Wat drink jij heel de dag?
  • Ik loop net, geheel op de automatische piloot, naar de koelkast, pak een flesje Spa rood en ga op de bank zitten. Ik zat mij ineens te bedenken dat dat het 4e flesje van vandaag is.

Ik kan mij ook niet heugen dat ik wat anders gedronken heb de laatste maanden. Ja, een keer bij mijn ouders een glas Bitter Lemon.

Ik begin de (werk)dag altijd met 2 flesjes water en pas vanaf half 11 neem ik koffie. Gewoonweg omdat ik mij daar veel beter bij voel dan heel de dag koffie drinken.
    Er gaan op een werkdag een stuk of 6 a 7 flesjes water doorheen en 3 bakken koffie. Als ik dan thuis kom loop ik als eerste naar de koelkast en pak weer water en zet mijn espresso machine aan.

Water en koffie dus... Ik heb ook niet echt meer de behoefte aan die zoete sappies en frisdranken.

Wat drinken jullie zo heel de dag door? En waarom? Ik heb geen idee wat ik met dit topic wil bereiken, maar het leek mij op de een of andere manier wel interessant. :P
  • 's Morgens melk (als ik het niet vergeet). En kraantjeswater de rest van de dag. Drink wel graag frisdrank hoor, maar ik heb er helemaal geen behoefte aan, ik drink even graag water.
  • Ik ben die frisdranken altijd zo snel beu.. Zelfde als met sap, dat heb ik ook zo weer gezien.

De pest met water is dan wel weer dat je je eigen een ongeluk piest heel de dag :Y
  • Ik ben de laatste tijd aan de thee, water hoef ik niet meer zo nu het wat frisser is buiten. In de zomer gaat er ook best wat water door bij mij :Y.

Ik drink trouwens sowieso te weinig. :')
  • Ik begin de dag altijd fris met een gerse Juup. Daar pak ik er dan een stuk of 8 van, totdat ik in behoefte krijg aan suiker. Dat is meestal rond etenstijd. Dat ga ik meestal over op de Baco, maar ik wil voor de variatie ook weleens een Eristoff Ice pakken. En om het slapen te bevorderen doet een koude Jagermeister de rest!

Doordeweeks melk bij het eten en koffie/thee gedurende de dag. 's Avonds vaak wel 2 glaasjes fris (jus of cola oid).
  • Dubbelfriss en spa & fruit mag ik graag drinken..

Vroeger was ik die-hard cola verslaafd, tot op een gegeven moment alles naar cola begon te smaken en toen ben ik er gewoon cold turkey mee gestopt..

Drink sowieso wel 1 a 2 glazen water per dag..
  • 's Ochtends drink ik een beker melk, een beker mona goedemorgen en een glas vers geperst jus.

Overdag drink ik vanalles eigenlijk. De laatste tijd wat meer lipton ice met bubbels en soms ook zonder bubbels. En 's Avonds vanaf een uur of 10 drink ik graag een biertje.
  • koffie, water, soms sap of (ice)thea. De sapjes, icethea's en overige frisdranken komen me de laatste tijd wel de neus uit, dus het is overwegend water de laatste tijd
  • Zo, de eerste fles Jupiler is weer een feit! Altijd lekker als je op je gemak in de file staat! _o_
  • Zeg Einstein.... *F
  • Menno said:
    Zeg Einstein.... *F

DJ BernD...

Luts0r.. O%O

:evil:
  • Meneer Einstein he ;)
  • Qaptain Quark said:
    DJ BernD...

Luts0r.. O%O

:evil:

Ga jij zo eens op FOK! en PartyFl*ck reaguren O%O

:7

:+
  • soggus een glaasje melk, dan koff en/of water. Tussen de middag meestal zo'n milk en fruit geval :)

edit: 's avonds thee of bier of wijn of sterkere dranken :P
  • vanalles; begint met koffie, later vifit, later, water/cola/energy drink en s'avonds meestal een biertje, daarna sapjes of water.
  • melk(bij het ontbijt), koffie(werk opstartbak), koffie, sourcy lemon(niet altijd van toepassing), vifit(lunch), sourcy lemon of spa blauw, water(avondeten), cola, wijn, water.

Tyfus..... dat is eigenlijk best wel eng zo op een dag? :O
  • 's Ochtends sinaasappelsap, tijdens de lunch meestal ook en voor de rest vooral water en 's avonds misschien thee.
  • Er wordt opvallend weinig melk gedronken vind ik.

Waarom?
  • Omdat melk alleen voor zuigelingen is. Wij zijn het enige zoogdier dat nog melk drinkt nadat je zuigreflex gestopt is.
  • Menno said:
    Omdat melk alleen voor zuigelingen is.

???
    het is toch gewoon lekker! ik drink het ook elke ochtend en lunch. En anders wel iets van karnemelk/chocomel/yoghurtdrink

verder:
    Coca-cola (ik durf te wedden dat ik de test doorsta), elke dag 1 glas
    Thee
    Cappucinno
    Water
  • Ik vind een bekert melk toch wel erg fijn tijdens mijn ontbijt. Het is eigenlijk niet af zonder melk imo.
  • Phat B said:
    ???
    het is toch gewoon lekker! ik drink het ook elke ochtend en lunch. En anders wel iets van karnemelk/chocomel/yoghurtdrink

Wat snap je niet jongen? Welk ander zoogdier drinkt uit zichzelf (!) nog melk als het zuigeling af is? ;)
  • Menno said:
    Wat snap je niet jongen? Welk ander zoogdier drinkt uit zichzelf (!) nog melk als het zuigeling af is? ;)

dat heeft toch niks te maken met dat hier 'opvallend weinig melk wordt gedronken' (volgens Tijgeroog). Ik snap je zin wel, en dat klopt ook, maar snap het verband niet :NN
  • Jij denkt ook vaak t
  • sorry, werktik... :+ maar ik neem melk dan ook wel heel serieus ;)
  • 't is heel simpel.

Mensen eten vlees. Dus ook kalfsvlees. Bijna alle jonge stiertjes krijgen nooit de gelegenheid om lekker te grazen, maar komen in plastic bakjes met folie terecht :evil: ...
    en laten die koeien hier er nou op gefokt zijn heel veel melk te geven.

Met tankwagens wordt dat allemaal bij elkaar geflikkerd in gigantische tanks, zodat de melk een consistente samenstelling heeft.

Echt "vers" is het dus niet meer.

En ook al weet ik dat, het weerhoudt me er toch niet van om eens in de twee dagen een pak volle melk weg te zetten. Meest dorstlessende drank die er is IMHO.

Phat B said:

Coca-cola (ik durf te wedden dat ik de test doorsta), elke dag 1 glas

Pepsi is viezer. Zit te veel suiker in, en je mist wat frisheid.
    1st Choice cola smaakt zo goed als identiek aan coca-cola, en is veel goedkoper, dus doe mij die maar.

Btw, elke dag 1 glas? als je zo'n grote fles hebt, krijg je dan nogal platte cola op het einde ... Da's nie lekker platte cola :NN
  • nou ok, in het weekend ietsje meer... zeker als ik ook aan de baco ga.

En het valt wel mee met platheid. We hebben 1.5l flessen en grote glazen, dus dan gaat het op zich wel hard ;)
  • ToroZ said:

Pepsi is viezer. Zit te veel suiker in, en je mist wat frisheid.
    1st Choice cola smaakt zo goed als identiek aan coca-cola, en is veel goedkoper, dus doe mij die maar.

Btw, elke dag 1 glas? als je zo'n grote fles hebt, krijg je dan nogal platte cola op het einde ... Da's nie lekker platte cola :NN

Die van de lidl komt ook aardig in de buurt :Y
  • tik eens in : zuivel/melk + kanker op google. Dan weet je waarom ik niezoveel zuivel meer drink. Eigenlijk ook best logisch, zuivel is bedoeld om baby's een groeispurt te geven en zit vol hormonen ed. En wij blijven dat een leven lang drinken :)

EDIT : er staan ook rapporten die het tegendeel beweren, dus je mag zelf weten hoe je het interpreteerd :P
  • Robert said:
    tik eens in : zuivel/melk + kanker op google. Dan weet je waarom ik niezoveel zuivel meer drink. Eigenlijk ook best logisch, zuivel is bedoeld om baby's een groeispurt te geven en zit vol hormonen ed. En wij blijven dat een leven lang drinken :)

EDIT : er staan ook rapporten die het tegendeel beweren, dus je mag zelf weten hoe je het interpreteerd :P

als ik eens ging stoppen met alles wat slecht voor me is/kans op kanker verhoogt, dan blijft er weinig over om te eten/drinken/doen... ;)
  • Menno said:

Ha :D Die redenering draai ik eventjes om:
    Dan zou je eigenlijk alleen water mogen drinken; zoogdieren die zuigeling af zijn drinken immers alleen water.
    Ik ken in ieder geval geen zoogdier dat uit zichzelf (!) spa rood, cola, dubbelfris, bier, wijn etc drinkt!
    ;)
  • Kan ik mij prima in vinden. Ik drink, zoals in de OP staat, ook bijna alleen water :P
  • 's Ochtends begin ik met een Optimel, en vlak voordat ik in de auto stap dan drink ik nog even twee glazen water. Op mijn werk drink ik meestal Choco-creme, dat is het enige dat ik uit het koffiezetapparaat kan hachelen. Soms neem ik een flesje water mee, maar meestal vergeet ik dat.

's Avonds bij het eten drink ik een biertje, of een bitter lemon. 's Avonds meestal of ijsthee of cassis. En zo van tijd tot tijd een vruchtensapje.

In het weekend maken we meestal ff een cappucino na de boodschappen en drink ik wat meer vruchtensappen.
  • Oeee ... Bitter Lemon _o_
  • Die-hard cola addict, zo'n 1,5 liter per dag. Al lang blij dat ik mijn koffie en red-bull consumptie een beetje terug gebracht heb :)

Ach ja... Rook niet, alcohol met mate... Je moet toch iets ongezonds hebben :)
  • Veel water (minimaal 2 -3 liter) thuis en op mijn werk, en thuis drink ik ook wel appelsap.
  • Ja water.... lekker minimal ;)
    Of koppie thee, goeie koffie gaat er ook nog wel in
  • Zoals ik in m'n eerste post in dit topic al aangaf komen sapjes en frisdrank echt m'n neus uit.

Dus overgestapt op Spa rood. Heerlijk! Gister op een verjaardag was er geen spa rood voorradig en kreeg ik 7up... Gatverdamme, zoete bende, niet normaal!! Dus goede tip van Menno in dit topic, spa rood FTW!
  • Ik drink nagenoeg nooit 7-up, Fanta, Cola oid.
    Koffie en water en soms iets van een sinasappel geperst spul.
    Spa rood doet het ook altijd wel goed inderdaad, kan je net als water best wat van drinken!!

Cola wordt trouwens heel soms gedronken bij de whiskey :)
  • Spa rood doet het inderdaad altijd goed. Ik drink mij helemaal suf aan die kleine flesjes "saskia" van de Lidl :Y
  • Ik houd het op water en/of appelsap.
  • Water, koffie, caprisonne multi en goede morgen.. en melk :+
  • Menno said:
    Spa rood doet het inderdaad altijd goed. Ik drink mij helemaal suf aan die kleine flesjes "saskia" van de Lidl :Y

Kleine flesjes Saskia? Wat mis ik? Ik geloof dat ik eens een woordje met Sas moet spreken hierover geloof ik 8|
  • Lekker aan Saskia lebberen :+
  • Oh en appelsap + sparood
    Geniaal, lekker fris :)
  • Daar heeft Spa een mooie oplossing voor... Spa Appel! :9 Lekkuuurrrrrrrrrrrr
  • Menno said:
    Lekker aan Saskia lebberen :+

Ik heb dit net even Sas laten lezen.

[spoiler]Dat het maar een mooie avond mag worden :B
    :+[/spoiler]
  • In die spoiler loopt ze aan jou te lebberen O%O
  • Jij aan haar, zij aan mij. Seems fair! :Y
  • Toch niet tegelijkertijd he? :NN
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion