Muziekkamer [project 04]
  • Jaaaa hoooorrrrrrr... daar zijn we weeeerrrrrr. Volgende klus! Het enige wat ik er tot nu aan gedaan heb is wat puin naar beneden gesjouwd :Y

Vrouwtje heeft het gesloopt, ik mag het weer opbouwen. Ik heb nog niet echt een idee hoe ik het ga doen, maar dat zal gaandeweg wel komen denk ik ;)

image

image

image

image
  • Het houdt je van de straat he :)

Lijkt wat kleiner dan de andere kamer.
  • Kamers zijn (bijna) even groot. Ben druk op aan het puzzelen om een fijne indeling te krijgen, maar dat gaat wel lukken denk ik.
  • Wat moet er allemaal in gaan komen?
  • De rode schoenen staan weer klaar! :P.
  • Rode schoenen?

[offtopic]Hmm nieuw in het forum dat stukje helemaal onderaan van "soortgelijke onderwerpen"?[/offtopic]
  • jeroen-1234 said:
    Wat moet er allemaal in gaan komen?

De wand waar de 'koof' staat dat wordt 1 grote kastenwand. Daar komt ook een deel van mijn platen in. Het is 4 mtr breed en we hebben 3 deuren van 1 meter, dus er blijft 1 mtr over om open te laten. Die muur ben ik dus al kwijt.

Dan moet ik nog een plekje hebben voor mijn draaitafels en een klein stukje bureau om de laptops op te laden en aan te werken als het nodig is. (zitten meestal aan de eettafel)

Ik heb werkelijkwaar geen idee hoe ik het hebben wil!
  • Werd hard tijd dat je weer eens aan het werk ging, luie :+
  • Nou he?.... verrekte vandaag al een spier met puin sjouwen!! Doemme! :(

Kreeg meteen op mijn lazer van mijn Fysio/trainer...
  • Quincy said:
    Rode schoenen?

3e en 4e foto staan ze ja :P.
  • Zozo, alweer flink op weg ....
  • Ben benieuwd hoe het gaat worden, maar jou kennende zullen we genoeg updates krijgen.. :Y
  • Tom said:
    De rode schoenen staan weer klaar! :P.

Dat viel mij dus ook al direct op ja!!
  • Pfffff... net klaar met alles opmeten en aftekenen. Nou ga ik morgen maar even opschrijven wat ik aan gipsplaten en MDF nodig heb. De kast wordt wel mooi. DVD's erin, CD's erin en uiteraard ook de 12 inches erin. :Y

Van het weekend begin ik met de aanleg van wat extra elektra en het raggelwerk voor het verlaagde plafond.

In mijn hoofd is het al mooi, nu nog een beetje uitvoeren.

Iemand die een leuk kleurtje behang weet? Of een kick ass motief ergens gezien heeft?
  • Ik zal morgen eens een foto maken van ons kick-ass behang in de huiskamer. ;)
  • Graag! het behang maakt de kamer zometeen, alhoewel het maar 2 muren zijn die behangen kunnen worden. Mag dus best knallen!

Ben benieuwd naar je foto.
  • wat is dat gekke stukje houten vloer? en die booschap met lijm naast de deur :P
  • Wij hebben houten vloeren ;)
  • Ons behang in de woonkamer:

image

De groothoek vertekent natuurlijk heel erg, de print is ongeveer 3.50 meter breed.
  • En in dezelfde collectie hebben ze ook nog deze bijvoorbeeld:

image
  • Potver, daar had ik nog niet eens aan gedacht!!! Heb je een adresje voor me Jeroen?

Staat goed zo in je woonkamer! (Y)
  • Ik was trouwens een beetje overenthousiast over de afmetingen. Het behang was 3.72 m x 2.80 m. De muur is dus niet 4.50 meter, maar 3.50 meter.

Het behang is van de firma Eijffinger uit de collectie Wallpaper Unlimited. Het is verkrijgbaar via alle behangzaken die Eijffinger voeren, dus een Decohome, Decorette enz. enz. Ik zou die collectie eens op de site bekijken, want er zitten echt stoere dingen tussen. Je moet ongeveer 150 euro rekenen voor een oppervlakte van 2.80m x 2.00m. Sommige designs zijn wat goedkoper, andere wellicht iets duurder. Dit behang kostte ons 279 of 289 euro geloof ik.
  • Thnx!!!

Zoals het er nu uit gaat zien blijft er 1 muur volledig vrij, dus dat zou mooi gaan passen ;)
  • Wh00t, dat is vet man! (Y)
  • Die sla ik ook even op voor mijne nieuwe (als het eindelijk eens door mag gaan) huis.

Ze hebben erg mooie motieven in fijne kleuren :Y
  • Ja, dat is erg gaaf behang. Misschien dat we nog meer van dit soort behang in het huis gaan toepassen.
  • Inderdaad... Heel goed Jeroen. krijg er meteen zin in. Het valt allemaal een beetje inelkaar nu. (Y)
  • Heb je al ideeen dan voor die ene wand die je gaat bekleden?
  • Ik ga eerst even kijken wat er allemaal voor moois te krijgen is en dan wordt 1 wandje bekleed met zoiets en de andere wand komt het muziek/buro gedeelte.
  • jeroen-1234 said:
    Ja, dat is erg gaaf behang. Misschien dat we nog meer van dit soort behang in het huis gaan toepassen.

Dat behang had je nog niet toen ik er was, toen waren de muren toch nog groen of zo ? (toch?)

Erg stoer in ieder geval.

Misschien hebben ze ook wel wat leuks voor nog wat breder...
    Ik kan me herinneren dat Frank zei dat die m'n kamer wat leeg vond - waar ik het eerder nog wel mee oneens was - en dit soort behang zou zogezegd Pwnen :P

Eens even kijken... :9~
  • Ja, de muren waren inderdaad groen. Maar dat groen was alleen leuk in daglicht (in de zomer op de muur gebracht), en in avondlicht sloeg het helemaal dood. Daarom hebben we de muur een maand geleden even geschuurd (vijf lagen muurverf is niet bevordelijk voor een strakke muur), vliesbehang erover, donkerbruin en dus dit fotobehang voor de tweede muur.

Als je echt een grote foto als dit wilt hebben dan houdt het zo rond de 4 meter op. Die andere repeterende patronen koop je vaak in pakketten van 2 meter, dus dan kan je eindeloos doorbehangen.
  • Misschien dan even rondkijken voor een muurkunstenaart ...
    Ik had middels Stumble wel een vette gevonden, maar de tarieven waren er ook naar, even speuren voor een linkje ;)
  • Hey stelletje topic hijackerts! :+
  • Ga jij dan maar eens snel aan de slag :+
  • Dat ziet er goed uit Jeroen.
    Ik wacht rustig af totdat Menno komt met de foto's van zijn design behang ...
  • Gisteren werd er een beetje hout en gipsplaten afgeleverd door mijnheer Karwei. Eerst heel de handel naar boven gesleept en vandaag zo zachtjesaan maar eens wat gaan rommelen.

image

image

image

image

image

Dit zijn de eerste twee delen van de wandkast in hun ruwe vormen. Het moet uiteraar allemaal nog netjes worden afgewerkt, maar het idee is er alvast. Morgen ga ik eerst het plafond boven de kasten dichtmaken en dan kan ik verder met het middelste deel van de kast en de buitenste delen.

Ben benieuwd of dit allemaal een beetje wil vlotten, want het is allemaal weer zo krom als een hoepel in huis :D
  • Foto's werken niet zoals t hoort :N
  • vreemd, bij mij wel....
  • Menno said:
    Ben benieuwd of dit allemaal een beetje wil vlotten, want het is allemaal weer zo krom als een hoepel in huis :D

Herkenbaar ja.

Wat gaat er in deze kasten komen? De vakken lijken mij te hoog voor platen en ook constructietechnisch lijkt mij dit te licht om behoorlijk wat kilo's aan platen te kunnen dragen.
  • Jelmer said:
    vreemd, bij mij wel....

Vreemd, hier nu ook :D

Spulletje hoor Menno... toch heeft het wel wat, dat klussen. Free your mind ;)

(Y) Keep on going!
  • jeroen-1234 said:
    Herkenbaar ja.

Wat gaat er in deze kasten komen? De vakken lijken mij te hoog voor platen en ook constructietechnisch lijkt mij dit te licht om behoorlijk wat kilo's aan platen te kunnen dragen.

Rechterkast komen platen in. En onder de planken komen nog balkjes.Ook komen de 5 kasten naast elkaar en zulen ook aanelkaar geschroeft worden. Dan is 1,2cm + de 1,2cm van de kast ernaast = 2,4 cm. Dat is stevig genoeg denk ik zo. Moet lukken :Y

Dat de vakken hoog zijn dat klopt wel, dan kan ik makkelijker tussen de plaatjes browsen. Anders moet ik heel de plaat naar voren trekken, nu kan ik gewoon vanaf de bovenkant kijken als ik aan het bladeren ben. Dit leek mij wat makkelijker. Tijd zal het leren.
  • Netjes hoor, Menno ... stukje bij beetje wordt het wat completer (Y)
  • Dank. Ik hoop dit weekend de kast helemaal klaar te hebben.
  • Ow Menno, even een tip voor de platenkast: bekleed de onderkant van elk vak met velours, en dan maak je een blokje, met onderaan een velcro, en dan kan je deze gebruiken om platen tegen te houden.
    Erg handig als een vak niet helemaal vol staat, en je platen altijd wegschuiven!

edit: Dit bedoel ik ->

img src="http://i77.photobucket.com/albums/j72/rchecka/shelfplans.jpg" border="0" />
    http://www.djforums.com/forums/showpost.php?p=1389262&postcount=978
  • Wordt dat na verloop van tijd niet erg lelijk als je, zoals het in nederland heet, klitteband toepast op velours?
  • Dat denk ik ook ja. en mijn platen schuiven vast niet hoor. Denk wel dat ik zelfs ruimte tekort kom straks. Dus komt wel in orde denk ik zo.

Toch bedankt voor de tip Mathieu. (Y)
  • En ik ben vanavond weer verder gegaan met de kast. Het is een draak van een ding, maar er kan wel een berg in straks! :)

image

image

image
  • Je bent weer goed bezig Menno :)
  • [offtopic]Hij leeft ook nog zeg :W[/offtopic]
  • Heeeeeeey die Jasper :W
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion