Win / 2x mono ipv 1x stereo?
  • Cryptisch.

Ik zit wat te rommelen met audio, en ik wil graag dat mijn geluidskaart, waarop 1 stereo input zit, wordt gezien als 2 mono kaarten (en dus het linkse en rechtse kanaal allebei een aparte driver heeft, om het zo te zeggen).

Een 'dubbele driver' zou ook goed zijn, aangezien ik in Windows bij de input de balans al kan regelen, en die dus naar links en rechts kan schuiven bij de beide 'virtuele' kaarten.

Iemand een idee?
  • Hmmm, lijkt me een interessant uitdaging. Een dubbele driver.
    Normaal, op mijn laptop zit een SigmaTel Audio driver (onboard).
    Als ik thuis de M-Audio Fast Track Pro aansluit, wordt deze als
    primaire driver gepakt en kan ik niets meer met de SigmaTel.
    En geregeld heb ik problemen tussen de twee, dus in principe
    is de SigmaTel gedisabled ( apparaatbeheer ).

Geen idee of het dan bij jou wel mogelijk is ...
  • Dat is uberhaupt vreemd. Ik heb hier 3 geluidskaarten die ik wel allemaal tegelijk kan gebruiken, dat is echt geen probleem. Alleen een kaart 'splitsen' krijg ik niet voor elkaar. Met Virtual Audio Cable kan ik de kaart wel soort van dupliceren ben ik intussen achter. Maar ergens gaat er iets nog niet lekker, dus ik zoek verder :').
  • Hmm voor sommige kaarten zijn ASIO4All drivers beschikbaar die dat regelen geloof ik..
  • Heb je geen PCI-sleuf meer vrij dan?
    Ik zou er gewoon een goedkoop soundblastertje naast proppen :)
  • Quincy said:
    Hmm voor sommige kaarten zijn ASIO4All drivers beschikbaar die dat regelen geloof ik..

Mee bezig geweest, dat wordt het niet. Helaas.
  • ToroZ said:
    Heb je geen PCI-sleuf meer vrij dan?
    Ik zou er gewoon een goedkoop soundblastertje naast proppen :)

Niet de oplossing die ik zoek :)
  • Lijkt me dat het in de driver moet worden geregeld. Mijn maya heeft 4 mono in of 2 stereo in. Net wat je in je software selecteert.

Je kan lijkt mij in bepaalde software alleen het linkerkanaal van de stereo in kiezen, en het rechter, en dat dan vervolgens mono maken.

Wat wil je nu eigenlijk ermee?
  • Ik meen dat er voor de Emu10k chipset (als in op de soundblasters) ook een soort driver bestaat waar je werkelijk alles kan re-routen naar alles.

ff kijken of ik 'm kan googlen.
  • http://kxproject.com/ zou em moeten zijn dan :)

Moet je wel een SB hebben.
  • Ik ga me daar eens in verdiepen, dank!
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion