Hoe was je vakantie?
  • Uiteraard om dat ik net terug ben van mijn mini vakantie vond ik het een goed idee om een apart topic voor vakantie verhalen/beelden te openen. Krijgt het voldoende aandacht en blijven de chat topics beetje schoon :P

Ik ben zaterdagmorgen met 2 vrienden richting Duitsland vertrokken en we hadden een globale planning bedacht. Zaterdag en zondag vertoeven op en rond de Nordschliefe, het 20 kilometer lange Touristen Fahrte circuit van de Nurburgring. Maandag naar Stuttgart rijden voor het Porsche en/of Mercedes museum en dinsdag terug naar huis met een tussenstop in Kerpen (geboorteplaats van Schumacher) om daar in het Schumacher Kart Center buiten te karten.

Op de Nordschleife hebben we zelf 5 rondjes gereden en op diverse plaatsen gekeken. Vooral op zondag keek ik eigenlijk al niet meer om als ik (weer) een fonkelnieuwe M3 zag. Ook hebben we verspreid over 2 dagen meer dan 20 (!!) Porsches GT3(RS) gezien. Niet normaal als je bedenkt dat die auto's per stuk ruim 2,5 ton euro kosten.

Enkele andere uitschieters waren een Porsche Carrera GT, die helaas niet reed, een Ultima GTR, Ferrari F430 en een aantal BMW's M3 CSL. Ook erg extreem waren de 2 hagelnieuwe Porsche 911 GT2's die als een malle over de Ring heen gingen. Ook wel grappig was de Corvette ZR1 die nog wat testrondjes deed. En als laatste nog een ingepakte camouflage Porsche Panamera.

Ringtaxi BMW's M5
    image

Klaar om met de BMW zelf een rondje te rijden
    image

Ultima GTR
    image

MV Agust, Porsche GT3 en BMW M3
    image

Porsche 911 GT3RS
    image

Lotus Elise en Ferrari F430 Spider
    image

Porsche 911 GT2
    image

Porsche Carrera GT
    image image

We hadden dus het idee om maandag naar het Mercedes en/of Porsche museum te gaan, echter kwamen we er om 1 uur achter dat het Mercedes museum gesloten was op maandag en dat het Porsche museum tot 4 uur open was en hadden nog zeker 3 uur te rijden. Dat plan werd dus direct naar de prullenbak verwezen en aangezien we 5 minuten van Hockemheim afwaren besloten we daar even te gaan kijken. En dat bleek zo'n beetje de beste keuze te zijn van de hele vakantie. Bovenin de tribune aangekomen zag ik een Carrera GT in de pitstraat staan (de 2e in 2 dagen) en nog enkele AMG's en BMW's M3. Toen we bij toeval nog in een ander vak konden komen zagen we opeens in het donker in en pitbox een Ferrari 430 Scuderia staan. Echt te bizar voor woorden dat we per toeval een Carrera GT
  • Je kan je pics ook op het forum uploaden ;)
  • I know, maar ze zijn best groot :P
  • En we hebben beeld, morgen komt de rest :)
  • Vervelende autootjes! :NN

Was erg leuk dus!?
  • Toffe vakantie :Y
  • Nice!

Die MV agusta is ook erg vet, balen dat ie zo duur is :+
  • Speelt voor jou geen rol toch? :+
  • Als ik t heb niet nee :+
  • Update:
    Laatste paar foto's:

Ferrari 430 Scuderia
    image image

430 Scuderia + BMW M3
    image

Mercedes' C63 AMG
    image

BMW M3
    image

Wij hebben staan juichen voor die coureur in de zwarte M3, die ging zo belachelijk dwars met die auto. Geweldig om te zien. Op een gegeven moment had hij dat door en ging hij naar ons zwaaien en seinen met groot licht, tijdens het driften. Te prachtig :) Was zoals wel duidelijk is en geweldige ervaring en we hebben ons staan verlekkeren als een stel ventjes van 12.... =D
  • Lekker toch? ik kan mij daar ook wel aan verlekkeren hoor. Ik vindt het ook prachtig om hard te rijden en dan vooral om hem hard door de bochten heen te janken! Heerlijk! :Y

Vette pics!
  • Inderdaad het bochtenwerk is geweldig om te doen. En dan heb je zeker op de ring meer dan voldoende bochten voor handen om lekker te spelen :P
  • ZO relaxt vakantietje! Dat ging er snel aan toe! Maar je bent daar dus met je eigen auto op gegaan?
  • Met de auto van een vriend van mij, een BMW E36 318is, fijn voor het nodige gooi en smijt werk :P
  • Beter........:Y Niet je eigen auto gebruiken maar die van iemand anders :+ Slim :+
  • Haha hij heeft die auto zelfs met dat doel gekocht, zoveel mogelijk ronden rijden op zoveel mogelijk circuits :P
  • In dat geval.....flink raggen!!
  • Psies! Gas erop en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!
  • U vroeg dwars gaan?
    image

:D
  • Nee, dat vroeg ik niet :NN

Moet je met mijn auto eens proberen.. 4 WD / ESP en heel de zut erop :P
  • ESP uitzetten en dan een Scandinavian Flick doen vlak voor een bocht? :P
  • Scandinavian fuck?! :O: :9
  • Lekker hoor :P
  • Mijn vakantie was heerlijk. Mijn moeder en zusje 3 dagen Aruba en 16 dagen Curacao. Op Aruba heeft mijn moeder een aantal vriendinnen van vroeger. Ze was lange tijd niet op Aruba geweest en omdat mijn vader niet mee ging, hebben het geld dat we anders zouden uitgeven aan zijn ticket aan een paar dagen Aruba besteed. We verbleven daar in een hotel, zo'n all-inclusive geval, lekker toeristisch dus. Na drie dagen zijn we doorgevlogen naar Curacao. Daar verbleven we bij mijn oom. De eerste dagen zijn auto gebruikt, omdat hij een paar dagen later terug kwam en daarna een auto gehuurd. 285 euro voor 11 dagen in een Toyota Yaris sedan :) Geen slechte prijs, maar wel met een beetje korting, omdat het verhuurbedrijf van een zus van mijn tante (aangetrouwd dus) is.

Op Curacao heb ik veel dingen gezien die ik al eerder had gezien, maar omdat ik toen een stuk jonger was herinnerde ik me er niet heel veel van. Het waren vooral losse stukjes en vaak waren ze ook niet helemaal correct. Ook veel familie weer gezien die ik nooit zie. Dat is dan vooral de oudere generatie die niet meer naar Nederland komt.

Het was geen typische vakantie waarvoor de meeste Nederlanders naar Curacao zouden gaan. Iedere dag vrij vroeg opstaan en laat naar bed. Uitslapen is zonde van de tijd en kan hier in NL ook wel.

Omdat ik daar veel familie heb en mijn moeder veel weet over het eiland zijn we op veel plaatsen geweest waar de gemiddelde toerist niet zou komen. Daardoor heb ik veel mooie verborgen plekken gezien, maar ook het andere gezicht van het eiland. Het gezicht van een eiland dat in de problemen zit. De politiek is behoorlijk rommelig, besluitvorming is tergend langzaam en er is veel corruptie. Daarom blijven veel problemen liggen. Een groot aantal mensen leeft in armoede en heeft grote problemen zichzelf te redden, terwijl het iedere dag weer moet zien hoe rijke inwoners en toeristen met grote bedragen smijten. Van de ene kant doet het toerisme daarom pijn, maar van de andere kant weten (of behoren te weten) die mensen dat het toerisme een van de belangrijkste sectoren van het eiland is en het eiland zonder het toerisme in een groot zwart gat valt.
    Ik zou wensen dat de lokale bevolking meer Nederlandse invloed zou toestaan. Over een aantal malen gaan een aantal staatkundige dingen veranderen. Daarbij wordt de Nederlandse Antillen als autonome staat opgeheven en krijgen Curacao en St. Maarten net als Aruba een eigen regering. Saba, St. Eustatius en Bonaire worden dan een bijzondere gemeente van Nederland. De afkeer tegen Nederland wordt vooral opgewekt door een aantal populistische politici, die alleen maar schreeuwen. Ze willen zelfs dat Curacao volledig onafhankelijk wordt, maar dan valt het eiland in een zwart gat, want dan zijn ze de Nederlandse financiele steun, defensie, buitenlandse vertegenwoordiging door Nederland en het paspoort kwijt.

Er is in de afgelopen jaren vooruitgang geboekt en een steeds groter deel van de bevolking ziet in dat dingen moeten veranderen en dat Nederland echt wil helpen, maar er is nog een hele lang weg te gaan.
    Een belangrijk lichtpunt is wel dat Curacao (en ook de andere Nederlandse eilanden) altijd al voor hebben gelegen op andere onafhankelijke eilanden in het Caribisch gebied. Daarom zijn de eilanden erg in trek bij Amerikanen, vanwege de relatief hoge veiligheid en omdat er geen visa nodig is omdat de eilanden Nederlands zijn.

Zo, nu wat foto's. Heb er veel gemaakt, samen met mijn moeder 1017. Hier een hele kleine selectie.

image
    Ik in het vliegtuig. Helaas op zowel de heen als terugreis niet de upgrade naar Business Class waar ik, vooral bij de terugreis, wel op had gerekend.

image
    Uitzicht vanuit het hotel op Aruba.

image
    Het voordeel van familie en vrienden op je bestemming hebben is dat je niet in zo'n rammelende LandRover Defender hoeft om over de ruwe noordkant hoeft te rijden, maar een wat comfortabeler ding. En zelf bepaald waar je naartoe gaat :)

image
    Een gemiddeld strand op Curacao. Curacao heeft geen lange stranden zoals Aruba en Spanje hebben, maar baaien. De meesten zijn openbaar, maar sommige zijn prive (vaak eigendom van het hotel dat er aan grenst. Op een deel van de stranden (vaak de mooiere stranden) wordt entree gevraagd. Er zijn mensen die hier over klagen, maar ik vind het eigenlijk wel prima. Je kunt er op bewaakt terrein parkeren, de stranden worden schoongemaakt, er zijn afvalbakken die regelmatig worden geleegd, er zijn douches om je af te spoelen/om te kleden en er is vaak ook een bar of winkeltje. En dat alles voor ongeveer 3 gulden (1,30 euro) per persoon.
    Op Aruba zijn alle stranden openbaar, alle stranden zijn door de overheid geclaimt en voor iedereen openbaar gemaakt. Als er door een gebouw (vaak een hotel) de vrije toegang tot het strand verspert wordt heeft het hotel pech en mag iedereen door het gebouw naar het strand lopen.
    Zand op Curacao is erg wit, maar er zitten veel kleine steentjes in. Het water is glashelder. Als je naar de uitgang van de baai zwemt waar het water vaak zo'n 10 tot 15 meter diep is kun je nog steeds de bodem perfect zien.

image
    De het noorden/westen is heuvelachtig en minder bevolkt. Grond is er goedkoper en er wonen vaak armere mensen. Sloppenwijken zijn er niet, maar er zijn wel gebieden die ver achterlopen bij het stad.

image
    De drijvende Emmabrug in Willemstad bij de ingang van de haven. Ondanks dat in die natuurlijke haven een grote olieraffinaderij zit is het water glashelder en kun je aan de kades waar het water wat minder diep is gewoon de vissen zien zwemmen.
    De burg gaat naar de zijkant open. Hij scharniert aan deze kant van de haven. Als de brug open is zijn er twee veerboten die op en neer varen, aangezien die brug niet zo snel is.

image

image
    De Julianabrug, bewust zo hoog gemaakt dat cruiseschepen er onderdoor kunnen, maar dat was 40 jaar geleden. Het gemiddelde cruiseschip moet tegenwoordig buiten de haven aan de kust aanmeren

image
    Ten westen van Willemstad is nog een natuurlijke inham, Spaanse Water. Dat is het duurste gebied van het eiland. Hier worden de grootste huizen gebouwd en zijn de meeste jachthaven. Het jammere is dat een groot deel van die wijken "gated communities" zijn geworden, je hebt dus een pasje nodig om erin te komen. Om zo'n pasje te krijgen, moet je er een huis hebben en/of een boot hebben liggen.

image
    Klein Curacao, een eilandje ten zuidwesten van Curacao. Is onbewoond, maar er staat wel wat vissershuisjes en kleine overkappingen van organisaties die trips naar het eiland verzorgen.
    En hier is geen fotosoep aan te pas gekomen, het water is echt deze kleur.

image
    Het huis van mijn oom waar we verbleven. Dit is ook het huis waar mijn moeder is opgegroeid voor zo naar Nederland kwam.
    Het huis is net als de meeste huizen daar gelijkvloers en de daken een stuk door. Dit is tegen de zon.
    Een ander ding wat je op Curacao (en misschien op andere plaatsen ook wel) ziet zijn glazen shutters. Dat zijn ramen opgebouwd uit glazen panelen die horizontaal over hun lengte as kunnen draaien. Het grote voordeel daar van is dat je grote oppervlakten glas kunt open zetten zonder dat je binnen met een groot raam zit, naar buiten gaat niet want daar zitten de tralies. Die zijn absoluut nodig, omdat er op Curacao heel vaak wordt ingebroken. De meeste huizen hebben daarom tralies, alarm dat gekoppeld zit aan een beveligingsbedrijf en een degelijke muur of hekwerk rond het terrein. Daarnaast hebben veel mensen ook honden. Een neef van mijn moeder heeft een groot huis in een buiten gebied en is zelf bang voor honden, toch heeft hij drie rotweilers en twee Duitse herders die hij 's nachts buiten laat rond lopen. Gelukkig voor die honden zijn zijn vrouw en kinderen er niet bang voor. Auto 's nacht op straat parkeren ook een no-no, want dan weet je zeker dat ie 's ochtends weg is.

image

image
    En natuurlijk een zonsondergang.
  • Leuk om te lezen en te kijken Alex! :Y Heel erg leuk!
  • Check even de updates.
  • Ah, meteen even doen ;)
  • Wow wat een bounty stranden zeg. Echt zoals in de film zo mooi!
  • Wel irri die grote pics i.c.m. een trage host btw.
  • Ik weet niet wat er aan de hand is, normaal is de UvT host super snel, maar sinds ik terug in NL ben is het hele systeem daar langzaam.

Straks maar even wat kleiner maken, dat zal wel iets helpen.
  • Nonde, ik wil ook op zo'n vakantie volgend jaar!!!
  • Zo'n beetje schermformaat dat is een stuk prettiger als je erop klikt ;)
  • Foto's zijn nu een beetje kleiner.

Edit:
    Nog een paar foto's

image
    Op de heenreis een tussenlanding op St. Maarten, daar is kun je heel dicht bij het begin van de start/landingsbaan komen. Soms komen vliegtuigen op slecht een paar meter hoogte over vliegen.

image

image

image
    Ontbijt bij een kleine baai zonder zand, maar met stenen.

image
    Voormalige zoutpannen, nu komen er veel flamingo's

image

image

image
  • image

image

image

image

image

image

image
    De ruwe noordkant. Alleen maar rotsen. Op deze foto's is de zee erg kalm, maar het kan behoorlijk tekeer gaan.

image

image

image
  • In 1 woord geweldig :)

image

image

image

Laatste foto is gemaakt op mijn laatste dag. 2 uurtjes op het strand (IN DE SCHADUW, ingesmeerd met factor 20 en 'n tuniek aan) en nog helemaal verbrand. Daarom even een doek-ding om, was net een kreeft hahaha.
  • Doe je goed! (Y)
  • Op die foto lijkt het wel mee te vallen trouwens.
  • @Y: Waar ben je geweest?
  • Alex said:
    @Y: Waar ben je geweest?

9 dagen Dominicaanse republiek, Punta Cana.
  • Lekker hoor!
  • Tijdens Cream in Amnesia _o_

image
    image

Zwaar braque na een avondje spacen in de Bora Bora

image

Auto gehuurd en gaan sight seeing

image

Voldaan naar huis!

image
  • Ik zie geen wijven hoor... :+
  • Vind vooral foto eigenlijk cool. Je kan echt zien dat je het naar je zin hebt :)
  • Geen wijven, maar zeker naar mijn zin gehad. Aanrader voor elke clubber!
  • Ik wilde mijn nest niet eens uit vanochtend... haha
  • Doe je dat toch?
    Ziet er groots uit daar :Y

Dat is pas een rookmachine, mag je daar vast ook nog wel roken in die tent?
  • Da's geen rookmachine maar co2 oid, heb ik mij ooit eens laten vertellen in een documentaire...
  • Dat was co2, echt vet :D
  • Is het geen rook dan?
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion