De aankomende zolderslaapkamer [project 03]
  • En we gaan gestaag door in huis. De zolder is inmiddels ontdaan van alle kasten en plafondplaten (van die oude geperste meuk) Er moet nog een deel van de oude isolatie weg en dan is het wel aardig kaal te noemen.

Wat moet er gebeuren :

- Electra voorzien van volledig nieuwe bekabeling
    - spots in plafond
    - plafond door laten lopen in de punt
    - schakelaar in plafond voor zonnescherm
    - behang afsteken en alles opnieuw (laten) stucken
    - inbouw contactdozen
    - antennekabel / utp kabel doortrekken
    - knieschot maken
    - verbrede vensterbank + ladekasten eronder (dakkapel)
    - her en der wat dichtkitten tegen het lekken
    - buitenkant dakkapel vervangen
    - verwarming verplaatsen
    - speakers in plafond
    - hotelschakeling maken + dimmer
    - ieder kant van het bed 4 stopcontacten

En ik zal vast nog wel wat vergeten zijn :Y

Hier alvast wat pics :

image

image

image

image

image

Morgen de latten van het verlaagde plafond eruitsleuren en de oude electra.
  • Nou nou, een flinke klus.
    Suc6. We houden de voortgang in de gaten ...

( nog even en dan het huis met winst verkopen, en dan naar het volgende "klushuis" )

Waarom het plafond door laten lopen in de punt, eigenlijk ?
  • Na dit project moet je gaan verhuizen denk ik???
    Anders ga je je jezelf ernstig vervelen :Y

Is toch nog een flinke zolder.
  • Pieter said:
    Waarom het plafond door laten lopen in de punt, eigenlijk ?

Hoe ik het maandag begreep is dat om de ruimte groter te maken (of in ieder geval opties ruimer). Daarbij loopt de voorzolder ook in een punt, dus sluit het mooi aan.

Ik ben wederom benieuwd...
  • Precies; in een punt laten lopen omdat het dan veel groter lijkt. Ik vind zo'n plafond maar niks en wordt het ook veel sneller warm :)

Verhuizen? Ik denk dat ik blij ben als ik met het idee opsta dat ik niks hoef te doen... heerlijk.. kan ik wat anders gaan verzinnen. Autootje erbij ofzo :Y
  • Jaja, zoals ik je nu ken :NN :NN
  • Niet? Nou moe :N

:+
  • En nu al een update, maar zonder foto. Al het isolatiemateriaal is eruit en een deel van het raggelwerk van het verlaagde plafond. Morgen de rest doen als ik de stroom erafhaal. Daarna foto's :)
  • Blijft bezig he, die Nico

Het houdt hem in ieder geval van de straat.
  • En toch maar even alles eruitgesleurd behalve de verwarming :

image

image

image

Het oude raggelwerk. Mooi te gebruiken voor het opvullen strakjes. Wel even die waardeloze lange (oude) spijkers eruitfriemelen.

image
  • Lekker bezig jij. ;)
  • Ja, zo kan ik morgen het nieuwe raggelwerk eropknallen en de electra vast gaan plaatsen. Schiet het tenminste een beetje op :)

Oh, en de nieuwe isolatie niet te vergeten :Y
  • Zo, op naar de volgende fase ...
  • Gaaf hoor! Slopen is tof :P
  • Vandaag alle gaten geboord voor de stopcontacten en schakelaars. Slechts 8 stuks. Lekker stoffig en lekker zwaar werk ook.
    Froutje heeft heel dapper het behang afgestoken en je raad noooooit wat we tegenkwamen....JUIST! nog een laag behang :')

Wat voor mensen hebben hier gewoond man... ppfff... dubbele vloeren / plafonds / muren / behang... t*ring!

Zaterdag de sleuven frezen en dan kan alle bekabeling erin en het plafond dicht. Nog even een schemaatje maken voor al het licht / schakelwerk :Y
  • Menno said:

Wat voor mensen hebben hier gewoond man... ppfff... dubbele vloeren / plafonds / muren / behang... t*ring!

Wordt je huis wel groter bij iedere klus :+
  • Menno said:
    Vandaag alle gaten geboord voor de stopcontacten en schakelaars. Slechts 8 stuks. Lekker stoffig en lekker zwaar werk ook.
    Froutje heeft heel dapper het behang afgestoken en je raad noooooit wat we tegenkwamen....JUIST! nog een laag behang :')

Zaterdag de sleuven frezen en dan kan alle bekabeling erin en het plafond dicht. Nog even een schemaatje maken voor al het licht / schakelwerk :Y

Ik herken het probleem ... Beste vriendinnetje der nieuwe huis was precies zo afgewerkt ...

Prutsers :+

Behangen is goedkoop, en makkelijk te doen. Waarom een nieuwe goeie muur maken als je een oude crappy muur er "iets" beter uit kan laten zien toch ? 8)7
  • dit heeft er altijd zo bijgestaan tot nu toe :) wel mooie ruimte hee!
  • @ Alex: In zo'n klein huis telt elke mm! :+

@ ToroZ : Ja, ik snap dat dus ook niet he? Vreemde redenaties van zulke mensen.

@ Yuu : Thnx!

Update(je): Vanochtend een klusbedrijf aan de telefoon die de dakkapel gaat maken aan de buitenkant en een screen gaat plaatsen. Zaterdag de 18e komen ze voor een offerte. (Y)

Mooi! Kan ik tenminste de binnenkant gewoon afmaken zonder mij druk te maken over lekkages!
  • Screens?? Volgens mij ken ik iemand die bij zo'n bedrijf werkt en zijn vriendin ook.........................was jij dat niet, of ik vergis me??

:+
  • Yups, maar de prijs van een Luxaflex screen daar worden we niet blij van! Ook niet met korting! :')

Eerst offerte afwachten ;)
  • Plasma of LCD screens? Wel stoer om dat in je dakkapel te bouwen Menno ... :+
  • Komt een LCD in de dakkapel idd ;) Maar dat is op de zaken vooruitlopen. Eerst elektra aanleggen!
  • Kun je daar mooi een filmpje van mooi weer op afspelen als het regent.
  • Om maar wat te noemen. :)
  • Jullie hebben maar weer flink wat werk verzet.
    We zien de fotootjes graag tegemoet van de volgende fase ... (Y)
  • Weer een stukje verder gekomen vandaag. Wat behang geplukt (het froutje) En wat gleuven gefreest en uitgehakt. Beetje troep opgeruimd en het een en ander gekocht in de bouwmarkt :Y

Foto's :

image

image

image

image

image

Alvast de lampjes gekocht ook :Y (Y)

image

image

image
  • Hoe lang gaat het duren voor het klaar is? Wat denk je?
  • Als alles een beetje meezit dan is dit halverwege september wel klaar :) De kastjes onder de vensterbank gaat een hoop tijd inzitten.
  • Kleine update. Heb alvast de electra getrokken voor naast het bed en alvast een gedeelte van de nok geisoleerd. Van de week nog meer isolatie halen. Kan nu niet zoveel meer meenemen. Geen stationwagen meer :D

image

image

Ik stop ermee voor vandaag, want dit ging niet allemaal vanzelf. Best lastig af en toe alles in je eentje doen :')
  • Waarom gebruik je flexibele PVC? Da's veel lastiger met draden erdoor trekken straks joh :Y
  • Welnee. Trekveertje met kaarsvet en de handel even goed tapen. ;)
  • Jij liever dan ik :P
    Aparte lampjes btw...ga je een sterrenplafond maken? :P
  • Soort sterrenplafond ja. Gaat wel mooi worden dit :Y
  • Jou kennende zal dat wel goed zitten ja :P
    Ben benieuwd!
  • Good Busy Menno!
  • image

image

image

En het uitzicht als ik 's ochtend de gordijntjes opendoe *:*

image

image

Ga ik nu eerst douchen, want het jeukt die isolatiezooi :')
  • Alweer een stap verder ... schuin dak gipsen, en nog even een "regelwerk" met isolatie tegen de muur, en dan ook gipsen ?
  • Muur gipsen? Nee hoor, gewoon stucken anders had ik ook de dozen niet in de muur hoeven te boren tenslotte ;)
  • Aber naturlich ... [offtopic]zegt iets over mijn klusexpertise ...[/offtopic] :+
  • [offtopic]Of de mate waarin je wakker bent 's ochtends ;) [/offtopic]
  • [offtopic]of hoevoeel koffie ik heb gehad vanmorgen[/offtopic] :)
  • Menno said:
    [offtopic]Of de mate waarin je wakker bent 's ochtends ;) [/offtopic]

Pieter said:
    [offtopic]of hoevoeel koffie ik heb gehad vanmorgen[/offtopic] :)

[offtopic]Dat correlleert nagenoeg rechtlijnig IMHO[/offtopic]

OT: Warmte ontstijgt je huis meestal verticaal en dit wordt een slaapkamer geloof ik?*1 en geen herrie hok als ik het goed heb. Muur isoleren is dan dus ook maar beperkt zinvol :)

*1
    Menno said:
    En het uitzicht als ik 's ochtend de gordijntjes opendoe *:*
  • Vandaag een heel eind opgeschoten! We konden helaas niet verder met de gipsplaten omdat de schroeven op waren. Er zijn er nu slechts 300 gebruikt :')

image

image

image

image

Morgen komt er iemand alvast het laminaat eruit halen en met een beetje geluk doet hij de laatste gipsplaten ook. Kunnen we alvast gaan stucken e.d. :Y
  • Netjes. Toch geniaal spul he , die gipsplaten :Y
  • Ja, wereldspul. Was alleen erg vervelend om boven te krijgen dat 3.60 mtr En het waren 10 stuks.. dus dat was erg veel sjouwwerk en erg zwaar. Froutje gaat van de week alvast de kleuren uitzoeken. Ben benieuwd :)
  • Damn, en dan ben je nog aardig zuinig met je schroeven :Y.
    Gebruik je voor de wand en het plafond ook wand- en plafondplaten of let je daar niet zo op? :P
  • Jawel.. maar dit zijn toevallig allemaal plafondplaten.

Schroeven worden er nog meer ;)
  • Van de week de laatste gipsplaten geplaatst en vandaag de muren gestuckt. Verder doe ik er niks aan dit weekend :NN

image

image

image

image

image
  • Profi!!
    Net echt zo ;)
    Schiet dan ineens op als het gestuckt is.
    Dit wordt de dj/studeer kamer?
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion