Het 'wat eten we vandaag' topic
  • Zomaar een proefballonnetje van mij. Mijn vriendin en ik zijn elke vrijdagavond/zaterdagochtend bezig met het opstellen van het weekmenu. Nu is het zo dat we niet heel vaak hetzelfde eten, en dat we veelal inspiratie opdoen in kookboeken en tijdschriften.

Ik vroeg me af wat jullie zoal elke dag eten. Dus analoog aan het 'wat luister je nu topic' intoduceer ik het ' wat eten we vandaag' topic.
  • Aangezien mijn vriendin een studieavond heeft in Rotterdam, eet ik vanavond een Champignoncroustade (uitgehold stokbrood met champignon-broodkruim vulling, pancetta en gesmolten Gruyere kaas). Was helaas iets bewerkelijker dan ik vooraf had bedacht).
  • Ohhhhhhh, wij hadden vandaag vers gemaakte tomatensaus met champi's, gehakt en courgette en uitje + pasta.

In een mum van tijd klaar en vers en gezond :)
  • leuk topic; ga ik zeker in de gaten houden deze :)

W ij hadden vandaag vis - tilapia filet , aardappel puree en spinazie, makkelijk maar wel lekker.
  • Andijviestamp met een gehaktballetje :9
  • Vandaag hebben we gestoomde zalm met een sushisalade op.
  • Wij heel gewoontjes boontjes, aardappelen en vissticks :)

Morgen eet ik een pizza, froutje eet niet thuis :D
  • Ja, gisteren had ik een overgebleven restje bami uit de vriezer. Vrouwtje had een etentje met collega's. Morgen weer: dan eet ik pannekoeken *:*
  • Soms is dat best lekker alleen eten ;)
  • jeroen-1234 said:
    Vandaag hebben we gestoomde zalm met een sushisalade op.

WTF moet ik me voorstellen bij sushi-salade?

Ik bedoel ik kan me er wel wat bij voorstellen, maar ben benieuwd hoe dit ge
  • Dressing van wasabi, rijstazijn, mirin en suiker gegoten over een salade van blokjes komkommer, wortel en avocado aangevuld met ingelegde gember en witte rijst. Voor de feestelijkheid nog gegarneerd met zwart sesamzaad.
  • Ik krijg trek!
  • Klinkt lekker!
  • Als je even geen inspiratie hebt, kan www.thetasteoflife.nl hulp bieden. Erg leuke site, recepten inclusief filmpjes. Wij hebben er al een hoop lekkere recepten van geprobeerd!
  • Wij eten vanavond Lasagna. Ik plof op bank, froutje gaat zich uitsloven (Y)
  • Gister:
    zalmfilet met frietjes en ijsbergsla, cashewnoten en honingmosterd dressing.

Vandaag waarschijnlijk:
    Rood/medium tournedos, met groene peper creme saus en nog iets saladigs

[spoiler]Op mijn werk dat wel :+[/spoiler]
  • Hahaha ... betekent die spoiler dat de kwaliteit van de Tournedos zo/zo is?

Gisteren hadden wij met rode peper gekarameliseerde varkensfilet met een komkommersalade. Supersimpel klaar te maken en erg lekker.

En op zondag willen we in de wintermaanden wel eens lekker wat laten stoven. Ik had een tijdje geleden via een leuke aanbieding een half konijn gekocht en daar hebben we vandaag een lekkere tajine (Marokkaanse stoofpot) van gemaakt.

Schoonmoeder had voor een etentje vanavond iets teveel chocolademousse gemaakt en die kregen we vanmiddag mee nadat ik bij schoonpapa even bootcamp had ingericht.
  • Klinkt lekker :9

Wij hebben zelf nasi staan te fabriceren, maar dan wel met meergranenrijst. Was erg lekker en voedzaam :Y
  • zal ik mijn studenten maaltijden ook hier eens neergooien.

Vandaag, met z'n 2e, gezond! Spruitjes, gebakken aardappeltjes en een schnitsel
  • Ja da's natuurlijk gewoon saai.

Je kan eens proberen om eerst wat spekjes te fruiten, daarna een uitje erin te snipperen en daarin de spruitjes te smoren.
    Wordt al een stuk smakelijker ;)
  • Gister:

Las Vegas Nachos

zo makkelijk:Y
  • jeroen-1234 said:
    Hahaha ... betekent die spoiler dat de kwaliteit van de Tournedos zo/zo is?

Nee want ik maak het zelf klaar. Het is alleen makkelijk om zulke dingen neer te gooien, omdat ik op mijn werk alles kan eten wat mijn hartje begeert :P
  • Boerenkool met worst vandaag!
  • Krijg vanavond een vriend van ons op bezoek, en ik kook.

Wat we eten? Pasta
  • Oh heet dat Pasta
  • kaastortellini met pomodori/mascarponesaus (potje), kip, paprika, rucola en pijnboompitjes, lekkah!
  • [QUOTE=Tigereye;97864]Oh heet dat Pasta
  • Kipragout met zilvervliesrijst en spruitjes .... was te doen, maar niet geweldig.
  • Brood

Geld is op, deze week nog 2 keer pasta (heb ik nog) en 2 keer uit eten zonder extra kosten.
  • Haha, lang leven student zijn.
  • De budget tip voor als je echt blut bent: pannenkoeken! Kost geen bal, vult als een malle en je kan met de left-overs ontbijten :-)
  • Ja vult wel ja. Alleen na een uur heb je alweer trek :(
  • Welnee joh, gewoon goed eieren erin gooien. Trekken ze misschien wat krom, maar dan vult t echt wel hoor ! :D
  • Met kaas en/of spek is het wel goed te doen ja :)
  • Maar dat maakt ze wel weer wat duurder ;)
  • Gister een warme "salade" van notenrijst, mais, rode ui, knoflookmayonaise, peterselie met speklapjes. Goed te doen :)
  • Jelmer said:
    Maar dat maakt ze wel weer wat duurder ;)

Kaas?

Welnee, gewoon een week je voeten niet wassen....

Vanavond eten in het altijd gezellige restaurant van de Haagse hogeschool, benieuwd wat de pot vanavond schaft, over het algemeen best te doen..
  • Gisteren, Pittige kip met wokgroente en witte rijst. Was erg goed te doen.

Vannavond: Varkensvlees gestoofd in witte wijn met een groot turks familiebrood.
  • Gisteren: Zwaardvis met een lekkere tomatensalsa en gebakken aardappelpartjes

Vandaag: Gepeperde entrecote met zoete aardappelkoekjes, rucola en geitenkaas.

En als toetje had Heidi een zabaglione bedacht. Dit is een ingekookte rode wijn met veel suiker en dan opgeklopt met eigeel tot een mousse. Erg apart.
  • Apart in de zin van , niet zo lekker???
    Wij zijn even gaan uit eten net.

Carpaccio en biefstuk
  • Nee, als in wel lekker, maar erg apart.
  • Okay, kon ook anders zijn want als ik zeg apart bedoel ik meestal matig maar wil het niet zeggen :W
  • @Jeroen: zabaglione is toch met Marsala. Zo ken ik het in ieder geval uit de tijd dat ik nog als bijbaantje in een keuken werkte
  • Je kan em op meerdere manieren klaarmaken geloof ik. Met een muskaat, met een zoete rode wijn, enz. enz.
  • Vandaag eet ik lekker bij Pa en Ma !!

lekker makkelijk :D
  • jeroen-1234 said:
    Je kan em op meerdere manieren klaarmaken geloof ik. Met een muskaat, met een zoete rode wijn, enz. enz.

en mijn chef zei altijd:

Een hoer maak je klaar, eten bereid je!

Trouwens dit ziet er ook niet slecht uit zeg!

Zwaardvis met een lekkere tomatensalsa en gebakken aardappelpartjes

Gepeperde entrecote met zoete aardappelkoekjes, rucola en geitenkaas

Krijg er spontaan trek van!
  • Een hoer bereid je eerst voor, en maak je daarna klaar :+
  • Ik vraag me spontaan af hoe jullie aan al die informatie over hoeren klaarmaken komen, eigenlijk!
  • Hahaha ... moeten we hier tussen de regels doorlezen (m.a.w. waar halen jullie de inspiratie vandaan) of is het gewoon een reactie op Bware's opmerking?
  • Ik denk beide ;)
  • Meestal vinden we de Appie recepten een beetje flauw, maar deze keert toch regelmatig terug op op tafel:

Boerenkool pasta

Zoals vanavond dus.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion