CDJ-900 Review
  • De CDJ900 :

image

Deze nieuwe generatie spelers van Pioneer zijn echt een grote stap vooruit t.o.v. de vorige.
    Het kunnen werken met USB is iets waar menig DJ lang op zat te wachten; meer tracks sneller onder handbereik.
    Ook de mogelijkheid om vanaf een PC/MAC je muziek files te halen heeft een groot voordeel, je hebt dan een nog groter scherm en grotere zoek mogelijkheid.

Met de speler wordt een stuk software genaamd Rekordbox geleverd.
    Deze software zorgt ervoor dat je de muziekfiles kunt voorbereiden voor gebruik met je CD's en laat je de muziek goed analyzeren zodat alles met de CDJ perfect gebruikt kan worden.
    van uitgebreide duidelijke zoekopties tot super strakke loops.

Naast deze opties bied de 900 een groter scherm met duidelijke info, welke jezelf kunt bepalen aan de hand van Rekordbox, daarnaast biedt de speler een wave display.

De Link functie is te gebruiken met de PC/MAC maar ook te delen met 2,3 of zelfs 4 andere CDJ900/2000's.

De autoloop optie is ook erg strak (met quantize aan) en onderverdeeld in 3 opties.

Komen we op Slipmode, deze functie werkt super, en kan een makkelijke functie zijn als je b.v. snel met je loops wil spelen maar toch wil terug gaan naar waar de muziek eigenlijk hoorde te zijn, misschien even wennen maar toch een leuke en bruikbare optie.

een van de belangrijkste punten van deze spelers (vind ik zelf) de geluidskwaliteit, deze is echt stukken hoger dan voorgaande modellen !

Toch blijft de speler ondanks de vele nieuwe optie erg makkelijke om te bedienen, enigste verschil wat ik merk t.o.v. vorige generatie is de rotary knop waar je mee door je playlist en of tracks zoekt. Mensen die nu gewend zijn met de PC te zoeken kunnen dit alsnog, vanuit Rekordbox kun je ook tracks naar je CDJ's slepen.

Conclusie :

ok 2 minpunten t.o.v. de CDJ2000 :

geen grafisch luxe scherm
    geen hotcue's

Minpunt van Ralf :

ze zijn duur :+

Kun je hiermee leven of mis je ze nu ook al niet dan denk ik dat je hier geen moment spijt van gaat krijgen, dit zijn echt top spelers welke echt onder de Pro tak vallen !
  • Klein vermogentje hardware ;)
  • Ik hoorde van een mattie met CDJ2000's dat dat Recordbox echt een massive pain in the ass verhaal is. Klopt dat? Tracks helemaal afspelen om ze te gridden etc?
  • Valt allemaal wel mee, gewoon inladen en rekordbox gaat zelf aan de slag, duurt hooguit 10-15 sec hier, daarna ff kijken of de grid na wens staat en klaar.
  • Zet je bij de minpunten ook even dat ze duur zijn :+ :+

Leuk verhaaltje Dave :Y
  • Thanx :)
  • maar ik meende het wel hoor!
  • zal ik het ff regelen voor je ok ;)
  • Hehehe, heldW:W _o_ _o_
  • CDJ 2000 heeft needle search :P
  • KLopt, mis ik niet, voorheen ook niet op een CDJ gehad, op de search knop drukken en jog draaien werkt goed hiervoor imo.
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion