Sporten
  • Goed, men zit wel veel op het forum hier, maar sporten we ook voldoende?
    Zo ja, wat voor sporten beoefenen we? :)

Zelf heb ik tig jaren gevoetbald, maar mede door blessures ben ik er een tijdje uitgeweest. Begin dit seizoen weer een poging gedaan, maar de oude knieblessure speelde weer op en moest ik afhaken in de voorbereiding.

Toen besloot ik gewoon verder te gaan met fitnessen (combinatie van kracht/massa-training..), maar aangezien dat ook steeds minder goed uitkomt ivm school (iets meer contacturen op de hbo dan op de uni) ben ik overwegende van 2x per week naar 1x te gaan. Daarnaast wil ik wel het hardlopen weer gaan oppikken.

En jullie?
  • zelf ben ik net weer begonnen met squashen.
    ben ik vorig jaar mee begonnen maar in de vakantie bijna niet gedaan.
    Doe dat altijd samen met een vriend van mij, meestal 1 keer in de week even een uurtje. Is echt heerlijk!
  • Volgens mij was er al eens zo'n topic, maar aangezien die zo in de vergetelheid is geraakt :)

Ik loop elke dag 5 - 10 km met de hond. Soms slenteren (5 km) maar meestal loop ik stevig door. Zo lekker voor het eten en na het werk even de beentjes en armen beweging geven. Heerlijk. Regen of niet, dat maakt mij geen drol uit!

Daarna eten maken en als ik daarna nog zin heb wil ik weleens op de fiets stappen. Op zaterdag en zondag ga ik nog weleens fietsen met het hondje. Dat is 9 van de 10 keer een klein stukje, maar wel retesnel! 5 km binnen 15 minuten terug met de snelheid van die hond :)
  • Maandag: 1,5 uur tennisles
    Dinsdag: 1,5 uur zaalvoetbal
    Woensdag: 1,5 tennisles

Weekend: Beetje bedgymnastiek

Mijn sportschema door de week is niet ideaal, het was vroeger beter (maandag, woensdag, vrijdag), maar ja ....

Mijn conditie is overigens niet geweldig ... ;)
  • Op dit moment niet maar ga binnenkort wel weer eens wat doen.
    Beetje fitnessen (incl cardio), tennis lijkt me ook wel wat...
  • Op dit moment idd ook even niks.. Deze maand nog wel mogelijkheden van sporten bekijken op universiteit.. Zal voornamelijk fitness worden..
  • ze zijn bij ons aan het bekijken of we via de zaak kunnen gaan fitnessen. Dat zou ideaal zijn want anders ga ik toch niet zoiets doen.

Ik voetbal zelf, maar dat is niet echt topsport. Tussen de bierbuiken op zondagochtend, en trainen komt er niet meer van omdat daar te weinig animo voor is (en de laatste tijd heb ik er ook geen tijd voor ivm werk). Ook loop ik nog wel eens heel af en toe. Half uur trimmen is heerlijk (ook in de winter)...

Maar het is toch wel zo, als ik sport voel ik me fitter dan als ik het niet doe. En das toch wel een van de belangrijkste redenen dat ik sport!
  • Even een tikje offtopic : Niet alleen met sporten voel je je beter, maar ook met voldoende water drinken voel je je een heel stuk beter.

Ikzelf doe dit al een hele tijd en voel mij er zeer goed bij. Bij elke kop koffie gaat er 1 glas water in. Of meer! In de vakantie heb ik ook bijna alleen water gedronken en ik vind het heerlijk!
  • Mja ik dronk heel veel cola vroeger.. Nu ik op kamers zit drink ik eigenlijk alleen nog in het weekend cola.. Nu vooral dubbelfriss en dat soort spullie.. Voel me toch ook stukje beter..
  • Frisdranken zijn nou niet echt goed voor je eigenlijk.
    Kleurstoffen en suikers hebben geen enkel nut voor je lichaam, terwijl je organen (lever, nieren, etc.) ze wel uit je systeem moeten halen. Misschien had je er nog nooit over nagedacht, maar verteren van je voedsel kost je lichaam energie!

Water is een van de lekkerste dranken op aarde, ik ken niemand die het niet lust ;)
    Alleen thee schijnt nog iets beter tegen de dorst - en voor de gezondheid - te zijn, alleen sommige freaks houden niet van caffe
  • Feng Shui... yeah.

Ik mag graag 's avonds een paar Tai Chi oeffeningen doen. Heerlijk rustig zo voor het slapengaan :Y
  • Filmpje al gezien ? ;)

Hoe kom jij aan de Tai Chi dan ? Ooit eens les gehad van een bevlogen meester of een schriftelijke cursus LOI ?
  • De LEIDSCHE onderwijsinstelling, Wouterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

:')
  • ToroZ said:
    Filmpje al gezien ? ;)

Hoe kom jij aan de Tai Chi dan ? Ooit eens les gehad van een bevlogen meester of een schriftelijke cursus LOI ?

Nee, filmpje nog niet gezien :NN

Tai Chi les gehad. 15 lessen, heb dat eens samen met mijn moeder gedaan :)
    Leerzaam en leuk.
  • Ik heb in mijn 22,5 jarige leven al heel veel verschillende sporten gedaan. Van jazz ballet, tennis en volleybal naar 't militaire afbeulen.

Vandaar naar aquajoggen, v
  • ik badminton!!! 3x per week :D
  • Dat is ook vermoeiend. :Y
  • Heb nu 2 weken een fitnesskaart van het uni sportcentrum.
    Ik ga er toch vrij vaak naar toe; niet op vaste tijden, maar ik probeer minimaal 3 keer per week te gaan en als ik in het weekend in Tilburg blijf moet ik van mezelf 1 van die dagen ook nog een keer gaan
  • Ben nu weer 2 weken aan het fitnessen (beetje met gewichten gooien)

Ik heb ernstig spierpijn nu, even doorbijten nog.
    Probeer ook wat meer cardio in te bouwen vooraf en na het gewichten gooien.

Die conditie wordt anders ook niet beter.
    Hopen dat ik er nu de continuiteit in kan houden, want iedere keer van voor af aan beginnen is niet echt stimulerend.
  • Ik dacht trouwens dat het zo was dat je beter eerst kracht kunt doen en dan pas cardio. Heb het zelf nog nooit zo gedaan maar wel eens ergens gehoord.
  • Opwarmen of de hartslag op een juist tempo brengen en dan gaan krachttrainen bevordert het afvallen ook en doe je ook conditie mee op. ;)
  • Roy said:
    Opwarmen of de hartslag op een juist tempo brengen en dan gaan krachttrainen bevordert het afvallen ook en doe je ook conditie mee op. ;)

Ok dan praatte ik idd peop.
  • @ SB1: Volgens mij klopt het wel wat jij zei.. Dacht ik, weet het niet zeker hoor, maar ik dacht dat ooit gehoord te hebben van mn bondstrainer..

Zelf ben ik deze vakantie redelijk goed bezig geweest met sporten.. 4 keer wezen hardlopen. Totaal 20KM. Heb inmiddels ook een myascics account aangemaakt, waar je precies een schema krijgt hoe je het beste kan trainen.

Ik heb nu een schema voor de 10KM staan, die ik onder de 40 minuten wil gaan lopen.. Hopelijk gaat het me lukken :D
  • Iemand trouwens een aanrader voor fatsoenlijke loopschoenen, voor hardloopdoeleinden?
    Had zelf al naar die Nike+-modellen gekeken, omdat ik een Nike+iPod-kitje wilde kopen, maar volgens mij is die sensor ook in andere schoenen te stoppen.. En als er andere schoenen zijn die beter zijn, dan zoek ik wel een manier om 't werkend te krijgen. ;)
  • Hoe fanatiek wil je gaan lopen? Ik zou je adviseren om naar een hardloopwinkel te gaan en een test te doen op zo'n lopende band. Op basis daarvan kijken ze of je met je enkels naar binnen gedraaid loopt of juist naar buiten. De technische terminologie is dacht ik pronatie of anti-pronatie. Op basis daarvan kunnen zij dan schoenen adviseren die dit opheffen. Ik vond zelf destijds de New Balance schoenen erg fijn, terwijl mijn vriendin zweert bij Asics.
  • Ga nog steeds af en toe gaan joggen om wat fit te blijven... Voor de rest heb ik niet zoveel tijd, maar heb nu wel zo een Powerball om de armspieren wat te trainen. Verdomd lastig en verslavend zo een ding!
  • jeroen-1234 said:
    Hoe fanatiek wil je gaan lopen? Ik zou je adviseren om naar een hardloopwinkel te gaan en een test te doen op zo'n lopende band. Op basis daarvan kijken ze of je met je enkels naar binnen gedraaid loopt of juist naar buiten. De technische terminologie is dacht ik pronatie of anti-pronatie. Op basis daarvan kunnen zij dan schoenen adviseren die dit opheffen. Ik vond zelf destijds de New Balance schoenen erg fijn,[ terwijl mijn vriendin zweert bij Asics.

Amen! Wat een heerlijke schoentjes zijn dat :#

Ik ga binnenkort op de loopband bij runnersworld om nieuwe schoenen uit te zoeken. Aan de hand van video beelden kijken welke schoen bij mij past :)
  • Misschien dat ook maar eens gaan doen inderdaad. :)
  • gister weer ff fanatiek aan het squashen geweest. heb natuurlijk gewonnen :P

doen we 1 keer per week, ff een uurtje squashen. vind ik altijd wel lekker.
  • Zweten in dat hok! Hahaha, heerlijk is dat ja :D
  • Ben gevraagd om zaterdag mee te doen aan een Asana Yoga practice. Duur is 2 uur, bijna 2x zo lang als een normale practice. Van 10:00 - 12:00, best op tijd voor een zaterdag. Best apart dat het een flinke oefening is in de ochtend, maar dat je de gehele dag wel super fit bent.
  • Ben benieuwd wat je dan precies doet?
  • @ Menno, je bent altijd welkom om een proefles te doen hoor ;)

Hoe moet ik het in 't kort uitleggen, sjonge. De les bestaat uit een aantal series van houdingen die vloeiend en op een behoorlijk tempo worden uitgevoerd. Je begint met een warming-up (met de zogenoemde "zonnegroeten") en hierna volgen de staande, zittende en liggende houdingen. We eindigen de les altijd met een hoofdstand. Hierna is 't tijd voor een 10 minuten mediteren.

Power yoga / ashtanga yoga is voor iedereen. Hoewel ik geneigd ben om me wel eens te meten met de buurvrouw, is dat niet de bedoeling. Mijn lichaam hoort bij mij en laat mij de oefeningen uit voeren tot zover ik 't aan kan. Het is dus absoluut niet competitief (?) bedoeld.

Voor wat voorbeelden van houdingen kun je even kijken in deze gallery: http://www.deyogastudio.nl/index8.html

Is 't iets duidelijker nu!?
  • Dit word al wat duidelijker ja. :Y

Ga ik even op mijn kop onder de zonnebank staan nu. Even een vloeiende lijn maken met het matras ;)
  • Schop

Word er nog gesport op gj?

/me heeft zich laten overhalen om een proefles krav maga te gaan volgen.

Is een israelishe zelfverdedigingssport, waarbij alles mag. Het is volledig gericht om een tegenstander zo snel mogelijk uit te schakelen/van je te verwijderen, zodat je snel kan ontkomen. Een vriend van me doet dit, en ik ga nu samen met een vriendin deze proefles volgen.

Ben benieuwd :Y
  • Je kwam al nooit op een meeting, maar ik geloof dat we dat nu maar zo moeten houden... ;)
  • Tuurlijk wordt er nog gesport. Ik fiets, doe aan hardlopen en aan wat gewichten gooien. Binnenkort ook weer aan tai chi beginnen, maar daar heb ik afgelopen tijd gewoonweg even geen puf voor gehad.
  • Net een beetje fitness gedaan met gewichtig spul en morgenvroeg een uurtje squashen.

Ik probeer nu een beetje regelmatiger te gaan is er de laatste maanden bij ingeschoten i.v.m de drukte en onze dochter.

Het goede voornemen is er weer !!
  • Het jaar begon bij mij vrij hoopvol, maar nu kakt het snel weer in. Tijd om daar wat aan te doen eigenlijk... :)
  • Ik pak altijd voor alles een vaste tijd/dag, dat reserveerd een stuk makkelijker. Oke, ik zie mijn vrienden en kenissen wat minder, maar nu is even de gezondheid belangrijk denken we dan maar :Y

Tai Chi kan ik overigens aan iedereen aanraden.. Kan je overal doen, vooral thuis met muziek van Tijgeroog is het erg fijntjes! ;)
  • Ik lees net dat ik toch aan sport doe :+
  • Dan heb je niet goed gelezen :9
  • Gemiddeld ga ik 3 keer in de week sporten. Gewoon duur en gewicht trainen.
    Straks weer :)
  • Gaan lopen op zo landelijk mogelijk terrein, een paar keer in de week, 45 minuten ofzo. Ik haat op asfalt lopen. Ik zou wel nog eens een andere sport willen beoefenen ook, maar ik heb geen idee welke. Nu ja, de basisconditie is er al...
  • HyperBaton said:
    Gaan lopen op zo landelijk mogelijk terrein, een paar keer in de week, 45 minuten ofzo. Ik haat op asfalt lopen. Ik zou wel nog eens een andere sport willen beoefenen ook, maar ik heb geen idee welke. Nu ja, de basisconditie is er al...

ik loop wellis door de stad heen, vind het toch best fijn. meestal dan een kilometer of 8. en ik doe nog boksen :)
  • Boksen is een fijne sport.
    Nadeel alleen vindt ik dat na een potje spaaren ik echt niet kan slapen de eerste uren. Dat is ook de reden dat ik er mee ben gestopt.

Maar ik vindt het wel de gaafste sport die ik ooit gedaan heb :Y
  • Yuu said:
    ik loop wellis door de stad heen, vind het toch best fijn. meestal dan een kilometer of 8. en ik doe nog boksen :)

Mijn knie
  • Ben de laatste tijd beetje aan het oefenen op de crosstrainer van Tessa. Merkte met kiten dat m'n conditie zwaar achteruit gedonderd was de laatste paar maanden. Dus beetje conditietraining kan geen kwaad. Binnenkort ook weer beginnen met hardlopen..

Met kiten merk je dan wel hoeveel het op je beenspieren aankomt
This discussion has been closed.
All Discussions

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion