Stereofunk - Fools Planet
  • image
    De muziekindustrie in de dance wordt grotendeels door singles gedreven, maar gelukkig bestaan ze nog: albums waar je echt even voor kunt gaan zitten. Dat soort albums komen niet veel uit en al helemaal niet als debuut. De duitse eenmans-act Stereofunk verrast mij in ieder geval in zeer positieve zin door met een veelzijdig en zeer luisterbaar album te komen, dat aan de ene kant pure housemuziek is, maar aan de andere kant experimenteel genoeg om kleine uitstapjes te maken naar onder andere lounge, electro, techno en new disco. De tracks zijn stuk voor stuk origineel met een eigen stijl en dat wil wat zeggen in een tijd waarin iedereen elkaar kopieert. Zo nu en dan zitten er leuke vondsten in, waarbij duidelijk is dat de man achter Stereofunk, Tino Schmidt, zijn klassiekers kent. Afgelopen voorjaar had Stereofunk al een bescheiden clubhit met de track 'Captain Funk' en het zal mij niet verbazen als er van dit album nog een paar underground hitjes van af komen.

Recensie van de tracks en Beatport-preview op dancelog.nl
  • Ik had er al wat werk van gehoord en het is inderdaad ERG lekker dit. :Y Heel divers. Dit mag van mij meer uitkomen (Y)
  • Ik vind dit ook zeker de moeite waard om te luisteren :)

BTW ... erg handig dat je zo'n Beatport applet
    op je site kunt draaien met de plaat !!
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion