TC Electronics Powercore FW/X8
  • Gents!

Ik ben een gearjunk, en dat zal ik wel blijven. Aangezien ik op DJ gebied niet echt meer knaaks kan uitgeven aan goede vooruitgangen, ga ik nu mijn knaaks toewijden aan de produceerkant van de tafel.

Een vriend van me (die ook prof muzikant is), is helemaal gek van de Powercore. Met dit concept draai je je effecten en AU's vanaf een seperate machine om de CPU met de DAW te ontlasten. Zijn er hier mensen met ervaringen op dit gebied?

http://www.tcelectronic.com/powercoreconcept.asp

Het idee is echt wel prima, en voor zover ik heb ervaren ook wel een vooruitgang. Zeker met een iMac of laptop bied dit uitkomst, omdat je daar toch vrij beperkt bent met upgraden van CPU etc.

http://www.tcelectronic.com/PowerCoreComparison.asp

Graag verneem ik van U!

Hoogachtend verblijf ik in mijn mand,

DJ BernD

X8
    image

Firewire
    image
  • Dat ziet er zo op het eerste ook wel stoer uit moet ik zeggen! Ik ken het verder niet, maar ik had vroeger alles met midi aanelkaar geknoopt en dus alles met hardware. Beetje hetzelfde principe dus.

Van het weekend eens verder lezen :Y
  • Dat van TC Electronics ken ik niet, ik wist niet dat er meer van dit soort varianten waren naast de Muse Receptor: http://www.museresearch.com/receptor2.php

Werk er zelf niet mee, ik keep it simple :Y
  • Prachtig product inderdaad... :Y

Maar denk je dit nu al nodig te hebben of is het voor de heb? Draai je al zo veel plugins dat je er last van ondervindt? En zo ja, ga je dan wel efficient genoeg om met je busses? Want als het om Logic gaat, valt daar behoorlijke CPU winst te behalen...

Wat mijzelf betreft, misschien ben ik van de oude stempel maar als ik hardware ga kopen (wat er zeker gaat komen in de toekomst), dan koop ik wel hardware synths, compressors, filters, etc. Heb al zitten kijken naar wat 1HU rack materiaal.. :)
  • Ik heb idd wel wat gerommel wat begint te stotteren, maar ik gebruik daarom ook geen bussen. Daar ben ik gisteren mee gaan knoeien. Zeker zo'n Space Designer en Delay Designer zijn funnest voor je CPU.

Maar stiekem is het ook een beetje voor de heb :D ;)
  • CPU > 50% = zeldzaamheid.

Volgens mij moet ik dan echt meer dan 30 tracks met allemaal vsti's erop gaan draaien. Dan wordt je toch gek man?!
  • Qaptain Quark said:
    Ik heb idd wel wat gerommel wat begint te stotteren, maar ik gebruik daarom ook geen bussen. Daar ben ik gisteren mee gaan knoeien. Zeker zo'n Space Designer en Delay Designer zijn funnest voor je CPU.

Maar stiekem is het ook een beetje voor de heb :D ;)

Je gebruikt geen bussen? Dat is niet verstandig als je een beetje efficient met je CPU om wilt gaan.

Ik deed bijvoorbeeld vroeger op ieder percussie spoor (behalve de kick) standaard een losse compressor en losse reverb.
    Nu route ik al m'n percussie sporen regelrecht naar bijvoorbeeld Bus 2. (Output 1-2 wordt dus Bus 2) Op Bus 2 zet ik een compressor die alles comprest.
    Niet alleen klinkt het een heel stuk beter als je al je drums (exclusief kick) door
  • Toch is het mooi spul bernd.
    En ja routen is allles maar dit heeft veel meer power en een shit load aan plugins die alleen hierop werken of hiervoor verkrijgbaar Zijn!
  • Ik vraag me oprecht af of je met het bezit van dit ding opeens beter muziek gaat maken.. :Y Niet slecht bedoelt, maar daar zijn 'we' nog lang niet... Althans, er komt volgens mij nog een boel voordat je aan dit soort gear toekomt..
  • :P je hebt een punt; toch blijft het leuk speelgoed ;)
  • Hoe meer speelgoed / gadgets, hoe meer je de weg kwijtraakt.
  • Maak je niet de beste muziek af je helemaal van het pad af bent? ;)
  • D@VE! said:
    een shit load aan plugins

Brrr... daar wordt je toch bang van!

Het gaat niet om wat je hebt, het gaat om wat je ermee kan.

Hoe meer je investeert in gear, hoe minder je investeert in jezelf.
    De bekende formule van Sandji, nooit gehad bij wiskunde? ;)
  • jij zocht toch ook nog iets om de produceerkant goed mee te bedienen?

Kijk dan eens naar een leuke mackie protocol tafel ovvzo, gemotoriseerde faders yeah!
  • @ tiger, ja ik heb er van gehoord ;) en dat is ook precies de reden waarom ik geen produceer gear meer koop en tijd stop in mezelf muzikaal te ontwikkelen en de gear die ik heb door en door te leren kennen :)
  • Robert said:
    jij zocht toch ook nog iets om de produceerkant goed mee te bedienen?

Kijk dan eens naar een leuke mackie protocol tafel ovvzo, gemotoriseerde faders yeah!

Ikke? :NN

Ik wil denk ik wel wat gaan investeren in controllers voor het live gevoel. Vandaag bij Paul samen met Stef op een heerlijk losse manier een livejam gedaan. Lekker brak van feestje op de avond ervoor, zonder teveel na te denken echt iets lekkers neergezet. Maar om het live in een keer goed te performen heb je gewoon een paar controllers nodig, want nu was het met de muis, toetsenbord en midiklavier iets te weinig handen voor de track ;)

Edit: voor een live omgeving lijkt me zo'n externe pluginbak op zich wel handig. Helemaal als je bijvoorbeeld meerdere laptops erop kunt aansluiten en op die manier de boel kan aan elkaar kan knopen voor een live performance. Kan zoiets hiermee? :) Dan wordt het voor mij namelijk wel ineens interessant!
  • Tigereye said:
    Ikke? :NN

Nee, Kwark, die is TS namelijk

Jou werd nix gevraagd :+
  • Nee, die gemotoriseerde faders etc wil ik niet. Is kei duur man! Ik denk dat een nieuw bureau ook wel de workflow zal verbeteren ;)

Maar het leek me wel een tof apparaat met goede kwaliteits plug ins.
  • Koop gewoon een maschine man, is vet! :)
  • Qaptain Quark said:
    Ik heb idd wel wat gerommel wat begint te stotteren, maar ik gebruik daarom ook geen bussen. Daar ben ik gisteren mee gaan knoeien. Zeker zo'n Space Designer en Delay Designer zijn funnest voor je CPU.

Bounce-in-place
    Met bounce-in-place kun je een audio track “bouncen”, dit betekend dat alle edits en effecten worden toegepast, ook kun je bounce-in-place gebruiken om je software instrument tracks te renderen naar een audiotrack en hiermee je CPU te ontlasten. Als je bounce-in-place gebruikt, word er door logic een nieuwe audio track aangemaakt en de oude word gemute.

Is een functie in Logic 9.. Doe er je voordeel mee :Y
  • Ik wist niet dat dat kon? :)

Weer wat geleerd 8-)
  • Bounce it like this ! Vette feature inderdaad!
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion