[HTML] foto resize
  • Heren,

Een vraag: Ik wil voor onze (werk) website een afbeelding in beeld hebben a la dit:

Dus een foto die zich qua grootte automatisch aanpast aan de hoogte van je browservenster. Ik wel er echter een aanvullende voorwaarde aan verbinden. Namelijk, wanneer de afbeelding niet volledig in beeld komt qua size, dat dan de breedte van de foto leidend wordt voor de grootte van de afbeelding.

Weet iemand toevallig andere scripts waar ik dit mee aan de praat zou kunnen krijgen??
  • Supersized heb ik toevallig vorige week toegepast. Wil je jQuery gebruiken of helemaal niet? Want het meest eenvoudige is dan:

Met CSS de breedte van de afbeelding vastzetten op bijv. 600px. De hoogte past zich dan automatisch aan.

Stukje javascript wat kijkt naar de breedte van het browservenster, en indien <620px (ivm scrollbar, marges e.d.) dan verandert die 600px in je css dynamisch mee. Zoiets.<br />
    Breedte van het browservenster is makkelijker met jQuery te doen dan met kaal javascript ivm verschillende browsers. Vandaar die vraag.
  • Eens.

Er zijn hopen, maar dan ook hopen redenen waarom je
  • Ehm, ik openede de Supersized script even, (met het verkeerde programma) krijg gelijk een definitie vaudje: jquery not found :D

Dus tenzij je zelf een scriptje wil gaan schrijven, of voor (minstens) 3 browsers CSS wil gaan zitten aanpassen, zou ik gewoon jQuery doen :)
  • [QUOTE=ToroZ;150742]Eens.

Er zijn hopen, maar dan ook hopen redenen waarom je
  • Ach ja, als je last van uitslag hebt, moet je geen jQuery gebruiken, maar naar de dokter gaan.
    En het vult de maag ook niet. :+

Maar om cross-browser dingen van de DOM te veranderen zonder hoofdpijn te krijgen of zelf code te gaan schrijven en te debuggen voor cross-browser is jQuery toch echt wel handig ;)
  • 't is alleen weer een extra serverrequest en bij kleine dingen kan het lichtelijk vertragend werken. Tsja, ik werk graag behoorlijk geoptimaliseerd :+.
  • En wij allemaal maar typen en dan laat Robert het afweten. Jonge!
  • JWT!

Ja gasten, goed bezug! Onze DTP-er is er maandag weer. Dus dan zal ik haar even wat tips voorschotelen...

Ze heeft (vanwege onkunde) alvast een andere variant in elkaar gesleuteld, dus die moet ik ook nog ff beoordelen.

Thanks!
  • Anders roep je maar, dat stukje script staat zo in elkaar :)
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion