions je er bij zou willen hebben.

Maak de juiste keuze en je zit gebeiteld voor de rest van je muzikale carriere. ;)

Daarentegen is Sylenth ook een hele leuke. Een hoop 'oude househitjes' presets zitten er al standaard in. Ook deze is goed voor een aantal uurtjes groot vermaak.

Ik ben wel heel eerlijk als ik zeg dat ik niet veel ervaring heb met Sylenth, maar wel dat veel van mijn geluiden uit Nexus2 komen wat produceer werk betreft.
  • Ik heb mijn keuze inmiddels gemaakt ;)

Dankzij Dave is er nu een Sylenth1 licentie onderweg. Ik heb die van Dave overgenomen. Als ik zo de ervaringen her en der lees, is het maar om het even. Met de Nexus kun je gelijk aan de slag, terwijl de Sylenth1 wat oefening nodig heeft. Dat wil ik er gerust in steken.

@ Les: heb je de Nexus gekocht? Of als Pirate Bay demo?
  • Maat met wie ik als maar produceer heeft Nexus2, plus veel van de expansions, gekocht. (Hij freelanced/ZZPt voor ID&T- feesten)

Door deze VST heb ik zelf wel een sterke affiniteit met piraten inderdaad. ;)
  • Aaah zo ;) Ik zit in hetzelfde schuitje :D Alleen mijn Nexus zorgt bij opslaan van projecten altijd voor crashes van Logic. Dan is alles wel opgeslagen, maar het is niet met een gerust hart werken.

Maar ik ben zeer content met de Sylenth1. Veel banks, lekker pielen met die LFO's, geluidjes modificeren en shit, lekker!

image

De nieuwe skin werkt net wat prettiger voor het oog ;)
  • ziet er wel netjes uit!.. Jammer dat ik overal en nergens geen tijd voor heb. Soms baal ik daar goed van. Dan kan je zeggen "priors stellen", maar die worden wel voor je gesteld soms :')
  • Qaptain Quark said:
    Aaah zo ;) Ik zit in hetzelfde schuitje :D Alleen mijn Nexus zorgt bij opslaan van projecten altijd voor crashes van Logic. Dan is alles wel opgeslagen, maar het is niet met een gerust hart werken.

Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik hier in Ableton geen last van heb.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion