• Hoe staat het met de fotohobby's her en der?
  • Ik denk wel goed? Zeker met deze winterpret?
  • iets met tijd enzo...
  • onder andere...
  • Bij mij voornamelijk iets met priori-tijd ;)
  • Hoi. Dan hier maar een foto die ik maakte met m'n nieuwe Sigma.

Heb nog niets bijzonders geproduceerd met dat ding, maar vond dit wel grappig om te laten zien.

De onscherpe achtergrond is een kerstboom met lampjes trouwens.

image
    ISO400, F/1.8, 1/40e
  • Best aardig zou ik zo zeggen. :)
  • Ja, ik vind dat onscherpe wel leuk! Hij focust zo dichtbij dat de zonnekap (die trouwens helemaal niet zo lang is) al een paar tikken gehad heeft.

Heb 'm buiten niet meer getest; het was vanmiddag wat mistig en dan is testen niet heel zinnig.
  • Maar nu ziet het er goed uit buiten... dus testen dat ding :9
  • Prachtige fotodag... Ben benieuwd, deze foto ziet er al veelbelovend uit :)
  • Komt goed! Ik ga kijken of er nog wat sneeuwlandschapjes te schieten zijn! Kan nog n
  • Ziet er mooi uit! mooie bokeh!
  • Ja he? Ik was er ook wel van onder de indruk!

Natuurdingetjes is echt niet mijn ding, maar dit kon voor mij nog net door de beugel. :')

image

image

image

Heb wat met tegenlicht gefotografeerd, en hoewel het snel contrastloos wordt en flares ook zo in beeld zijn ben ik niet ontevreden. De verschillende reviews spreken over een matig objectief, en qua scherpte ben ik het daar mee eens. M'n 17-55 is
  • Die tegenlichtfoto is goed gelukt toch? Als je die een beetje opwerkt, wordt een prima plaatje denk ik.

Qua prijs val je je er geen buil aan, en in een aantal situaties zal je erg blij dat je dit ding in je tas hebt zitten!
  • Ze zijn alle 3 met tegenlicht, welke bedoel je? :+.

Maar inderdaad, leuk speelgoed voor erbij. Moet nu wel een nieuwe tas, want het past niet meer. :(.
  • Hoi!

Ja lekker scherp, ik bedoelde de derde ;)
  • Nog even een kleine update: gisteren met die vrij felle laagstaande zon heb ik de flaregevoeligheid van die 20mm eens getest.

image
    :')

Dit is trouwens met zonnekap erop.
  • En ... is ie voor jouw doeleinden bruikbaar?
  • Wtf is flaregevoeligheid?
  • Zie de foto rechtsonderin ... dat is een flare ... oftewel lichtvlekken op je beeld.

Eigenlijk loopt de flare van linksboven naar rechtsonder, maar rechtsonder is ie het best zichtbaar.
  • Oe, is nog best aanwezig ja :)

En nu?
  • Anti flare filtert erop!
  • De lensdop bedoel je?
  • Dat haal jij uit mijn post?
  • jeroen-1234 said:
    En ... is ie voor jouw doeleinden bruikbaar?

Jawel hoor, moet zeggen dat ik de afgelopen 2 weken iets minder gefotografeerd heb dan ik gewend ben. De 17-55 doet sinds die tijd dienst als kastvulling.

Menno said:
    Anti flare filtert erop!

:+.

Nah, onder een bepaalde hoek is de flare heel erg zichtbaar, maar als je een beetje draait ben je 'm vrij snel kwijt. Als artistiek effect vind ik het trouwens tof (maar dat is natuurlijk lang niet altijd bruikbaar). :+.
  • Menno said:
    Dat haal jij uit mijn post?

Neuh, over het algemeen haal ik zeer weinig uit jouw posts :+
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion