[Review: Hardware] Sennheiser HD 205 DJ
  • Ik hoop dat dit het juiste board is, anders verhuis je deze topic maar :+

De Sennheiser HD 205 (DJ) dus.

Na deze een aantal dagen veelvuldig gebruikt te hebben kan ik een oordeel vellen over deze koptelefoon.

Pros:

- Goedkoop
    - Sluit goed af
    - Lang snoer (3 meter)
    - Laag gaat echt laag. Er zijn tracks waar je laag in hebt, wat je normaal gesproken niet vaak hoort. Zo luisterde ik naar m'n MP3-spelert, en ik kwam erachter dat binnen een track van Underworld elke maat een hele diepe broooooeeemm-bass te horen was. Was me nog niet eerder opgevallen.
    - Detail! Dit in samenhang met het vorige pluspunt, je kan echt alle instrumenten apart horen met een groot gemak.
    - Met name op een zacht volume schijnt deze koptelefoon, omdat je dan nog steeds alles kan horen. Vaak genoeg als je een koptelefoon wat zachter zet, vallen allerlei nuances weg.

Cons:
    - Voor draaien minder geschikt, want geen krulsnoer. Vind ik persoonlijk heel handig.
    - Voor draaien ook minder geschikt omdat je ook echt niks hoort als je 'm op hebt.
    - Zit KAPOT strak op je hoofd. Beetje (teveel) rekken, en de constructie breekt (maar doet het wel nog)
    - Hoewel het diepe laag er wel zit, en ook erg diep gaat, is het vrij subtiel. In een lawaaiige omgeving, valt dit dus compleet weg.
    - Snoer is niet vervangbaar, en lijkt enigzins kwetsbaar.
    - Om muziek te luisteren is deze enerzijds heel erg geschikt, omdat je alles goed kan horen, anderzijds mis je wel wat samenhang, juist omdat alles zo precies te defini
  • Leuke review; ook een leuke HP.
  • Klinkt (je review, niet de koptelefoon want dat weet ik niet, alhoewel, dat staat ook in je review, whatever!) goed! Alleen dat stukje van dat krulsnoer; daar kan ik me nou niks bij voorstellen. Ik haat die krulsnoeren die altijd met de krul in de knoop gaan! :X
  • Idd nette review. Zeker niet mijn eerste keus qua mix headphone, maar het geeft je wel een goed beeld.
  • Het is dan ook m'n all-purpose muziekluister, produce en zombie-schieten-als-het-laat-is koptelefoon ;)
    Draaien doe ik wel op m'n trouwe ouwe Stanton 2000 ...
    Hoewel die voor geen shit goed geluid geeft, en behoorlijk wat meer gekost heeft, kan je hier uren mee op je hoofd zitten, mono-schakelaar is handig, en MET krulsnoer :D

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion