Linkshandigheid
  • Vandaag kwam het op mijn afstudeerstageplaats over linkshandigheid, aangezien we hier in de meerderheid zijn (2 links- tegen 1 rechtshandige). Dat is vrij uniek, want ongeveer 90% van de bevolking is rechtshandig. Linkshandig wordt bij mij gelijk geassocieerd met creativiteit, want statistisch gezien zijn linkshandigen creatiever. Aangezien ik zelf ook vrij creatief bezig pleeg te zijn dit topic. Nog meer linkshandigen hier? Ondervind je er voordeel of nadeel aan?

Ikzelf ben geboren linkshandig. Vroeger deed ik altijd alles al met links. Zowel mijn handen als voeten. Mijn vingers zijn echter bij rechts beter ontwikkeld door het vele jaren piano spelen. Bij gitaarspelen vind ik het wel fijn omdat ik in mijn linkerhand meer kracht heb en zo makkelijker akkoorden kan vasthouden op de hals. Nadeel is wel dat ik moeite heb goed de snaren aan te slaan met rechts.

Er is zelfs een dag voor linkshandigen; 13 augustus *:*

Een hoop bekende mensen zijn linkshandig, waaronder Einstein, Da Vinci, en zelfs ons aller wimlex :P Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Linkshandigheid

Vul de poll in, zo komen we erachter of ook op dit forum der electronische creativelingen de meerderheid linkshandig is :)
  • Ik ben linkshandig.
  • Linkshandig, maar ik gebruik mijn muis rechtshandig en eet ook met mes aan de rechterzijde.

Mijn vriendin is rechtshandig en eet links met haar mes. Vond ik wel een grappig gegeven.
  • Rechtshandig, maar voel me evengoed best creatief :)

Trouwens, voor iemand die "creatief" is, heb je er erg lang over gedaan om GJ op nieuwe locatie te vinden :P
  • jeroen-1234 said:
    Linkshandig, maar ik gebruik mijn muis rechtshandig en eet ook met mes aan de rechterzijde.

Dat is waarschijnlijk omdat je dat jezelf zo hebt aangeleerd. Ik heb hetzelfde :)

@ Robert: Dat heeft niet zozeer met creativiteit te maken. Als je een error krijgt ga ik er niet zomaar vanuit dat de website verhuist is ;) bovendien; ik voelde niet zo zeer de noodzaak om hier veel langs te komen omdat ik het toch druk had en omdat hier niet echt veel producers zitten. Anders had ik wel eerder aangeklopt :P
  • Ik muis wel rechts bedenk ik me net. Schrijven doe ik enkel links.
  • [offtopic]Schrijven? wasdat? :+[/offtopic]
  • Linkshandig!

Er zit alleen 1 nadeel aan, schrijven met een vulpen. Je schuift er dan telkens met je hand overheen...
  • Tigereye said:

@ Robert: Dat heeft niet zozeer met creativiteit te maken. Als je een error krijgt ga ik er niet zomaar vanuit dat de website verhuist is ;) bovendien; ik voelde niet zo zeer de noodzaak om hier veel langs te komen omdat ik het toch druk had en omdat hier niet echt veel producers zitten. Anders had ik wel eerder aangeklopt :P

Ik heb wel ergens gelezen dat linkshandige mensen snel happen :+
  • Hahahahahahahaha -O_ scherp :')
  • Lekker rechtshanding, altijd geweest.

Al gebruik links ook best veel; bijvoorbeeld aan het stuur. Bij het inparkeren oid
  • Ik ben rechts.. en eet met vork ook rechts :+
  • Dat doe ik dan weer links, zoals het hoort.
  • Ik ook. Mes rechts, vork links. En inderdaad, dat inparkeren doe ik ook met links :)
  • Beide :D Ik eet wel met rechts, parkeer met rechts, voetbal met links, schrijf met links en rechts, etc...

Vroeger kon ik "perfect" met beide handen werken, nu heeft het rechterhand een beetje voorsprong omdat ik er gewoon de hele tijd mee heb geschreven op school.
    Toch soldeer ik nog steeds liever met mijn linkerhand bvb.
  • Gewoon rechts. Ik hoef niet zo nodig mij ander te voelen dan de massa :+
  • Linkshandig ! kan me het ook niet anders voorstellen ;)
  • Menno said:
    Ik ook. Mes rechts, vork links. En inderdaad, dat inparkeren doe ik ook met links :)

Ik denk dat dat komt om je tijdens het rijden met je rechthand steeds met andere dingen bezig bent (schakelen, aan de radio/verwarming schroeven, telefoon, zonnebril op/af en bij het inparkeren zit rechts natuurlijk in de weg als achterom kijkt).

Bij het muziek maken (sax) gebruik ik beide handen onafhankelijk en ik merk dat in dat geval mijn vingers van beide handen overgeveer even snel zijn. Datzelfde geldt voor typen. Dingen als muizen gaat dan weer niet met links.

Alles waarbij positie van de hand zelf in de vrije ruimte moet bewegen zonder houvast (dus bij schrijven of de pc muis) kan ik alleen recht gebruiken.
  • Alex said:
    Ik denk dat dat komt om je tijdens het rijden met je rechthand steeds met andere dingen bezig bent (schakelen, aan de radio/verwarming schroeven, telefoon, zonnebril op/af en bij het inparkeren zit rechts natuurlijk in de weg als achterom kijkt).

Bij het muziek maken (sax) gebruik ik beide handen onafhankelijk en ik merk dat in dat geval mijn vingers van beide handen overgeveer even snel zijn. Datzelfde geldt voor typen. Dingen als muizen gaat dan weer niet met links.

Alles waarbij positie van de hand zelf in de vrije ruimte moet bewegen zonder houvast (dus bij schrijven of de pc muis) kan ik alleen recht gebruiken.

ik heb dat ook met piano spelen.. ik heb een tijdje geprobeert ook vanalles met links te doen, uiteindelijk heeft links toch minder conditie (als je rechts bent he).*:*
  • Ik heb best wel lang links gemuist (inclusief omgedraaide knop dus)

Best leuk om dan een collega even achter je PC te zien zitten, die kunnen er dan niks van :D

M'n linkerhand is best nuttig, en ik kan genoeg dingen met links waar andere mensen dat niet kunnen (zoals veters strikken, knippen, rekenmachine gebruiken, dingen in de keuken, etc.)

Ik zeg : Ambidextreus.

Maar rechts is wel dominant.
  • Wist je dat de links handige mens in 8 van de 10 gevallen in het vroegste stadium van de geboorte een tweeling was. Zag dat laatst op national geographic toen ik weer eens een insomnia nachtje had. :P
  • Zou ik dan ooit in een ver verleden toch niet enigskind zijn geweest? *:*
  • Reind said:
    Wist je dat de links handige mens in 8 van de 10 gevallen in het vroegste stadium van de geboorte een tweeling was. Zag dat laatst op national geographic toen ik weer eens een insomnia nachtje had. :P

Ben je nou niet in de war met je denkbeeldige vriend Reind? :+
  • Ik ben ook linkshandig. En ken er, het zal vast toevallig zijn, behoorlijk veel.
  • Je zoekt het gewoon op :D
  • Klopt natuurlijk. Ik ben het cafe ingegaan, heb daar gevraagd wie er allemaal links was en veel linkshandigen kende en daar vervolgens mijn keuze uitgemaakt ;)
  • Zie je? Ik had wel gelijk 8-)

:+
  • Hier een tikspelletje

Zit een stuk in het midden waar je dus eerst alles met je rechterhand moet tikken, en dan het volgende stukje met je linkerhand.

Viel mij op dat ik met m'n linkerhand dus echt een stuk sneller kan tikken dan met m'n rechterhand.

Komt dat omdat :

A: Ik meer rechterhersenhelft ge
  • Bij mij gaat het ongeveer even snel.
  • Links sneller vreemd genoeg, ik had het anders verwacht.
  • links sneller, rechts nauwkeuriger :)
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion