Pioneer DDJ-T1 & DDJ-S1
  • Pioneer's Traktor controller

image

http://www.aboutdj.nl/nieuws/1510-pioneer-ddj-t1-controller.html

Pioneer's Serato controller

image

http://www.aboutdj.nl/nieuws/1512-pioneer-ddj-s1.html

DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAVVVEEEE!!!!
  • Ik zou voor die Traktor controller gaan!
  • jup. meer knopjes!
  • Ja Dave, neem die Traktor variant ;) :+
  • Ja precies. Toch is dat donkerdere van die Serato dinges wel mooier.
  • Ook leuk :Y

Volgens mij ben ik vooralsnog blij met de S4.
    Maar dit is zeker ook erg gaaf!
  • Qaptain Quark said:
    Ja Dave, neem die Traktor variant ;) :+

Zal ik jou eens op je bek rossen ! Mofo :+

Vorig jaar misschien nog wel, nu niet ;)
  • Als ik dit filmpje zie, zou ik er zelfs serieus over kunnen nadenken om te switchen naar deze setup, in combinatie met Serato:

[yt]KDW_pL52Y-Y[/yt]
  • hahahaha

Mooi :D
  • Filmpje.
    net eerder gepost door Les.
    Dus.

Ziet er echt wel ok uit, maar ik blijf toch gewoon van de zwarte plakken.
  • Mwoah .... Met een Pioneer prijs van 1099 euro vind ik dit wel een beetje veel geld.

Die Needle search optie is het enige dat ik wel enigszins interessant vind, al had je met de CDJ's natuurlijk ook een prima search optie, dus die hadden ze ook gewoon kunnen implementeren.

Maar, dat dit lijkt me gigantisch. Alsof je met je snowboard even een setje komt draaien.

Mijn voorkeur zou zo op het eerste gezicht uitgaan naar een Traktor S4, qua kosten en formaat (ook al is die ook niet klein).
  • Net even dat Serato filmpje zitten kijken. Die vind ik handiger dan de Traktor versie. Zeker omdat je je beatgrid on the fly kunt aanpassen, iets waar ik bij Traktor nog steeds geen controller oplossing voor heb kunnen definieren. Daar ben je soms gewoon even wat langer bezig.

Ook de hot cues mis ik op elke controller die ik tot nu toe heb gezien. 8 Cue's mogelijk in Traktor, maar hoe benader je ze snel. Met mijn Xone 1D kan ik het mappen, maar de standaard controllers laten het hier vaak afweten.
  • Jeroen, deze hebben toch hotcue's.
  • Ik bedoelde te zeggen dat ik de hot cues op de DDJ-S1 wel handig vond.

Ik had er even een grotere afbeelding voor nodig om te zien dat die kleine knopjes rechtsboven het jogwheel op de DDJ-T1 ook als hot-cue kunnen worden ingesteld.
  • Ik heb die hotcues op mijn s4 zitten.
    Merk ook dat ik nu ineens meer als 1 cuepunt gebruik....

Handig inderdaad.

Maar bij de s4 schijn je toch echt de grid on THE fly aan te kunnen passen.
    Gebruik het alleen nooitO-)
  • D@VE! said:
    Jeroen, deze hebben toch hotcue's.

Hey, ik zie iets dat vanaf DJTT kan komen in je sig. ;)
  • De Pioneer DDJ-S1

image
    image

[spoiler]Kijk alleen even naar het uit het zicht verdwijnen van de onderste Serato waveform, je moet dus kennelijk letten op de positionering van je laptop als je deze controller wilt gaan gebruiken.[/spoiler]
  • En nog wat Pioneer DDJ-T1 materiaal:
    image
    image
    image

(En hier lijkt mijn koptelefoon al bij te liggen? ;) )
  • Les said:
    Hey, ik zie iets dat vanaf DJTT kan komen in je sig. ;)

Haha, is van ambivalent,
    Door Dj tt ben ik wel weer naar de db4 gaan kijken naast de djm2000 en moet zeggen dat ik steeds meer gecharmeerd wordt door de mogelijkheden vande db4 :)
  • Ja klopt, maar daar verwijzen ze echt heel ruim naar in het DB4 gebeuren op DJTT.

De DB4 is voor mij echt een droom: "Onwaarschijnlijk gaaf, maar o zo onbereikbaar!"
  • :) DJTT eens goed gaan checken daarop dan.

Zelf heb ik de afgelopen tijd bijna al mijn gear verkocht; met het idee te investeren in een goede mixer; de DJM2000 is een grote kanshebber maar deze dus ook; zeker gezien mijn voorliefde voor A&H mixers. mocht ik in de toekomst besluiten deze te kopen dan kom je maar een x een setje samen doen ;)
  • Koel! Lijkt me te gek man! :D
  • Leuk filmpje over de pioneer DDJ-T1:
    [yt]wts4h38BSqg[/yt]
  • Ik vind het niet zo mooi dat heel de zooi aanelkaar geplakt zit.. beetje zonde :)
  • Wel lekker makkelijk, kabeltje eraan en floeps.
    Klaar is kees
  • Ja, dat dan weer wel ja.. maar het verliest toch wel zijn charmes een beetje..
  • Dat begint steeds wat leuker te worden. :)
  • Maar de NI gear is dan toch nog steeds het meest voor de hand liggende. Zo'n S4 trekt me dan toch meer!
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion