Offtopic Hifi geneuzel
  • Ja, da's niet duur toch? Hou ik tenminste wat geld over voor een fijne versterker.
  • Goeie deal lijkt mij.
  • Leek mij ook wel. Bijna 2 jaar oud de speakers.
    Even wat bijtanken en dan de versterker..
  • Zijn ze in ieder geval goed ingespeeld :)

Wordt 't een Rotelletje dan erbij? of een Nad ? of toch ihkv misschien later toch nog 7.1 toch zo'n Marantz of Onkyo ?

Of nog wat exotischers ...

Zit me stiekem daar ook een beetje op te ori
  • Ik denk een Vincent, als ik de eerdere posts mag geloven ;)
  • Nou, dat weet ik niet helemaal zeker. De beste man had zelf ook een Vincent gehad en die vond het niks op deze speakers... Hij was zelf meer te spreken over Musical Fidelity...

Dus misschien dat ik maar meteen die moet gaan luisteren.

@ Toroz : stereo all the way hier..
  • X-80 vind ik wel interessant ...
    Dat of dus toch Rotel...

Maar dan zou ik graag willen Bi-ampen ...
    Rotel heeft zo'n eindtrap die daar ook speciaal voor geschikt is ...
    Vraag me toch af of ik dat ga horen :')
  • Bi-ampen lijkt mij iets voor iemand met veel te veel geld en niet weet waar ie het aan uit moet geven. Kan me niet voorstellen dat het beter is dan gewoon iets meer geld uitgeven aan kwalitatief betere versterkers en luidsprekers.
  • Bi-ampen is gewoon beetje hobbyen ja.

Ik ga dit draadje even afsplitsen.
  • Bi-Amp?

Dit wil toch gewoon zeggen dat je met een aktief cross-over gaat werken??
    Ik had vroeger een 3 weg aktieve set met de drive in maar de enige reden was dat het veel harder kon maar afregelen is weer wat lastiger.

Als dit tenminste is wat ik bedoel.................begrijpt u?
  • Ik snap :Y
  • Eigenlijk bedoelde ik: heb ik dit goed?
  • ik bedoelde eigenlijk : ja klopt. ;)
  • jeroen-1234 said:
    Bi-ampen lijkt mij iets voor iemand met veel te veel geld en niet weet waar ie het aan uit moet geven. Kan me niet voorstellen dat het beter is dan gewoon iets meer geld uitgeven aan kwalitatief betere versterkers en luidsprekers.

De luidsprekers heb ik al ...
    Dat maakt 't al een stuk makkelijker :)

Als nu echter m'n speaker-fabrikanten een bepaalde versterker aanraden (ge
  • image

Deze wat voor jou Menno ?

Primare I 21 titanium @ 949 bij de HH in Amersfoort.

Hij is in ieder geval strak :+
  • Veul luisteren.... Goede speakers is een pre, goede amp ook.. en met de kabels kan je het geluid heel lichtjes aanpassen.

Ik heb vanmiddag 2 setjes kabels gehoord. 1 * koper van van Den Hul en 1 * zilveren kabels (Clearwater) en ik vond de laatste wat frisser klinken.... Maar dat is echt miereneuken hoor.
  • ToroZ said:
    [qimg]http://www.avreview.co.uk/news/images/Primare_I21_big.jpg[/qimg]

Deze wat voor jou Menno ?

Primare I 21 titanium @ 949 bij de HH in Amersfoort.

Hij is in ieder geval strak :+

Damn... :9D
  • Ehm ja.

Even over dat Rotel verhaal dus :

De ge
  • Ja, ik weet niet of je het echt gaat merken yes? Een goede geintegreerde versterker produceerd ook al een prima geluid.. (Althans, daar mag je vanuit gaan) Dus het is maar net hoe ver je zelf wilt gaan?
  • @menno: in een ander topic had je het over losgekoppeld met spikes.
    Toen wilde ik het al vragen maar nu er een apart topic voor is doe ik het maar hier.

Wat is het nut hiervan?
  • Zo hou je je muziek in je kamer ipv onder je vloer door naar je buren. De Bas klinkt strakker en je mid ook. Het geeft je geluid wat meer defenitie.

Je haalt alle trillingen eruit als het ware.
  • Moet die vloerplaat dan echt of zijn die spikes voldoende bij een betonnen vloer?

Alles voor het goede geluid he.
  • Spikes zijn voldoende...

Je moet er eigenlijk even een beetje mee spelen. De ene speaker is wat 'boomeriger' (wat een woord) als de ander. Als je vind dat je geluid te 'wollig' klinkt, dan duw je er spikes onder. Als je dat niet afdoende vind, dan leg je er nog eens een tegel onder... is dat zelfs niet voldoende dan kan je zelfs nog een rubberen mat onder die tegel leggen.

En ja, dat maakt echt verschil!

Voorbeeld : De beste man waar ik vandaag was had een houten vloer (zonder beton eronder) en dan moeten de speakers dus op spikes en op een marmeren plaat (of baksteen) om het niet zo te laten dreunen... Terwijl bij mij thuis (houten vloer met beton eronder) de spikes voldoende zijn...
  • Tja wat wil je aan vloerplaatjes uitgeven ?

Sommige lui die laten hardsteen op maat zagen en polijsten voor hun luidsprekers, ik misbruik twee rubberen matjes als uit een platenspeler ervoor om geen putten in m'n parket te krijgen ...

Je kan ook van die damsteentjes halen bij de audio-speciaalzaak met vering erin...
    Ik heb maar niet gevraagd wat die kosten :')
  • Damsteentjes?... vanaf 80 euro per 4 dacht ik :')
  • Ik heb acht 1 en 2 eurocentmunten onder mijn spikes, zodat ze geen putten achterlaten in mijn laminaat. Zijn die muntjes tenminste nog ergens goed voor.
  • Menno said:
    Damsteentjes?... vanaf 80 euro per 4 dacht ik :')

Maal 2 luidsprekers ja ...

W:W
  • Who cares... geld moet rollen... niet onder je speakers leggen :+
  • Nou, het ligt er dus mooi wel .... 11 cent :+
  • Duur man... ppfffff.... Ik moet ff banaanstekkers bestellen..
  • Ja, dat zijn ook leuke grapjes. Wat rekenen ze tegenwoordig voor die simpele vergulde dingetjes? 10 euro per stuk?
  • Nou, het begint bij de 15 euro per banaan...... en dan nog een kabel...
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion