Goede ruitenwisservloeistof
  • Gisteren begon mijn lampje van de ruitenwisservloeistof te branden, dus ik zal binnenkort toch echt wat bij moeten vullen. In het verleden kocht ik gewoon die kant en klare rotzooi van de Halfords, maar ik kan me voorstellen dat er toch wel wat beter spul verkrijgbaar is dat mijn ruiten minder snel vet maakt. Hebben jullie tips en waar kan ik het verkrijgen?
  • Liter spiritus, aanlengen met 4 liter water en 4 druppels dreft erbij en je hebt je vloeistof! kan tot -10 graden gebruikt worden ;)
  • Wordt je daar niet vreselijk 'high' van als je dat tijdens een ritje 10 x op je ruiten spuit? E
  • Welnee, je spuit toch geen liters per keer op je ruit? Het ontvet iig goed, alleen je ruitenwisserbladen zijn er minder blij mee.
  • Daar is het afwasmiddel voor..
  • Eigenlijk moet je dan nog demi-water moeten gebruiken, omdat de kalk en evt. chloor en aanverwante zaken in leidingwater een heel klein beetje residue kunnen achterlaten op zowel de ruit als de wissers, alsmede in de pompjes en leidingen voor aanslag kunnen zorgen.

En dat wil je niet.

Halfords 10 liter voor 7 euro... 5 liter demi-water en 5 liter spiritus koop je niet voor die prijs denk ik :)
  • Dat is waar..
  • De gamma verkoopt goedkope jerry cans, prima spul en erg goed qua prijs. Wel de blauwe nemen met dit weer whehehe
  • Hm mn pa neemt altijd mee van z'n werk.. Is volgens mij ook op spiritus basis (zo te ruiken iig)
  • dat doe ik meestal dan ook. Koop een 5 litervat bij de Karwei en hevel wat over in een ander vat, mik er wat spiritus bij en dan gaat het de auto in.
  • Ik heb vanmiddag eens een mengseltje gemaakt en de tank bijgevuld. Nu maar testen.
  • wat heb je gebruikt Jeroen?
  • Hmmm, kwam ergens nog de tip tegen dat het bewerken van je glas met scheerschuim goed zou helpen tegen het aankoeken ...

Ben nog niet in het hoe-of-waarom gedoken, maar vond het wel een grappige tip :D

Misschien wat voor m'n bril, aan je T-shirt afvegen is het hem niet echt. :')
  • Daar heb ik dus een spiritus verdunning voor staan :+
  • Menno said:
    Liter spiritus, aanlengen met 4 liter water en 4 druppels dubro.
    Ik had geen Dreft.
  • Scheerschuim werkt ook wonderen op spiegels in de badkamer.

Ik heb de nare gewoonte om onder de douche te scheren. Als je met je hand de condens van je spiegel af probeert te vegen, zit er binnen de kortste weer condens op de spiegel.
    Als ik scheerschuim op de spiegel smeer, en afneem met water hoef ik de hele scheerbeurt de spiegel niet meer af te nemen

Dus ja, dat scheerschuim toevoegen kan ik wel daardoor wel begrijpen.
  • jeroen-1234 said:
    Ik had geen Dreft.

Dan werkt het niet :+.
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion