Welke controller? Xone 2d vs Reloop contour interface
  • Ik wil me na enige tijd afwezig zijn van het dj'en concentreren op het meer digitaal bezig via laptop en midi controller.
    Ik heb op dit moment een xone 92, twee platenspelers en een numark dds.

Ik zou me graag op traktor of een andere software gaan richten en er een controller bij zorgen.

Ik heb een recente laptop, maar geen externe geluidskaart.

In de Xone lijkt mij het pluspunt dat er ook ingangen zijn, zodat ik ook time coded kan gaan werken (verbeter indien niet correct) of zodat ik mijn pc kan midi syncen met vinyls of de numark dds...

Hij is wat duurder, maar ik heb het wel voor Xone (staat dan ook wel netjes met het mengpaneel)
    Hij is wel een pak ouder, kan dit kwaad?

Hebben jullie raad? Zijn er eventuele derde opties die ik over het hoofd zie?

Ik ga waarschijnlijk de ipad ook via touchosc als midi configureren.
  • Timecoded via die zone zou allen werken als traktor die ondersteund als time code geluidskaart geloof ik..

Dat zou je ff moeten uitzoeken..
  • Ok, traktor ondersteund het time coded dus niet als ik begrijp met de xone 2d, maar je kan gewoon traktor aansturen met de 2d en alle out's gebruiken.

Maar je kan dus wel de out van je mixer in laten komen in de 2d zodat die midi clockt en je op bpm van bv een plaatje kan syncen?

Is dit een aanrader?

Ik zou graag met zo weinig mogelijk dingen een zo groot mogrlijk aantal mogelijkheden hebben. ( eventueel afbouw van andere apparatuur buiten de xone 92...)

Dus niet en een controller en een soundcard en...
  • Ja, je kan de 2D gebruiken om traktor aan te sturen.

Waarom de out van je mixer? Zit toch een midi out op de Xone 92? (dacht ik..) die kan je dan toch gebruiken om de 2D te syncen en daarmee Traktor?
  • Er zit inderdaad een midi out op de xone 92, maar ik heb in het verleden begrepen datdie niet honderd procent accuraat is, maar dat zullen we snel kunnen uittesten.

Gaat waarschijnlijk de xone 2d worden boven de reloop.

Dan kan der later eventueel nog een 1d bij of dergelijke...

Jullie horen er nog van als ie besteld is en aangekomen.

Menno, ik las op het forum dat jij ook voor een xone 92 (rotary) met een 2d gaat. Waarom kies jij er voor?
    Welke voordelen boven op andere controllers of audio setups?
  • Vooral omdat ik geen zin heb in allemaal losse devices. Ik weet ook wel dat ik eindig met alle schuiven open op de 2D en dat ik het echte mixwerk op de :92 ga doen, maar het is vooral de keuze om 1 apparaat te hebben.

mixerkeuze is omdat ik graag met rotary draai ipv linefaders.
  • ik heb ook altijd graag gewerkt met mijn rotary's, maar sinds ik mijn xone 92 heb mis ik ze niet meer zo...

Heb je deze al gezien?

http://www.benl.ebay.be/itm/ALLEN-HEATH-XONE-92-ROTARY-BOX-WARRANTY-SUPER-/170750176056?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item27c180eb38

Das een prikje!
    Alleen jammer dat ie nog geen zwarte deckplate heeft (maar de mijne ook nog niet...)
  • Deckplate kleur maakt me niet uit. Als de mixer maar werkt ;)
  • Heb je hem al besteld Menno?!?!?!
  • Nope, nog niet.. Moet eerst nog wat zooi opruimen hier enzo. Komt allemaal goed, maar duurt even. :Y
  • bezit van de zaak is het eind van het vermaak zei mijn oude baas altijd, dusseh..........
  • Ralf said:
    bezit van de zaak is het eind van het vermaak zei mijn oude baas altijd, dusseh..........

idd, het hebben van een eigen zaak zorgt dat er veel tijd in gaat zitten :+
  • Dat is ook een waarheid als een koe :Y
  • *kickje*

Ik ben inmiddels aardig klaar met de 2 deck layout voor de Xone 2D. Ik zoek nog wat functies die ik kan combineren met een knop. Best leuk, maar wel intensief werk. Tot nu toe bevalt de 2D wel erg goed. Je moet alleen wel stickertjes of een overlay gaan gebruiken op het moment dat knoppen een dubbele functie gaan krijgen.

Als mijn 2 deck opstelling klaar is, dan zal ik eens een filmpje maken. Op de meeting hoop ik een 2 deck en 4 deck opstelling klaar te hebben. :Y
  • Cool!

Niet dat ik een 2D zou willen, maar zeker leuk om te zien hoe jij de boel hebt opgevat en ingericht.
  • ..ik ga vanavond weer verder met klooien. Nu nog een goede manier vinden om zo'n overlay te maken. :Y
  • Moet je aan Robert vragen! Die had zoiets destijds toch helemaal ook uitgezocht voor zijn MIDI-controller? Of was dat alleen de faceplaat? :X
  • Dat was een faceplate ja. :Y
  • My best guess is deze overlay met InDesign of Illustrator (?? ben daar niet in thuis..) aan jou wensen aanpassen. Daarna printen bij de wat betere drukker die een zeefdruk kan doen op een mooi dik (plastic-achtig) materiaal.

Het een beetje een open deur, maar ik denk eigenlijk dat het de enige deur is als je 'm custom wilt :Y
  • Als het maar vector is, en CMYK.
    Programma wat je gebruikt maakt dan verder niet meer uit :)
  • Op de site van A&H kan je hem als psd krijgen of ai. Ik ben al bezig deze aan te passen. Ik ga even kijken of onze lamineermachine die maat kan lamineren. :)
  • Soms heb ik weleens heldere idee
  • Ik ben gewoon heel erg dom. Daardoor lijk jij alleen maar slim :+
  • En dat heb ik met 80% van de mensen... da's toch gek? :+
  • Ik was vandaag op de grafische beurs in Hardenberg.
    Machines gezien jongeuh, niet te geloven.
    Kunnen printen en snijden op 5 mm dik foam of plastic, of what-ever.
    Check idlaser.nl bijvoorbeeld.
    en dan doorklikken naar Hot Stuff...
    Deze mensen kunnen laser cutten op de 0.3 mm nauwkeurig. Op materiaal naar keuze.
    Kost vast wel duur alleen :+

Waren wel meer indrukwekkende machines te zien, maar het meeste materiaal lijkt slechts bruikbaar bij grotere oplages. En wij doen middel en klein bedrijf, sommige machines die namen wel 12 m2 in beslag.

Best awesome om te zien :Y
  • ..dus ik ga maar gewoon lamineren? :+

Wel leuk zulke spullen :9
  • Sja, ik zou zeggen, een goed plaatje, en dat 3-4-5 keer aflakken met verdunde lak, ben je er ook wel :)
  • Lamineren dus. Dat zeg ik :+
  • Hee, maak jij een ontwerpje, maak ik een print en gelamineerd en alles, stuur ik naar je op :)
  • Bah, komt ie nu mee nu ik geen xone meer heb:+
  • ToroZ said:
    Hee, maak jij een ontwerpje, maak ik een print en gelamineerd en alles, stuur ik naar je op :)

Als je wat met psd files kan, dan graag :Y
  • Taahtaaaaaaa! en binnen Erik! w0000000t! Goed man! (Y) Thnx!

Nu nog e.e.a. uitsnijden enzo :')
  • Ja dat wordt nog een beste klus :')
  • Fotooo :) Benieuwd!
  • Moet nog gaan snijden.. duurt even, moet eerst het gelamineerde rechtmaken, was opgerold ;)
  • Als dat het ergste aan dit alles is (Y)

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion