Traktor SCRATCH
  • TRAKTOR SCRATCH is the professional DJ system allowing you to spin your digital track collection on vinyl or CD turntables. It comprises of intuitive software, special 'timecoded' vinyl control records and CDs, two professional multi-core connection cables, and AUDIO 8 DJ - a high-end audio interface built specifically for DJs.

Rock-solid and reliable, and featuring 'Instant Connect' plug and play usability, every element is master crafted by the Native Instruments team in Berlin, Germany. The result is TRAKTOR SCRATCH - the perfect fusion of analog confidence and feel with the freedom and potential of digital. Never before has technology had so much soul.

image

http://www.native-instruments.com/index.php?id=traktorscratch_us
  • Ze willen echt niet dat ik Torq aanschaf... Mss nog wat wachten? Tricky...

Ik vind de looks van hun Audio Interface wel strak!
  • I'll be damned, daar is FS dus gebleven :+
  • Hmmm, veel ontwikkelingen de laatste tijd.
  • Heel slim, ik dacht al zoiets :Y
  • Hmm n-i kennende zal t kwa hard en software wel goed zitten..
  • Ja idd, knappe amp trouwens.
  • Ook mooi: compatible met de Intel Macs.
  • Halleeuw ... Missen we wat ?

Deed NI niet eerst zaken met Stanton toen ze Traktor met de Final Scatch Amp integreerden ?

Ik ruik een rechtzaak :+
  • Wellicht zijn die gasten met ruzie uit elkaar gegaan.

Stanton heeft besloten Open Source te maken van time code support, en dus Traktor stapt op.

of

Traktor komt met een eigen oplossing, waardoor Stanton besluit Open Source te maken van time code support, zodat er meerdere software pakketten mee kunnen werken.
  • ToroZ said:
    Halleeuw ... Missen we wat ?

Deed NI niet eerst zaken met Stanton toen ze Traktor met de Final Scatch Amp integreerden ?

Ik ruik een rechtzaak :+

Hangt er maar net vanaf op wiens naam het patent staat.. Als het op N-I staat, kan N-I stanton aanklagen.. Maar als het op de naam van beiden staat heeft een rechtszaak geen zin om dat zowel stanton als n-i de rechten bezit..
    Net als het contract dat op 31 dec. 2006 ontbonden is, als daarin de "patent-rechten" of iets dergelijks, geregeld zijn.. Over de inhoud van de rechten verdeling kan je slechts speculeren..

Evenals over de reden waarom de samenwerking beeindigt is.. Er is geen officiele statement waarom het contract ontbonden is, er is slechts de constatering gedaan dat stanton en N-I beiden solo verder gingen.. Over de exacte toedracht kan je slechts speculeren..

Edit:

Nu begin ik echt weer te twijfelen of ik wel cdj wil of traktor dinges erbij haal na t lezen van:

Traktor scratch competitive crossgrade offer - €399 / $449
    For users of:

* Stanton™ FinalScratch 1 or 2
    * "Rane™ Serato Scratch Live"
    * TRAKTOR 3

Includes:

* Traktor scratch full package.
    * This offer will be available for a limited period. Details to be announced shortly.
  • 399,-

Verkocht!!

Prijs is goed als het klopt , produkt ook , bedrijf eigenlijk ook wel.
    Heb persoonlijk altijd Stanton de prutsers gevonden van de samenwerking, enige nadeel vondt ik altijd dat je moet blijven betalen voor upgrades maar (en dat wilde ik nooit begrijpen) ontwikkeling kost nu eenmaal geld.

Serieus, dit wordt hem denk ik.

Edit: op het ni-forum staat wel ergens waarom ze uit elkaar zijn, heb alleen geen zin om het te zoeken..............sorry daarvoor
  • die prijs is alleen voor mensend ie nu: fs2, ssl, of traktor 3 bezitten he ;)

Instores:
    North America - May
    All other countries - April
    TRAKTOR SCRATCH full version
    €599 / $669
    Includes:

* AUDIO 8 DJ
    * DJ Software based on TRAKTOR 3
    * 2 TRAKTOR SCRATCH multi-core cables
    * 2 timecode records plus 2 timecode CDs
    * Printed manual

Will be available at your local dealer and in our Online Shop

TRAKTOR SCRATCH Upgrade Kit for users of AUDIO 8 DJ
    €269 / $299
    Includes:

* DJ Software based on TRAKTOR 3
    * 2 TRAKTOR SCRATCH multi-core cables
    * 2 timecode records plus 2 timecode CDs
    * Manual

Only available from our Online Shop
    TRAKTOR SCRATCH Competitive Crossgrade Offer
    For users of:

* Stanton™ FinalScratch 1 or 2
    * "Rane™ Serato Scratch Live"
    * TRAKTOR 3

€399 / $449
    Includes: TRAKTOR SCRATCH full package.
    This offer will be available for a limited period. Details to be announced shortly.
  • Daarom dus!!!

Ik krijg er echt hele goeie zin van (Y) (Y) :9~
  • Eerst maar eens zien of de hardware net zo goed is als ie er uit ziet, Kore is ook niet echt iets om vrolijk van te worden namelijk.
  • Quincy said:
    Hangt er maar net vanaf op wiens naam het patent staat.. Als het op N-I staat, kan N-I stanton aanklagen.. Maar als het op de naam van beiden staat heeft een rechtszaak geen zin om dat zowel stanton als n-i de rechten bezit..

Het patent recht is alleen van toepassing in Nederland op het gehele pakket, verder is de patent aanvraag overal ter wereld afgewezen. Anders hadden M-Audio en Rane nooit hun producten op de markt kunnen brengen.

Patent staat overigens nog steeds op naam van N2IT, nederlands bedrijf gevestigd in Amsterdam en Stanton heeft daar een alleenrecht op gekocht bij N2IT.

Het patent, http://www.finalscratchforum.com/downloads/n2it_fs_patent_rights.pdf
  • Damn... da's geen raar idee om dat aan te schaffen :9

Kan ik ook eens met SSL knoeien :Y
  • Wie telt even het aantal keer dat die gozah 'actually' zegt?
  • Keer of 20 actually :)

Slechte kwaliteit film... Zo kan je nog steeds niet duidelijk zien of dat kastje een beetje kwaliteit is.
  • Idd..

Die upgrade voor 400 dollar :D :+ Biedt perspectieven..

Dat kabeltje geval op t laatste is wel handig..
  • het is baggerkwaliteit actually, maar toch.
  • Ik hoop dat er een keer een review komt waarin alle systemen naast elkaar worden gezet en eens flink aan de tand worden gevoeld.

Er is zoveel keus en het wordt er zo niet makkelijker op:
    - Traktor Scratch
    - Serato Scratch
    - M-Audio Torq
    - Mixvibes
    - Numark Virtual vinyl
  • nice filmpje.
    Interesante ontwikkelingen allemaal rond tcv.

• Bill M:
    So bringing this thread back on topic, I spent a while at the NI booth getting the rundown on Tracktor Scratch this morning.

Now I know I work for Serato and am mad biased, but putting all bias aside, this is not a serious solution for scratch djs. Though the latency is pretty good and the vinyl tracking is great, the actual sound of the scratching is miserable! It sounds "scrubby", like a second rate CD turntable. No proper scratch dj will be able to tolerate it. Seriously... final scratch sounded better for scratching.

---> Met keylock aan, sjah das meestal toch? Ik weet niet hoe goed SSL hierop reageert?

Vanop het SSL forum...
  • Ja... ik word er toch niet warm of koud van joh...En dit zou toch mijn keuze niet zijn op een intel based Mac moet ik zeggen. Ik denk er ook weleens over na wat ik nou moet doen als ik een Intel Mac zou aanschaffen... Wat dan? Traktor DJ studio 3.2.1 en hoger werkt niet meer met FS... Stanton heeft de source vrijgegeven. (Ma.w. zoek het maar uit...) En dit ziet er nou ook niet echt veelbelovend uit nog...

SSL? Yups... ik denk serieus dat dat het word dan..
  • of Torq :P
  • Zwijg me ervan, kan niet wachten tot ik het hele boeltje binnenkrijg! Hoop dat ik ook zo laaiend enthousiast mag zijn over Torq als ik er al veel gezien heb op fora...
  • HyperBaton said:
    Zwijg me ervan, kan niet wachten tot ik het hele boeltje binnenkrijg! Hoop dat ik ook zo laaiend enthousiast mag zijn over Torq als ik er al veel gezien heb op fora...

Ook meteen even een reviewtje dan hea? :)
  • waarvandan heb je het beteld dan?
  • D@VE! said:
    waarvandan heb je het beteld dan?

DeejayLaden... Ze hebben alles nu binnen, nu moeten ze het nog verzenden.
  • ok, volgende week dus, ben benieuwd naar je bevidingen :) en pics naturlijk :P
  • D@VE! said:
    ok, volgende week dus, ben benieuwd naar je bevidingen :) en pics naturlijk :P

Zit nog met examens volgende week, dus review zal wel voor de week erna zijn.
  • ok, houden we je aan ;)
  • Daar vrees ik voor ja ;)

Genoeg offtopic nu...
  • NI heeft een lijst gemaakt met dedicated controllers/mixers met bijbehorende software/patchesm o.a. voor de KOrg Zero series, Nuo 4 etc :

http://www.native-instruments.com:80/index.php?id=traktorready_us
  • Die EKS XP10 word toch niet meer gemaakt? Of ben ik nou in de war?
  • De 3d van mij is niet goed genoeg meer??? :')
  • Nee, die ligt uit de gratie :+
  • Nou das lekker dan, tijd voor vernieuwing dan maar weer :Y
    Beetje bijblijven hoort erbij
  • Crossgraden kan vanaf 1 mei! Maar dan moet je v
  • image

Blijft vet die resolutie :+

Traktor Scratch wil ik zeker eens naar gaan kijken! (zeker van wege crossgrade pakket)

Edit: hmm forum resized :( ff op eigen space gooien dan)
  • Tuurlijk resized het forum knuppel! Wist je toch? ;)

Ik ben weer terug naar de originele FS. Lekker snel die zooi :Y
  • Nee bedoelde die image host.. Omdat mn ftp client liep te fokken kon ik m niet gelijk op eigen space gooien ;)
  • [offtopic]Zeg dat dan ;)[/offtopic]
  • Menno said:
    Tuurlijk resized het forum knuppel! Wist je toch? ;)

Ik ben weer terug naar de originele FS. Lekker snel die zooi :Y

Werkt het, in jou geval, beter dan TDJS?
  • Ja, eigenlijk wel. Ik gebruik heeeel weinig extra's van TDJS eigenlijk. Meerendeel van de tijd dus niks extra eigenlijk.
  • Dus is TFS voor jou een betere keuze ;)
  • Ik heb even zitten spelen met de nieuwe versie en ik was impressed, veel nieuwe features die ook ECHT bruikbaar zijn.

Op je plaat zit nu een aparte ring geperst waarmee je door je lijst heen kan scrollen, zodra je op het goede nummer staat zet je je naald weer aan het begin en je track word direct ingeladen. Ook het inladen van tracks gaat veeeeel sneller dan met FS en de platen die ze gebruiken zijn van een betere kwaliteit.

Daarnaast heeft hun scratchamp meer mogelijkheden, 8 in en 8 outputs, je kunt dus met tijdcode cd en vinyl tegelijk werken.

En zo zijn er nog een aantal flinke verbeteringen. Het is te hopen dat men bij Stanton ook weer goede software bouwers vind en dat Serato ook een antwoord heeft op dit verhaal.
  • Toch grappig:

Deel van een post van mij over mixvibes vorig jaar op CC:

Dat werkt als volgt: Je wilt een plaat inladen, d.m.v. scratchen navigeer je door je library, je houdt de plaat stil op het nummer dat je in wilt starten, zet de naald op het begin van de plaat, sn spelen maar, de plaat wordt automatisch ingeladen, werkt erg leuk!

Antwoord van Reind op mijn post:

Leuk maar niet erg zinvol, gewoon de eerste 3 letters van artiest of nummer intkken, selecteren en op load drukken gaat veel sneller

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion