Koffie
  • Gezien de discussie in offtopic leek me dit wel een eigen topic waard ... ;)
  • Lijkt me lekker :)
  • Ja, mij ook. Maar dan wel graag een lekker bakkie espresso. :Y
  • Ff voor de leek: Wat heb je nodig voor een goeie espresso? (ik rammel @ work gewoon op knopje espresso :+ )
  • het espresso zetten speelt een aantal factoren een belangrijke rol: tijd, temperatuur, maalfijnheid, doseren, aanstampen en natuurlijk... de koffie. Bij een juiste bereiding van het kopje espresso zie je een mooi goudbruin cr
  • Een verse bak segafredo koffie helemaal zwart... zelfs rond dit tijdstip ;)

Ik heb deze thuis in de keuken staan (het enige keuken apparaat waar wel geld aan uitgegeven is).
    image
    S'ochtends gaat er niet boven de geur van een bak koffie gemaakt met verse bonen. Ik drink overigens geen Illy maar Segafredo... mooi makkelijk aangezien ze dat bij ons op het werk ook hebben en een zakje bonen dus mooi voor een voordelige prijs besteld kan worden.

Overigens zijn druk en temperatuur heel belangrijk, te warm en je bonen verbranden, te koud is niet te zuipen en een bak espresso gezet onder te lage druk is al helemaal niet weg te krijgen (echt TE bitter).
  • Kijk eens aan... nog een koffie / espresso liefhebber :)

Zijn er nog mensen die voorkeur hebben voor een bepaald kopje? Ikke wel namelijk. Ik drink het liefst uit porselein. Blijft lekker warm en geen rare smaak :)

Ben ik nou raar lieve Mona? :+
  • weggooibekertjes rule!

Neuh, ik ben niet fijnproeverig genoeg om een voorkeur voor een bepaald soort kopje te hebben.
  • Ben erg gehecht aan mijn thuis gezette pot Douwe Egberts roodmerk.
    Precies zoveel schepjes in combinatie met zoveel water, en dat ene koffiezetapparaat thuis.
    Als ik ergens niet zeker weet of de koffie goed te zuipen is, neem ik al snel cafe au lait.

Met collega's ga ik wel 's koffiedrinken bij Brandmeester's in Utrecht.
    http://www.brandmeesters.nl/html_files/winkels/winkels_Utrecht.htm

image

Ik ben zeker te porren voor een goed bakkie "superieure" koffie of cappuccino.

Oh ja, weggooibekertje is - in principe - geen optie.
  • Dun porselein drinkt heel erg prettig, mijn vader drinkt al jaren (gewone) koffie uit zo'n beker...

Maar voor de espresso zijn dubbelwandige RVS kopjes echt wel stoerder B-)

[spoiler]En dan nog wel even voorverwarmen natuurlijk ;)[/spoiler]
  • Nee,... dat zijn echt waardeloze kopjes om uit te drinken! Is toch minder voor de smaak van de koffie :Y
  • Porselein drinkt lekkerder, ik heb nl. de rvs dingen maar die gaan geruild worden binnenkort tegen mooie illy kopjes
  • Ik heb segafredo kopjes.... eerlijk gestolen van mijn werk ;) (secundaire arbeids voorwaarden noem ik het).

image

Ik heb overigens ook 2 mooie illy kopjes en een heuse starbucks mok uit NY. Uit die starbucks mok drink ik s'ochtends. Daar passen namelijk 2 bakken koffie in 1 keer in en dat scheelt dus een keer lopen naar de machine ;)

En wat pas echt smerig is (tenzij het van die vieze stations koffie uit een automaat is want daarbij maakt het niet meer uit of er een smaakje bij komt) is koffie uit zo'n papieren bekertje.... yuk.

Overigens zitten zulke dingen volgens mij ook voor een groot deel tussen de oren, melk uit glazen fles is tenslotte ook lekkerder als uit een pak maar als je blind proeft weet ik niet meer welke uit de glazen fles kwam ;)
  • Het verschil van koffie drinken uit verschillde kopjes merk je wel hoor :Y
  • deze staat hier al een aantal jaren in de keuken:

image
  • Fijne machine of niet?
  • Koffie uit zo een papieren of kartonnen bekertje van de Kiosk op CS.
    Krijg er al kippevel van als ik er aan denk. BLEHG.
    Doe mij maar lekker een glaasje espresso.
  • Menno said:
    Fijne machine of niet?

ja, echt ideaal ding vind ik. maar hij maakt wel een bak herrie, dat wel.

maar hij is dan ook wal ouder...
  • Die van mij is ook niet stil.. ik vind het wel wat hebben. Een wereld zonder geluid is ook maar niks he? ;)
  • Dj_Bware said:
    Koffie uit zo een papieren of kartonnen bekertje van de Kiosk op CS.
    Krijg er al kippevel van als ik er aan denk. BLEHG.
    Doe mij maar lekker een glaasje espresso.

Automatenspul sowieso. Automatenespresso doet het ook niet echt :')
  • Automatenespresso.. Nou die wij in de joy hebben dig ikw el.. Is alleen niet echt sterk (wel als je er 6 achterover gooit maja :'))
  • Bij ons op de uni hebben we automaten van DE met allerlei soorten koffie erin. Best goed te doen voor een automaat
  • Alex said:
    Bij ons op de uni hebben we automaten van DE met allerlei soorten koffie erin. Best goed te doen voor een automaat

Ik vind de koffie uit die DE dingen een zurig smaakje hebben. Niet heel verkeerd hoor, maar
  • Menno said:
    Fijne machine of niet?

Magimix machine is altijd goed... Tis zo'n profi merk wat keuken apparatuur maakt en zo af en toe een uitstapje maakt naar de consumenten markt.

Bij ons in de keuken op het werk hebben we 2 keuken machines van het merk en ik heb ze wel eens van werkbanken af zien donderen en nog was er niets mis mee. Het is alleen wel schreeuwend duur.
  • Dat is met alle espressomachines. Zijn allemaal duur. :) Hoewel de definitie van duur voor iedereen anders is natuurlijk.
  • Wat is duur he, ik ben er iedere dag nog steeds blij mee. Dan is 400 euro niet veel.
  • Dat bedoel ik... Ik zou het voor mijzelf nog wel kunnen rechtvaardigen als ik een machine kocht van 1000,- ;)
  • Ik zou best zo'n Jura willen :Y
  • mijn ouders hebben er zo een staan, ding kost verdikkeme meer dan ik in een maand verdien maar ik ga er nu wel wat vaker op de koffie :)image

deze dus
  • Die bedoel ik ja :Y
  • Da's een leuke machine!

Ik zou graag deze willen hebben :

image

ECM Cellini

Slechts 1200 euro :)
  • Dan moet ik jullie toch wel teleurstellen als de BBQ hier plaats gaat vinden. Ik zet nog gewoon ouderwets koffie met een koffiefilter en gemalen snelfilterkoffie van Jan Linders/Perfect.

Of er moet iemand zin hebben om zijn luxe koffie machine mee te nemen ;)
  • Menno said:
    Da's een leuke machine!

Ik zou graag deze willen hebben :

[qimg]http://www.espressofactory.de/Mechanika-Profi.jpg[/qimg]

ECM Cellini

Slechts 1200 euro :)
    Blingbling! Mooi ding wel!
  • Flink poetsen :Y
  • Ik vindt het dan toch moeilijk te verkroppen dat je voor dat geld nog steeds zelf moet malen en veel handelingen moet verrichten.

Maar daar zijn de meningen natuurlijk over verdeeld :+
  • Hahahahahaa... ik zet het liever zelf. :Y
  • Ik druk liever zelluf op een knoppie :+
  • Menno said:
    Dat is met alle espressomachines. Zijn allemaal duur. :) Hoewel de definitie van duur voor iedereen anders is natuurlijk.

Ben nu erg blij met m'n nespressootje dat na teruggaaf van 50 euri, 49 kost.

Op dit moment vind ik (lees froutje) 200 euro al vrij prijzig voor een koffiezettert. Maar we hebben ook nog een Siemens standaard koffiezettert van F.A. Porshe design staan, dus aanrecht staat al lekker vol genoeg zo :Y
  • Maar euh, we hebben het nu over koffiezetters en koffiesoorten.
    Hoe zit het met koffiefilters ?
    Zit er nou echt verschil tussen de Melitta of Aldi filters ?
  • Ralf said:
    Ik vindt het dan toch moeilijk te verkroppen dat je voor dat geld nog steeds zelf moet malen en veel handelingen moet verrichten.

Maar daar zijn de meningen natuurlijk over verdeeld :+
    Tja, wij vinden het ook wel zo zijn charme hebben. Zet je tenminste echt een bakkie waarover je hebt nagedacht. Maar goed, voor het geld van 'onze' machine had je ook een Siemens volautomaat kunnen kopen ja.

Mijn vriendin en ik hebben ook een rare tik met design enzo .... kunnen we niks aan doen.
  • Voordeel van een halfautomaat is dat je per bakkie espresso een andere smaak kan zetten.

Lukt met zo'n volautomaat niet altijd zo lekker :NN
  • Klopt allemaal , ben ik me van bewust :Y

Dus moet ik er maar 2 neerzetten, half- voor de hobby en een volautomaat voor de rest van de tijd :+:+
  • Net even koffie gescoord in de stad. [offtopic](en een paar mangosappies bij de zwarte ruiter :))[/offtopic]

Corazon en Palermo

Naam: Espresso Coraz
  • Die Palermo is erg lekker! Zeker na wat zwaarder tafelen en flink gekruid eten.
  • Die smaakt zeker lekker.
    In de namiddag in de zon met een tijdschrift wil die het ook wel doen :)
    Inderdaad een koffie voor na een flinke maaltijd :Y
    Die andere morgen eens testen.
    Ik las ook LAVAZZA ergens. Ik zag die laatst in een blik bij de appie staan.
    Is dat ook een beetje te drinken?

Een goede maat van mij is nu met zijn inwerkperiode (sales rayon zuid holland dacht ik) bezig bij Smit en Dorlas.
    Over een tijdje eens even uithoren over de verschillende melanges daar.
  • Lavazza vind ik goedkope bocht. Kan het niet lekker vinden :N
  • [QUOTE=Dj_Bware;75881]
    Drinkt hier iemand vaker koffie van L
  • Dan laat ik die Lavazza lekker staan.

Zag inderdaad veel thee liggen bij Levelt.
    Zelf haal ik altijd special gunpowder tea en jasmijn thee hier in Chinatown.
  • Wie nog eens een goedkoop en mooi espressoapparaat wil hebben voor een interessante prijs; deze zagen wij vandaag bij de Brandmeesters staan. Op de foto zie je ook de bijpassende bonenmaler. De hele set voo 499 euro of het appraat los voor 329 euro.

image

Ascaso Basic
  • Ik kreeg gisteren van mijn schoonzusje heerlijke Simon Levelt espresso (Y)
  • Welluke?
    Ik drink nog steeds non stop palermo.
    Errug lekker!
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion