Ongenoegen en dergelijke!
  • Doet hier maar verder ongenoegen spuien in 2010 :)
  • Sneeuwspui! Verrekte glad door dat gevries, en er komt nog meer sneeuw aan. Er gaan de komende dagen weer heel wat remschijven naar de mallemoeren denk ik.
  • Ja, ik knalde net als zowat op mijn bakkus! Hele fijne miezer en -1.. da's geen beste combinatie. :NN
  • Wij hebben een voorgenomen bezoekje aan Villa Arena ook maar afgeblazen. Ik wilde net met de kinderwagen naar de auto lopen en ging ook bijna op mijn bakkes. De van de week gepekelde straat was ook bevroren. Zal morgen lachen worden als het gewone leven weer op gang komt.
  • Nou!.. Ze geven voor morgen ook nog heerlijke vorst op, dus dat wordt dikke pret! :N
  • Is wel leuk mountainbike weer, ik klaag niet.
  • Ik heb 2 weken geleden toen er ook zoeen dikke laag lag ook even de fiets gepakt en door het bos gecrost. Wel lekker inderdaad, maar ook wel retezwaar.

Oh, en ik heb niet zoeen dikke fiets als jij, dus na een tijdje kon ik remmen wat ik wilde, maar afremmen deed het fietsje niet. :')
  • Dus werd het boomknuffelen? :')
  • Nee hoor, ik kan stikgoed sturen!
  • Hmmm, ik wil een PC in mekaar knutselen, maar het is precies niet zo een goed moment om onderdelen te kopen.

Memory prijzen zijn enorm gestegen, TSMC kan de productie niet aan van ATI's nieuwe DirectX 11 kaarten, en Nvidia heeft zelfs geen DirectX 11 alternatief voorlopig, dus prijzen van videokaarten zijn ook te hoog. Intel's 'nieuwe' Core i5 750 is wel een mooie CPU, maar de P55 moederborden zijn te duur en niet evenwaardig in features als de AMD varianten.

C'mon technology! Don't fail me now... Het zijn examens, ik moet kunnen gamen.
  • Het lijkt wel een slecht moment, maar volgens mij is dat altijd zo. Die geheugenprijzen zijn inderdaad niet leuk meer, dat viel me laatst ook op. Prijzen van SSD's dalen echter weer wel (is ander geheugen, weet ik), en worden steeds interessanter.

Is een PhenomII x3 oid niet gewoon leuk genoeg? :)
  • Tom said:
    Het lijkt wel een slecht moment, maar volgens mij is dat altijd zo. Die geheugenprijzen zijn inderdaad niet leuk meer, dat viel me laatst ook op. Prijzen van SSD's dalen echter weer wel (is ander geheugen, weet ik), en worden steeds interessanter.

Is een PhenomII x3 oid niet gewoon leuk genoeg? :)

SSD's kunnen mij echt geen bal schelen voorlopig, tenzij ze plots goedkoper worden dan gewone HDD's. Alleen performance (FPS) bij gamen interesseert mij, het kan mij weinig schelen dat Windows of een applicatie wat trager opstart. Waarschijnlijk gebruik ik zelfs nog een PATA schijf die hier anders toch maar ligt te verrotten.

Die Phenom II x4's zijn zeker leuk, de 955 BE heeft wel mijn voorkeur voorlopig. Het leuke aan die Core i5 750 is dat hij echt wel zeer mooi overklokt met weinig moeite. Het jammere is dat de moederborden met de P55 chipset, dus de LGA1156 socket, meestal maar CrossFire in een 16x/4x configuratie ondersteunen, wat wel nadelig is als je later een 2de videokaart wil toevoegen. Er zijn er wel die het in 8x/8x ondersteunen, maar die zijn dan weer te duur vind ik persoonlijk.

En ja, het is altijd een slechte tijd om geld uit te geven, feit :P Maar qua PC is het nu wel degelijk slechter. Je ziet het mooi bij de verscheidene recente best buy guides: de computers die ze nu samen stellen voor hetzelfde geld zijn slechter voorzien dan die van enkele maanden terug. Komt niet zo vaak voor.

Ik denk dat het wachten wordt tot het 2de kwartaal om wat betering te zien. Nvidia's DX11, six-core AMD en Intel CPU's, zou de prijzen toch wat moeten dempen.
  • Gewone mensen taal? Please? O+
  • Tigereye said:
    Gewone mensen taal? Please? O+

This ^^

Ik voelde de "daar weten vrouwen ook niks van" al aankomen namelijk :+
  • Tjah, als je bij het minste moet van topic verhuizen is de fun er ook snel af.
  • Juk, morgen mijn eerste examen en ik heb een barstende hoofdpijn. Leuke timing.
  • Je moet je ook niet zo druk maken over die hogere hardwareprijzen. Als je examens hebt kan je toch niet gamen. ;)
  • Jawel, dan heb ik meestal het meeste vrije tijd :)
  • De wegenbelasting die maar liefst met 22 euro omhoog is gegaan per kwartaal. Ik mag nu geen 379 euro aftikken, maar 401,- !

Stelletje dieven zijn het. Voor die centen mogen ze de wegen wel eens fatsoenlijk gaan aanleggen ipv dat gescheurde zooitje asfalt }:| :{ :(
  • Mm ik betaal maar 127 :+

[maar ik maak ook wat minder kilometers denk ik? totaal +/- 350-400/week en benzine uiteraard]
  • Menno said:
    De wegenbelasting die maar liefst met 22 euro omhoog is gegaan per kwartaal. Ik mag nu geen 379 euro aftikken, maar 401,- !

Stelletje dieven zijn het. Voor die centen mogen ze de wegen wel eens fatsoenlijk gaan aanleggen ipv dat gescheurde zooitje asfalt }:| :{ :(

Wacht maar, zodra de nieuwe melkkoe in werking treedt (rekeningrijden) dan zal het nog verder omhoog schieten......

Alles om de hobbies van de Nederlandse overheid te kunnen betalen h
  • Menno said:
    De wegenbelasting die maar liefst met 22 euro omhoog is gegaan per kwartaal. Ik mag nu geen 379 euro aftikken, maar 401,- !

Waarom denk je dat ik een 1.9 wil? Die kosten rijzen echt de pan uit!
  • Quincy said:
    Mm ik betaal maar 127 :+

[maar ik maak ook wat minder kilometers denk ik? totaal +/- 350-400/week en benzine uiteraard]

Bij wegenbelasting maakt het aantal kilometers toch helemaal niks uit? Daarom gaan we toch rekeningrijden?
  • quincy is zijn tijd ver vooruit he, die zit al in het toekomstige stelsel te denken

[spoiler]of hij begrijpt geen fuck van het huidige stelsel :+
    Want dat is op dit moment nog steeds grotendeels op kg's gebaseerd[/spoiler]
  • Q is in de war met zijn verzekering onder het mom van weinig rijden = lagere premie denk ik.. :Y
  • Tja, je moet wat om het overheidstekort weg te poetsen.
    Ik ga ook maar voor eens op pad voor zo'n 1.8 TFSI. Schijnt best aardig te gaan. Ze zeggen dat zelfs de 1.4 je het gevoel geeft in een aardige wagen te sturen. Zelfs voor de auto waar ik naar neig!

Edit: deze dus, http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/15/skoda-superb-combi-specs-en-gallery
  • Ik heb ook een paar van dat soort motoren vergeleken.

Voor mij blijkt toch dat diesel bij aanschaf van een tweedehands bij meer dan 14.000 - 16.000 km per jaar interessant is.
  • Is dat zo? Heb je berekend neem ik aan? Ik wil eigenlijk geen diesel meer............
  • Ja joh, ik heb een big ass excel berekenig gemaakt waarin 8 modellen met ieder minimaal 2 motoren werden vergeleken :y

ik had wat tijd over..
  • Al het werk gedelegeerd zeker :+
  • Robert said:
    Waarom denk je dat ik een 1.9 wil? Die kosten rijzen echt de pan uit!

Ik heb een 1.9 Tdi

Oke, lichtelijk gemodificeerd enzo, maar dat maakt voor het gewicht nisk uit :NN

@ Ralf : Een 1.4 Tsi (met 140 / 170PK) is leuk in een Golfje, maar niet meer in de auto wat qua gewicht daarboven zit. En een TFSI is een GTi blok he? :Y

Ik kreeg gisteren te horen dat er in Maart een Golf GT 1.4 TSI binnenkomt die wel erg interessant is. Maar ik vrees dat ik de Nm's ga missen. Ik ben niet van het snel optrekken, maar meer van de tussensprintjes :9

Enniehoe. Elke auto die er nu komt is goedkoper in de wegenbelasting. Dit is echt niet grappig meer.
  • Ophoeren met de kilometerheffing! Het is gewoon een vies vermomde melkkoe! :(

En dan mij ook nog eens volgen met een GPS kastje. Kom nou..

En wacht 10 jaar, dan krijg je automatisch de boetes binnen omdat je volgens datzelfde kastje ergens te hard hebt gereden..

Overheid? ROVERHEID!!!
  • Collega's.. :(

Hebben we zo'n mooi en duur systeem laten bouwen, neemt men de moeite niet om het correct in te vullen.. Kan ik verdikkeme weer extra werk doen..
  • Welkom in mijn wereld :P
  • Menno said:

@ Ralf : Een 1.4 Tsi (met 140 / 170PK) is leuk in een Golfje, maar niet meer in de auto wat qua gewicht daarboven zit. En een TFSI is een GTi blok he? :Y

1.8 doe dan maar!!!
  • Menno said:
    Ik heb een 1.9 Tdi

Oke, lichtelijk gemodificeerd enzo, maar dat maakt voor het gewicht nisk uit :NN

Ah, wist niet dattie zoveel zwaarder was dan 'n A4..

Menno said:

Ik kreeg gisteren te horen dat er in Maart een Golf GT 1.4 TSI binnenkomt die wel erg interessant is.

Maart is nog wel ff wachten, maar een mooi waggie is dat wel waard natuurlijk...
  • Een A4 zit net een klasse lager qua gewicht. Tenzij je weer een Quattro neemt :P
  • Schijt uitlijnfunctie van de UML module van netbeans..

Klik je een lijntje aan en ja hoor.. staat t lijntje weer scheef.. Voeg je een attribuut/operatie toe: staan alle andere klasses/lijntjes ook gelijk scheef.. En om nou te denken dat je alles op elkaar af kan centreren zodat iig de lijntjes recht lopen :')...

Leuke RSI/geduldstest..
  • Menno said:
    Een A4 zit net een klasse lager qua gewicht. Tenzij je weer een Quattro neemt :P

Nope, wordt zo'n slurpert dan :)

En dan moet ik aan zo'n ellendig 2.0 blok :P
  • Als die uit 2007 is, dan is ut nie erg nie :NN
  • Kon ik dat maar betalen :')
  • Ja,.. hier nog een :')
  • Eerst mn oma verloren aan een lang ziekbed van uitgezaaide kanker..

Nu heeft mn opa een gezwel tussen de blaas en de nieren..

Vanmiddag moet ie onder de scan en binnen een week onder het mes..

Komt wel ff koud op je dak :S
  • Klein ergernisje, net weer eens langs bij het gemeentehuis en blijken ze "vergeten" te zijn om ons een formulier mee te geven voor de schriftelijke aangifte. Dus nu mogen we NOG een x wat invullen

(Scannen, emailen, invullen en terug naar NL sturen dus) Nee krijgen we het wel geregeld ;)
  • Quincy said:
    Eerst mn oma verloren aan een lang ziekbed van uitgezaaide kanker..

Nu heeft mn opa een gezwel tussen de blaas en de nieren..

Vanmiddag moet ie onder de scan en binnen een week onder het mes..

Komt wel ff koud op je dak :S

Nooit leuk.. :N Sterkte man!
  • oei... je treft het ook niet Kwins :N

@ Y : Och joh.. als dat het ergste is? ;)
  • Sterkte Kwins!
  • Sterkte ermee Quincy!

Dorie, nu is mijn behuizing van die witte flaptop alweer gescheurd.
    Grmbl, is mijn laatste Apple hoor, rommel!!!
  • ja, neem jij maar lekker een DELL laptop :')

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion